915 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Sofie  B
Sofie B
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2

Kat bider den anden ? Kat bider den anden ?

Hej alle !
Jeg tog en killing ind for et par måneder siden, den var vild men har nu gjort den tam og den lever i bedste velgående og er klar til en ny familie.
Problemet er at der ikke er nogen der har henvendt sig og de to andre katte i huset er ikke vilde med den. Den har lært at holde sig væk fra min mors kat, den ligger bare og hvæser og så går lille mis væk. Men min egen store hankat, er det lidt større problem.
Når jeg lukker dem sammen, leger den lille mis og løber rundt, min egen kat jagter den og hopper oven på den og bider den, jeg tror ikke det er leg, fordi lille mis miaver og bliver nød til at skille dem ad igen.
Jeg har prøvet at lukke min egen kat sammen med den lille på mit værelse, men der sker det samme, jeg har lukket min egen kat ind hvor lille mis er, så den kan lugte, men intet hjælper.
Er der nogen der har gode råd ? Syntes jeg har prøvet det meste, men intet hjælper s:

Min hankat er kastereret og min mors er neutraliseret.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.
  • Maling af diverse 3.000 kr.
  • Rosenbed 2.000 kr.
  • Afløb rens i køkkenet. 1.000 kr.
  • Montering af brusearmatur og bruserstang 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kat bider den anden ?
  • #1   8. jan 2015 Hvor gammel var killingen, da du tog den ind? Hvor gammel er killingen nu? Er den neutraliseret? Det kunne godt lyde, som om den er tryg ved dig (muligvis ingen andre! Dvs den muligvis ikke kan flytte et andet sted hen), men at den ikke har haft mulighed for at lære kattesprog og katteadfærd, dvs den forstår ikke, hvad de andre katte forsøger at sige til den smiley

• #2   8. jan 2015 Jeg vil sige din egen hankat udviser dominans overfor den lille mis, for jeg gætter på at det du beskriver hankatten gør er at hoppe op på ryggen af den lille og bide den i nakken, det er ikke unormalt, din voksne hankat fortæller den lille at det er ham (den store) der bestemmer og den lille skal makke ret..

Jeg tror du skal forsøge at blande dig mindre og lade være med at skille dem ad konstant, for hver gang de bliver skilt og sat sammen igen så skal de starte sammenføringen forfra..

Hvor gammel er den lille mis efterhånden ca.??
    Er det en han eller hunkat??

• Sofie  B
    Sofie B Tilmeldt:
    okt 2012

#3   8. jan 2015 Lille mis var 12 uger da jeg tog den ind, og det var cirka i september jeg tog den ind. Den er ikke neutraliseret endnu.
    Jeg tager dem også kun fra hinanden når lillemis miaver fordi det gør ondt, det skal jo heller ikke ende med at min egen kat bider hul.
    Den er tryg ved mig og min mor, men er forholdsvis hurtig til at blive tryg ved andre også

• #4   8. jan 2015 Den miaver ikke nødvendigvis fordi det gør ondt men fordi det er ubehageligt og den store venter så på et miav der siger jeg overgiver mig...

• #5   8. jan 2015 jeg tror også at du skal blande dig mindre. Lad kattene selv finde ud af hvem der bestemmer, det du beskriver lyder meget normalt. Desuden er den lille nok ved at blive kønsmoden så det ville nok også give ro at få den neutraliseret.

• #6   8. jan 2015 Det kan se voldsomt ud i vores øjne, men bland dig kun hvis der er blod, ellers kommer de aldrig over dette begynder stadie.

Og få dem/den fikset.

Mine 2 leger stadigt voldsomt, men der sker ikke nogen skade, en sjov måde de også leger på, er når Mitti leger med sine bolte, så fanger Røde ham, for han vil også lege, men ikke med bolte, men Mitti smiley
    Man må stole på det går godt, når man sætter 1300g killing sammen med 5 kg voksen dreng, men det er vigtigt, at de er fiksede, ellers er der ikke balance.

profilbillede
  • Sofie  B
    Sofie B Tilmeldt:
    okt 2012

#8   10. jan 2015 Okay, vil prøve at lade dem være sammen uden jeg griber ind, men hvornår skal jeg gribe ind ?. Nogle der har haft erfaringer med feliway?:-

• #9   10. jan 2015 Min erfaring er, at det går rigtigt godt, når jeg enten sover eller går fra huset smiley for så kan man nemlig ikke blande sig og så klare de det selv.

Som sagt så kan du blande dig hvis du ser blod, det sker sjældent og hvis det skulle ske, aå sæt ikke hænderne ned mellem dem smiley men afled dem.

Kommentér på:
Kat bider den anden ?

Annonce