{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
746 visninger | Oprettet:

Vicky L
Vicky L
Tilmeldt:
28. dec 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Hjælp {{forumTopicSubject}}


Mig og min familie har fået et problem med vores ældste kat Nemo.
Vi har haft Nemo i over et år, og han har været en rigtig god kat. Hele familie er glade for ham. Han er kælen, doven, legesyg, og mad glad. Selv min lillesøster på 8 kan kæle og lege med ham.

For et par måneder siden fik vi så en ny kat, Nemo's lillebror, ca. et år yngre. Boble.
Der var ingen problemer da vi fik Boble. Nemo vasker Boble, og de virker til at ha det i godt.

I går kom ham vi fik de to meget dejlige katte af. Vi skal passe moren, faren og Bobles tvillinge bror.
Men faren og Nemo fik ikke det bedste førstehånds indtryk af hinanden. Jeg tror Nemo fik et kæmpe chok da han så faren. Nemo jagtede faren, men vi fjernede dem hurtigt fra hinanden. faren, moren og tvilligen har været i deres eget værelse, med vindue indtil stuen siden.

Men nu er Nemo begyndt at angribe Boble.
Boble har det meste af dagen gemt sig, og de få gange han er kommet ud har Nemo været på ham. Efterfølgende er han også begyndt at angribe min mor, som de begge ellers plejer at sove hos om natten.
kan Nemo været blevet sindsyg af choket?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp
  • #1   29. dec 2014 nej, han er ikke blevet sindsyg, han er bare blevet stresset af at der lige pludselig er så mange fremmede katte at han ikke kan håndtere det.
    Det er jo klart at Nemo vil beskytte sit territorie, at det så lige nu går ud over boble er jo fordi at han jo stadig er ret ny og så bliver det ham det går ud over, når han stadig stresser over de mange nye katte. Og når katten er stresset, så vil de heller ikke kæle, hvilket er derfor han siger fra overfor din mor.

    Jeg ved ikke om Nemo er kastreret eller ej, men hvis de andre heller ikke er neutraliseret, så bringer i jo også en masse ekstra hormoner ind i huset, som stresser Nemo.
    I kan prøve med en feliway og se om det hjælper - og så holde de andre katte væk fra ham. En anden gang må i altså sige nej til at tage sådan en flok fremmede katte med hjem. Det virker enormt truende på ham og gør ham usikker. Husk at han jo ikke ved at der stadig vil være mad og plads nok til alle.
    Det kan desværre godt tage et stykke tid før han bliver normal igen.


  • #2   29. dec 2014 Det var dog en vældig dum idé at skulle passe andres katte. Han er mega stresset, og det går ud over Boble, fordi han er sur på hanmissen.

  • #3   29. dec 2014 Det er meget modigt sådan bare lige at klaske så mange fremmede katte sammen, for det er dømt til at gå galt. smiley

  • #4   29. dec 2014 Han reagere ganske normalt for en stresset kat.
    Det var ikke en velovervejet beslutning i har taget ved at sætte dem alle sammen på den måde smiley


  • #6   29. dec 2014 Betina og de andre beskriver så fint hvad grunden ti problemet er så jeg behøver ikke skrive det samme..

    Hvor længe skal i passe kattene??
    Og hvorfor har i sagt ja til at passe kattene hos jer og ikke i deres eget hjem?


  • #7   29. dec 2014 husk på at katte ikke husker deres familie på samme måde som os mennesker. det kan godt være at det er fader/moderen til dine katte, men det ved de ikke. For dem er det bare fremmede katte som lige pludselig kommer ind på deres område

    få noget zyklene til dine katte, og så lad være med at sæt dem sammen


  • Vicky L
    Vicky L Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #8   29. dec 2014 Det var kun meningen vi skulle passe faren, men da de andre brændte ham med kattende af sagde vi ja til at passe de to andre på den betingelse at han havde nogle vi kunne kontakte hvis det skulle gå galt.

    Vi har siden holdt de 3 andre katte i rummet ved siden af, hvor de kan kigge ind til hinanden.

    Vi skal vist passe de tre katte til en gang efter nytår. d. 9 senest.

    Boble er i dag kommet frem fra sit skjul, og der har ikke været problemer mellem dem. Nemo er igen kælen, og lader boble være.


  • #10   29. dec 2014 Jeg ville nok aldrig lave sådan en pasning, jo hvis det var hjemme i deres hus så ville jeg godt kunne passe dem, men vil ikke smide en flok ind til en anden flok bare for en pasning.

    Jeg er selv betænkelig når vi i sommer halvåret skal passe mine svigerforældres hund i 5 uger selvom kat og hund har mødtes før og der egentlig ikke går lang tid før de bare står og snuser til hinanden. Så det stadig en stress faktor at der kommer et fremmede væsen ind og det kan nemt få dyr til at ændre markant adfærd.


Kommentér på:
Hjælp

Annonce