{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kattebid
  • #1   10. dec 2022 Ja, det er ikke kønt. En jeg kender syntes også, at det var overkill, at jeg gik til lægen efter, at en anden hund havde "bidt" (meget lille hul, men det blødte, fordi den var så glad) mig i fingeren. Dem på hospitalet syntes dog at det var meget fornuftigt, og at jeg bestemt skulle have opdateret min stivkrampeindsprøjtning smiley

  • #2   10. dec 2022 Jeg fik øjeblikkelig behandling ved egen læge, da jeg havde redet Mitti fra et bundt garn, midt om natten i mørke smiley skulle bare have tændt lyset med det samme, så havde jeg set hvad der var galt, og hvor desperat han var. Det er et problem når man gerne vil strikke og katten går i gemmerne smiley
    Jeg havde både bid og krads, var til åben morgen konsultation, og fik at vide, det var godt jeg kom hurtigt, ellers skulle jeg have haft en anden og kraftigere behandling.
    Har også haft en byld, fra en klo igennem buksebenet, Røde var ved at falde, så bruger man jo sømskoene smiley


  • #3   11. dec 2022 Det eneste jeg så lige vil indskyde her er at det jo drejer sig om en kødædende bakterier som faktisk IKKE har noget med katten at gøre
    Den bakterie kan man få alle steder fra. Har læst om en som var faldet, og det kostede så et halvt ben

    Så artiklen er endelig ikke sådan som den burde være skrevet. For den siger at alle kattebid er farlige men et kattebid i sig selv giver normalt ikke give et skud kødædende bakterier

    Ja man bør være forsigtige med kattebid
    Sådan en som min far tåler ikke kattebid uden at han hæver helt vildt. Har da også været indlagt efter bid i fingeren
    Jeg har været bidt mange mange gange - også på internatet. Men jeg har ingen problemer med det


  • #4   11. dec 2022 Tjekker man Videnskab.dk, så kan det skyldes streptokokbakterier som forekommer naturligt på huden og ved bid/ rifter kan disse så trænge ind og lave en masse ballade.

    SÅ: Han kunne potentielt have fået det af at skære sig på en flise.


  • #5   11. dec 2022 Ja og jeg vil da hellere bides af en inde kat, som ikke fanger eget bytte smiley for så er der færre smittekilder.
    Men det vigtigste er, at gøre noget, når man er blevet bidt eller har fået en klo dybt, fordi såret lukker sig og er svært at rense.


  • #6   11. dec 2022 Præcis, Anja og Husk Vildkattene.
    Det burde være forbudt at offentliggøre så ringe artikler. Journalisten har hverken styr på emne, vinkel eller fakta :-S

    Der er en podcast på DR der hedder De kødædende Bakterier, og vistnok også dokumentar-tv-udsendelse. Jeg har ikke selv set/hørt dem, men læste en artikel og det var RIGEligt for mig! smiley Den omhandlede en ung pige, der havde skåret sig på en flaske, og endte med at få amputeret armen.


  • #7   11. dec 2022 Og gud ved hvordan det går med Britt herindefra .....

  • #8   15. dec 2022 Hej Tinka. Kattebidet er groet sammen . Det var en langvarig omgang efter slåskampen med den kat. hvor jeg måtte fjerne ham fra mine ben flere gange. Jeg fik da frelst Silla.
    jeg har så været ramt af infektioner og noget med mine nyrer bagefter og er ved at blive udredt på nyreambulatorisk . Hvad er det man siger en ulykke kommer sjældent alene. Det kan jeg vist ikke give katten skylden for. Katte bidet kostede en måned på pencilin og det er stadig lidt irriteret der hvor de største bid var.
    Det er den eneste gang jeg er blevet bidt af en fremmed kat og noget af det var jo nok min egen skyld. Jeg skubbede til ham med en kost for at få ham væk fra Silla. Og det skal man ikke gøre med den kat. Jeg tænker han har mødt en del koste, da han går ind i andres huse . Jeg skulle ha vist han vandkanden så plejer han at løbe.


  • #9   15. dec 2022 Tak for opdateringen, Britt smiley .
    Det var en slem omgang, men godt at det trods alt ikke er gået værre. Men skræmmende synes jeg nok det var - alene det at blive bidt! smiley Men ja, det kan jo ske. I sådan en uventet situation, så tager man jo bare en kost eller hvadsomhelst i panik, for at redde sin egen kat.
    Hvis den bidske kat stadig hærger i kvarteret, så er det nok en god ide altid at have en fyldt vandkande parat til hvis nu...... (gudforbyde det, én gang må være nok! )

    Øv med nyrerne smiley , jeg krydser fingre for at det ikke er noget alvorligt.


Kommentér på:
Kattebid

Annonce