{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.820 visninger | Oprettet:

Kattebid {{forumTopicSubject}}

Jeg blev for ca 3 timer siden bidt af en gal kat.
Jeg har 4 bidhuller i min finger.
Det blødte og jeg gik ud og vaskede min hånd med sæbe og lidt efter havde jeg den i sæbespåner.
Så fik jeg af vide af nogle at jeg skulle have en stivkrampevac. da jeg ikke har fået en siden jeg var barn og jeg læste en del om det på nettet.
Jeg ringede til vagtlægen, som sagde at det var nok at bare vaske det og at stivkrampe var sjældent, så det skulle jeg ikke have.
Alle steder står det at det er farligt, men vagtlægen siger noget andet 8-(
Jeg er blevet bidt og revet før og der har der ikke været noget, men jeg har aldrig haft 4 bidhuller.
Jeg må jo bare holde øje med det og ringe til vagtlægen igen hvis det bliver værrer, eller hvad mener i???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kattebid
  • #1   19. mar 2008 jeg har hørt at det er møg farligt med kattebid så måske du skulle tage på skadestuen i stedet for vagtlægerne fortrækker og side og drikke kaffe fremfor at passe deres arbejde.

  • #2   19. mar 2008 få en stivkrampevaccination. så er du dækket lang tid fremover hvis uheldet skulle være ude.
    Og det skader jo ikke, også selvom det bid du har ikke er farligt.


  • #3   19. mar 2008 har dog som sabrina siger også hørt at særligt kattebid skulle være rigtige bakteribomber.

  • #4   19. mar 2008 Lægen i min familie giver altid antibiotika ved kattebid (og stivkrampevac. hvis den er "forældet").

    Og jeg har selv fået begge dele, da jeg blev bidt sidste år. Min stivkrampe vac. var nemlig også for gammel. Mener de holder ca. 10 år.

    Men der *er* delte meninger blandt læger. Prøv at kontakte din egen læge i morgen. Det er ikke for sent.


  • #5   19. mar 2008 du skal have stiv krampe vaccination. jeg fik en splint i storetåen. det skulle jeg have det for. kattebid kan være farlige da de kan have spist roter eller lignende, som har haft sygdomme..

  • #6   19. mar 2008 jeg mener da os og ha hørt man kan dø af det ?????

  • #7   19. mar 2008 Jeg synes nu den vagtlæge, er lidt for hurtig... og meget galt på den

    Jeg synes også at du skal smutte en tur på skadestuen.. og få en skrivekrampe vac.


  • #8   19. mar 2008 Grunden til, at kattebid er "farlige", er, at kattenes hjørnetænder laver små (i diameter), men dybe huller, der lukker hurtigt igen og dermed danner en lukket lomme, hvor bakterierne rigtigt kan hygge sig. Derfor giver kattebid ofte infektion - både hos mennesker og andre katte. Nogle læger forebygger med antibiotika, mens andre mener, man skal se an.

  • #10   19. mar 2008 Ja men du skal da helt klart have en stivkrampe indsprøjtning.... Blev selv bidt af en kat forrige sommer men vidste at min stivkrampe var rimelig ny....kunne huske at jeg havde fået den...

    Hvorfor har vi voksne igrunden ikke et vaccinations kort ligesom børn eller er det bare mig der ikke har?


  • #11   19. mar 2008 Du SKAL have en stivkrampe vacc efter det bid.Den vagtlæge skulle have et klap eller 2 i r*****..

  • #12   19. mar 2008 Jeg blev overfaldet af en vildkat sidste år som skamferede mine hænder totalt. jeg endte, meget imod min vilje men at få en stivkrampe. men dagen efter blev jeg meget glad for det for mine hænder var dobbelt str. kunne slet ikke bøje mine fingre og de var helt røde men omkring ledene i fingerne var de sådan helt blåsorte og så det endte i en uge på penecillin også.. ved godt det ikke er rart men få en stivkrampe for alle sikkerheds skyld. det kan ende meget galt hvis man ikke har fået en. og det er kun en gang hvert 10 år. det er lige til at overleve.

  • #13   19. mar 2008 Kattebid/riv - lig infektion

    Hvon står du med stivkrampe??



