{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.122 visninger | Oprettet:

Annette H
Annette H
Tilmeldt:
11. jun 2015
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 16

Kat og baby {{forumTopicSubject}}

Hejsa:-)

Vi skal have en baby lige om lidt, og jeg vil derfor høre om I har nogle gode råd og ideer til hvordan vi bedst muligt får introduceret baby til vores kat. Han er en 13 mdr gammel hankat, som vi har haft siden marts. Han er, som så mange katte, sin egen. Han kan være rigtig kælen og putte-agtig når han selv vil, men er ikke sådan en "kramme-mis".

Han har mødt babyer, men kun på besøg jo, og han holder sig gerne langt væk fra dem. Men det er jo ikke det samme at have besøg af en i to timer som at have en i sit hjem konstant.

Så altså - hvordan sørger vi bedst for at missen kommer godt igennem baby-invasionen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat og baby
  • #1   18. jun 2015 Mine 3 børnebørn er vokset op med katte der var der før dem, og der er ikke gjort andet end, at kattene ikke kom på baby værelset og kat og baby ikke var alene.
    Forhåbentligt er din kat kastreret så den ikke vil overdøve baby duften med strint smiley
    Nogle katte kan blive stressede, men her har kattene bare set tiden an, til de var klar til, at snuse.
    Der er blevet ammet med baby og kat på armen, men kattene har været gode til at give plads,,, de katte som var i hjemmene var store Main Coon katte og de var 4-5 pr gamle og rolige.
    Her er Emma med en nyankommen kat smiley


    profilbillede
  • #2   18. jun 2015 Som Jette vil jeg sige jeg håber han er kastreret for hvis ikke er der stor risiko for at han begynder at strikte når der kommer denne nye duft i huset..

    Dernæst vil jeg sige det kommer til at betyde en del stress for katten i starten, men det der er vigtigt er at du stadig tager dig tid til katten, ikke gør et stort nummer ud af at katten snuser til baby, hvis du jager katten væk hver gang den kommer i nærheden af baby eller babyd ting så vil katten tro at baby er farlig og de vil aldrig få et godt forhold, katten vil ikke skade baby og den med at katten vil ligge sig oven på baby er højst usandsynligt.
    Jeg har haft flere personer i min omgangskreds som har haft kat og derefter fået baby, de har ikke gjort noget særligt bortset fra at gøre hvad de kunne for at katten ikke skulle ligge sig i barnevognen, og så generelt bare være opmærksom, katten holder sig som regel på afstand for tungeste siger jo nogle mærkelige høje lyde så det holder man sig fra og iagttager på afstand. smiley smiley smiley


  • Annette H
    Annette H Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 16
    #3   25. jul 2015 Fik aldrig takket for de gode råd. Mange tak!

    Alt er gået så fint med mis og baby. Den har taget godt i mod vores dreng og har ikke reageret negativt. Den er ikke så glad for når han græder, men så render den et andet sted hen og putter sig. Og ellers vil den gerne bare sidde og kigge på ham. Vi kæmper dog lidt med at han gerrne gil op i vuggen når baby ikke er i den. Men det er ikke så tit den gør det.

    Den er kastreret, og der har ingen strintning været, så det er super. Den er til gengæld blevet meget glad for at være tæt på os og kæle. Om det er fordi den er blevet kastreret (det blev den for ca 2 mdr siden) eller om det er en reaktion på at den nu skal dele os med baby ved jeg ikke. Men vi sørger for at tilbringe tid med den, kæle og lege som før.


  • #4   25. jul 2015 bare pas på at katten ikke kan komme til baby/barnet når de sover... da katte nogle gange gerne vil ligge tæt og fx på brystet eller i hovedet på folk og det kan et barn ikke reagerer på i søvne førend de er mere end et par år gamle... så kommer katten til at ligge på hovedet eller halsen kan det gå galt smiley

  • #5   25. jul 2015 Dejligt det går godt smiley

  • Annette H
    Annette H Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 16
    #6   25. jul 2015 Judith: den har heldigvis aldrig været glad for at ligge på folk. Den vil helst bare sidde ved siden af os, men for sig selv, så den lige kan slikke os på hånden og vi kan ae den og den kan gnide sig op af os, men den vil ikke på skødet osv., så tror ikke den vil hoppe op og putte ved babyen. Men vi holder selvfølgelig øje og lader ikke kat og baby være alene uden opsyn.

Kommentér på:
Kat og baby

Annonce