{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.823 visninger | Oprettet:

Kattebid {{forumTopicSubject}}

Hej..
Min kat overfaldte killingen mens jeg sad med den, så det gik ud over mig, og jeg har nu et hul i fingeren der passer til en hjørnetand..
Min kæreste vil have mig til vagtlægen, men jeg syntes det er fjollet så sent, det var i middags det skete, kan det ikke vendte til i morgen?

jeg er blevet bidt og kradset før uden at der skete noget ved det, men ikke så dybt som denne gang..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kattebid
  • #2   28. feb 2010 Hvis der er gået hul på huden, har din kæreste ret - du bør tilses af en læge og have antibiotika!

    Den anbefalede behandling af kattebid - print gerne dette og tage det med, da ikke alle vagtlæger er lige opdaterede om kattebid:
    Det hedder "2care4" og består af 500mg Amoxicillin/125mg clavulansyre
    og det er pr maj 2009 det som righospitalet anbefaler ved kattebid Fra starten af,det skal ikke være rødt eller betændt først,det skal bare udleveres ved bid!!!Ikke krads,men bid med hul i huden

    Klinisk Mikrobiologisk Afdeling (KMA) på Rigshospitalet har følgende anbefaling til antibiotika terapi:

    Bidsår fra hunde, katte m.m.
    Ætiologi:
    Pasteurella multocida, S. aureus, Capnocytophaga canimorsus
    (tidligere benævnt DF-2)
    Profylakse indenfor 6 timer efter biddet:
    Azithromycin 500 mg p.o. som engangsdosis
    (børn: 10 mg/kg x 1 som engangsdosis).
    Empirisk terapi:
    Amoxicillin/clavulansyre 500 mg/125 mg x 3 p.o. dgl. i 5-10 dage
    (børn: 50/12,5 mg/kg p.o. fordelt på 3 doser).
    Penicillinallergi:
    Azithromycin 500 mg p.o. x 1 i 1 dag efterfulgt af 250 mg p.o. x 1 i 4 dage
    (børn: 10 mg/kg x 1 i 3 dage


  • #3   28. feb 2010 -amigo, det er over ti timer siden det skete og der er ikke noget på min arm, selve biddet er lidt rødt og en anelse hævet, men det gør ikke ondt mere, der er bare ømt..

  • #5   28. feb 2010 Okay.. hvis jeg virkeligt skal ringe til vagtlægen SKAL man ringe til en i den del af landet man bor i eller må man ringe til den nærmeste?
    Jeg bor nemlig i bunden af nordjylland så jeg er tættere på randers og viborg end aalborg..


  • #8   28. feb 2010 Okay jeg har snakket med dem nu, og han har sendt mig en elektronisk recept på det penicillin og så skal jeg ned til min egen læge og have stivkrampe på mandag..
    suk... vil ikke smiley


  • #9   28. feb 2010 Jeg ringede bare til midt jylland hand spurgte ikke til det, men jeg blev enig med mig selv om jeg bare kunne sige jeg var på besøg der nede hvis han brokkede sig over det, jeg ville jo heller ikke køre til nordjylland hvis jeg blev syg hos min mor i synderjylland.. smiley
    Men det er nemlig meget kortere til viborg, plus jeg kan finde rundt der hvis jeg skal til lægen jeg fare vild bare jeg nærmer mig aalborg..

    Men han gad heldigvis ikke se på mig.. så apotek i morgen tidlig..


  • #10   28. feb 2010 Du kan ikke vente med at tage penicillin til på mandag - du må finde et døgnapotek!

  • #12   28. feb 2010 Der er da ikke noget apotek der har åbent nu? han sagde jeg bare skulle sørge for at hente det i morgen formiddag..
    '


  • #13   28. feb 2010 vagtlægen sagde at man skulle have stivkrampe vaccinen inden 48 timer så¨det ville være tids nok at få mandag morgen, og penicillinen får jeg i morgen tidlig.. jeg kan ikke finde noget om noget apotek der skulle have åbent nu..

  • #14   28. feb 2010 Døgnapoteker i dit område:

    Nordjylland
    Budolfi Apotek >>
    Algade 60
    9100 Aalborg
    Tlf. 98 12 06 77 Sjælland

    Midtjylland
    Sønderbros Apotek >>
    Dytmærsken 10
    8900 Randers
    Tlf. 86 42 29 00


  • #15   28. feb 2010 Jeg er blevet både revet og bidt af kat og hund - har aldrig været ved lægen med det - har vasket det grundigt i sæbevand med det samme. Men det er klart det bedste at blive tilset af en læge, man kan være uheldig.

  • #16   28. feb 2010 Kattebid er bare ikke at spøge med. Jeg har da hørt om en der mistede fingeren efter sådan en omgang, så se at få gjort noget ved det..

Kommentér på:
Kattebid

Annonce