  • #14   19. mar 2008 jeg ville også ta på skadestuen og få en ny, hvis du ikke kan huske du har fået en inden for de sidste 10 år.. jeg skal selv ha en sidst på måneden for ellers må jegikke komme til thailand.. så hvis din hånd ikke hæver op i løbet af aftenen/natten ville jeg ringe til vagtlægen i morgen for så er det en ny læge der sider der..


  • #15   19. mar 2008 Min datter blev en gang bidt i børnehaven fredag eftermiddag. Ringede straks til lægen, der sagde vi sku ringe til lægevagten. Lægevagten sagde bare roligt, vent til mandag. Min mor knaldede ud og sagde skadestue... Ringede til skadestuen og de sagde bare kom så ser vi på det. Min datter fik en ekstra stivkrampe, så nu er hun dækket ind til hun er 25 år, fordi hun havde fulgt vacc.programmet. Skal lige sige at dette var et andet barn der havde bidt.... Personligt vil jeg se tiden an til i morgen tidligt for at se hvor voldsomt såret udvikler sig, har selv ar efter en hunds hjørnetænder. hold kæft hvor det blødte, men dengang blev der også kun brugt vand og sæbe.... GOD BEDRING

  • #16   19. mar 2008 når ja. man får et kort når man får en stivkrampe vacc.


  • #17   19. mar 2008 Henriette det gjorde jeg altså ikke...og det var her i Danmark

  • #18   19. mar 2008 daffy bedmig ret voldsomt for 5 år siden, det var da den dyrlæge vi brugte dengang gjorde noget ved ham som hun ikke skulle og hun havde bedt mig holde ham imens, han blev rigtig hys og bed mig hårdt, jeg fik en stivkrampe vac af dyrlægen med det samme

  • #19   19. mar 2008 Tak for alle jeres gode råd smiley
    Jeg ringede til skadestuen og de sagde at jeg skulle komme.
    Så jeg er lige kommet hjem og jeg fik en stivkrampevac og hun kunne ikke forstå hvorfor vagtlægen ikke havde gjort det.
    Hun synes at min finger var meget hævet, så hvis det blev værre skulle jeg ringe til vagtlægen igen og få noget pencilin.
    Hun sagde også at det var godt at jeg havde haft den i sæbespåner og at det var det man skulle gøre.
    Jeg fik en vac. kort, så kan man huske det til en anden gang smiley

    De kære dyr smiley


  • #20   19. mar 2008 Hej Tina.
    Godt du fik din vaccination -og kort så du kan huske datoen.
    Jeg har som sygepl. passet flere med grimme kattebid. Du bør få en læge til at se på såret, hvis du er i den mindste smule tvivl. Også de næste dage. Det kan være en smertefuld og langvarrig erfaring, hvis der går infektion i såret.
    Inf.tegn: Hævelse, rødme, varme, smerter.
    God bedring.


  • #21   20. mar 2008 Godt du fik et skud,har osse slev fået sådane et kort så man kan huske hvornår man har fået en sidst,men kan aldrig huske det... ;o)

  • #22   20. mar 2008 Hmm du skal ta der ud.. Sidste år da jeg blev bidt, ventede jeg 1-2 dage med at henvende mig. og blev sygemeldt i en uge fra arb og kom på pinzelin.. Så ta du bare der ud.. =0/

  • #23   20. mar 2008 ja tina der kan du bare se de vagtlæger er ikke til nogen hjælp. :o(

  • #24   20. mar 2008 Sabrina....nu skal man jo ikke skære dem alle over en kam ....Vi har da kun haft positive oplevelser med vagtlægen

  • #25   20. mar 2008 Jeg synes at de vagtlæger tit ber en om at se tiden an, jeg har 4 piger og de er jo syge på skift, men næsten hver gang jeg ringer, slår de det hend i ingenting... den ene gang havde min datter mellemørebetændelse men han ville ikke se på hende, så det var godt at hun kunne komme til sin egen læge dagen efter.
    Jeg har også ringet fordi jeg hostede helt vildt og han spurgte bare om jeg havde feber, men det havde jeg ikke, så han ville ikke se på mig og det viste sig at jeg havde kold lungebetændelse...hmm...

    men det er jo en anden historie vi lige har gang i smiley


  • #26   20. mar 2008 Hej tina skov
    Godt du fik den stivkrampe
    God bedring og påske


Kommentér på:
Kattebid

Annonce