{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.475 visninger | Oprettet:

ole a
ole a
Tilmeldt:
15. jun 2007
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 21

Kat bider hul i sin læbe! {{forumTopicSubject}}

Hej Kattegalleri!

Sidste gang jeg havde et spørgsmål (ang om katten skulle aflives eller have rykket en masse tænder ud hjalp i til den rigtige beslutning!) så derfor spørger jeg jer igen smiley

Min kat fik rykket en masse tænder ud, da den havde den sygdom at tænderne rådner indefra smiley

Den har mistet begge sine nederste hjørne tænder, men har stadig de 2 i overmunden.

Det er et par mdr siden det blev gjort, men her den anden dag så jeg han blødte fra underlæben! smiley Jeg har kigget nærmer på det, og kan se at det er fordi hans venstre øverste hjørnetand har boret sig ned i læben? Men det er altså først sket nu her, så forstår det ikke lige? Kan han på en eller anden måde have bidt sig, ligesom vi kan bide os selv i kinden/læben? Det var lidt opsvulmet her den dag jeg så det, her 2 dage senere er det gået i sig selv igen, men man kan se han har et "hul" i læben som passer med spidsen af hans hjørnetand.

Håber i kan hjælpe smiley Han spiser helt fint og tror ikke han har opdaget det, udover når jeg lige vil pille ved det, så kommer poten smiley Men gjorde den sådan set også før, hvis jeg ville rode ham i munden, hehe.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat bider hul i sin læbe!
  • #1   21. mar 2015 Jeg syntes du skal få en tid ved dyrlægen, måske er det nok at file lidt af tanden ned, men i hvert fald skal der gøres noget for det gør ondt på katten, ligesom når vi bider os i læben.
    Det er ikke noget der går over af sig selv og der kan jo nemt gå betændelse i.

    Så ring til dyrlægen mandag og få det tjekket.


  • ole a
    ole a Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 21
    #2   21. mar 2015 Ja tænkte jeg også, men det er da underligt at han har gået i 2-3 mdr uden problemer, så tænkte det bare var fordi han havde bidt sig, ligesom vi gør engang imellem smiley

  • #3   21. mar 2015 Det hænger nok sammen med at han lige så langsomt har fået et andet bid, altså at tænderne ligesom har rykket sig lidt fordi der mangler tænder og nu er mere plads, det sker jo for os mennesker hvis vi får trukket nogle tænder ud, mon ikke også det kan ske for dyr.

  • ole a
    ole a Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 21
    #4   21. mar 2015 Ahh det kan selfølgelig godt være smiley Må lige ringe til dyrlægen og høre hvad hun siger smiley

  • ole a
    ole a Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 21
    #6   21. mar 2015 Altså det er stort set helet smiley det er ikke opsvulmet mere, og det er fint lyserødt igen, ser lige imorgen om det bliver bedre igen smiley men kan da lige ringe til dyrelægen mandag og høre dem ad smiley

  • #7   21. mar 2015 Min første kat var til dyrlæge,efter han havde bidt læben i stykker ved et fald, og jeg fik at vide det ser jo fint ud og nu passer læben jo til tænderne smiley der var en fuge ved hver hjørnetand, og der blev aldrig problemer igen.
    Så jeg ville også bare holde øje, og sker det flere gange så tal med dyrlægen ved næste konsultation.


Kommentér på:
Kat bider hul i sin læbe!

Annonce