{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
790 visninger | Oprettet:

Flyttet {{forumTopicSubject}}

Hej KG smiley

Min kæreste og jeg har fået en lejlighed, han boede sammen med hans venner da vi mødtes ( lang historie kort ) . Og jeg boede hos dem siden Nov. . De venner havde to katte som er søskende, men de kunne ikke sammen. Så vi adopterede Bailey smiley .
Og nu er vi i den nye lejlighed, og fik Bailey herhen i går. ( vi flyttede tingene lørdag ) .
Jeg bestilte feliway sidste uge, men har ikke fået det endnu ( pakken er på vej nu.. ringede til dem i dag ) .

Hun er en lidt nærvøs kat generelt, og jeg vil gerne gøre hende lidt tryggere mens hun vænner sig til de nye lyde og omgivelser. Kan mærke hun kender duften af vores ting og hun opfører sig på samme måde over for os .

Hendes bakke står inde i badeværelset og hun har tisset og lavet puha ( yaaaay , var nærvøs for om hun kunne finde ud af det når det var en ny type grus smiley ) .
Hendes mad og vand er inde på soveværelset, der er mest ro derinde smiley .

Har i gode råd til hvad jeg ellers kan gøre ? Indtil feliway kommer smiley .

Kram


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flyttet
  • #2   10. feb 2015 Hun snusede lidt rundt i går, men hun er for det meste under sengen. Hun kommer ikke ud medmindre hun skal tisse, spise .. og prøver at opmuntre hende til at komme ud ..

  • #3   10. feb 2015 Jeg syntes det lyder til hun opfører sig helt normalt.
    Du skal bare give hende ro og fred, sørg for at forsøge at holde på vanerne og lav hverdagen så normal som mulig, så skal hun nok vænne sig til de nye lyde og dufte.

    Det gælder om at du ikke er nervøs og på mærkerne, for det vil hun fornemme og så tror hun der er noget at være bange for så du skal opføre dig normalt og ignorere at hun er under sengen.
    Giv mad osv som du plejer og lad hende komme til jer.


  • #4   10. feb 2015 Ok mange tak smiley

  • #5   13. feb 2015 Hun er begyndt at rende rundt og miave om aftenen og om morgenen. Vi bor i en lejlighed og har nabo og overbo, vi vil selvfølgelig ikke være til gene. Leger med hende om aftenen i håb om at hun bliver træt, men hun gider ikke så længe af gangen.
    Der hvor hun var før havde hun en bror, men de kunne ikke sammen .. så måske hun egentlig keder sig nu hvor hun ikke kommer op og slås med sin bror ? Og det var ikke leg :3 . Hun var altid nærvøs hvor hun var før, undtagens oppe ved min kæreste.

    Jeg håber feliway hjælper ( når det kommer ), men hvad hvis det ikke gør ?


  • #6   13. feb 2015 Giv tid smiley
    I skal ikke være bange for at vær til gene for hverken nabo eller overbo. Hvis der er ordentligt isoleret og du ikke kan høre naboen hoste, så kan de heller ikke høre din kat.
    Hvis Feliway ikke virker, findes der stof der hedder Kalm.
    Men giv hende tid til at væne sig til de nye dufte.
    Men


  • #7   23. feb 2015 Hej igen smiley .

    Mange tak for svarene, det hjalp meget.

    Hun miaver mindre og mindre smiley .
    Hun er bare ikke van til at være "alene" .. og ja alting har ændret sig for hende smiley .

    Men har et par spørgsmål endnu jeg gerne vil spørge om smiley .. og tænkte at jeg ligeså godt kan stille her, i stedet for at oprette nye emner :).

    1: er i gang med at skifte foder, fra Whiskas ( som hun fik hjemme ved dem hun var hos ) til Porta20/21? ( kan ikke huske hvilket tal det er smiley ) , dem uden korn. Jeg har blandet det sammen så det var lidt under halv porta i .. er det for meget ?
    Fordi hun har tyndskid smiley .. vidste godt katte kunne få det i starten, men .. det er der stadigvæk . Altså hun skider kun i bakken, det er ikke ukontrolleret noget.

    Har også tænkt over at hun nok spiser mere her, end der hvor hun var .. hun er ikke utryg her som hun var hos de tidligere ejere. Kan det have noget med det at gøre også ?

    Også en sidste ting : er der nogen der kan anbefale og fraråde dyrlæger I frederikshavn ? smiley
    Vil gerne have hende undersøgt, sådan generelt hendes helbred osv.
    Dem der havde hende har/havde ikke styr på sådan noget. Og ved i om det koster ekstra og få lavet en sundhedsbog ? Dem der hvor der står om de er vaccineret og med hvad osv.

    På forhånd tak smiley


  • #8   23. feb 2015 Hvis den dårlige mave først er kommet efter du har skiftet foder, så kan det godt være du har lidt for meget nyt foder i blandingen, man plejer at sige en uge med 1/3 nyt 2/3 gammelt, så en uge med halvt af hver og til sidst en uge med 2/3 nyt 1/3 gammelt. Men når nu du skifter fra så dårligt et foder som whiskas til kornfrit så skal den lille mave altså til at arbejde og det vil give dårlig mave så måske du skal endnu forsigtigere frem.
    Den bog du snakker om med vaccine m.m. den får du automatisk ved første tjek og vaccine.


  • #9   23. feb 2015 Ok mange tak ! smiley
    Vil bare så gerne at hun får noget sundt og godt smiley , og af med de sa*ans Whiskas :3 .. men jo lidt mindre og lidt langsommere.


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.367
    #10   23. feb 2015 Du kan købe noget Zoolac der er god mod diarre/tynd mave til at få maven hurtigere i bedring. smiley

Kommentér på:
Flyttet

Annonce