{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
853 visninger | Oprettet:

Kattebid {{forumTopicSubject}}

Min kat Mummie blev bidt i den ene pote af en stor tamkat. Hun var til dyrelæge og fik en Penecillin indsprøjtning og en smerte stillende sprøjte.
Vi fik Penecillin piller med hjem til 10 dage. Hun fik meget tynd mave af dem, jeg overvejer at stoppe behandlingen, biddet var ikke slemt. kan katte ikke normalt klare meget selv. Jeg er lidt modstander af at behandle den mindste lille rift. Men kattebid er vist lidt farlige, så jeg er i tvivl. Hvad syntes i ?.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kattebid
  • #2   1. mar 2015 Kattebid kan være ret farlige - såret ser ikke så stort ud, udefra, derfor lukker såret hurtigt og lukker derfor bakterier inde i såret. Dette giver så infektion. Katte har naturligt en del bakterier i munden, som bliver overført via et bid.
    Derfor giver de gerne penicilin mod sådan et kattebid - for ellers er du næsten garanteret at katten får infektion og/eller en byld.
    Ja, nogen gang går det fint, men pga af risikoen, så er det bedst at give kattene penicilin hvis dyrlægen vurdere at det er nødvendigt.

    I øvrigt et det at stoppe en penicilinkur for tidligt, næsten farligere end slet ikke at give, da det netop betyder at kuren kun får slået nogen af bakterierne ihjel, og hvis man så stopper, så kan de mest modstandsdygtige bakterier der overlevede, danne immunitet overfor penicilin. Dette er bestemt ikke noget der er sjovt at stå med og vi har jo også hørt meget om det i nyhederne bl.a. omkring svin.
    Derfor er det vigtig at køre kuren helt ud, for at sikre at ALT skidt bliver slået ihjel.
    S


  • #3   1. mar 2015 Tak for svaret jesper, jeg havde det godt nok på fornemmelsen, altså at man ikke skal afbryde behandlingen, men jeg vidste ikke at hun kunne blive restent overfor penecillinen. Så fortsætter jeg naturligvis. smiley

    Også tak til Betina S . Så blev jeg så meget klogere.


  • #5   1. mar 2015 Tak Panthera, det vil jeg gøre. Rart med lidt konsulent hjælp. smiley

Kommentér på:
Kattebid

Annonce