{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
807 visninger | Oprettet:

Baby og kat {{forumTopicSubject}}

Hey alle min storesøster fik i tirsdags kl 23.49 en skøn lille dreng som skal hedde Oliver, vi forventer jo at vi i femtiden at de en gang imellem kommer på besøg med den lille hjemme hos os - hvordan ville i gøre i forhold til kattene når de er på besøg? Mine katte har aldrig hørt eller mødt en lille baby før - så hvordan er det bedst at gøre det? Jeg vil jo ikke have kattene evt kradser babyen eller lign.

Hvad har i gjord de gange i evt selv fik børn eller fik dem på besøg? smiley Jeg er spændt på deres reaktion - jeg håber jo specielt Momo og Gaia tager det flot, er ikke i tvivl om at Kovo vil være under sengen under evt besøg - alt der er nyt er han bange for. Det har taget 5 år bare at få ham vænnet til gæster der er på besøg og han vil ikke snakkes med, men han kan sagtens lægge en meter væk fra gæsterne og bare følge med i hvad der sker og det er fint for os for han viser stadigvæk interessere og vil også gerne leges med.

Så hvordan gjord i det nemmeste for kattene? smiley

Derudover venter min tvillingesøster sig også en dreng til september så det er også relevant i forhold til den kommende baby. smiley smiley

God weekend fra en meget glad "moster". smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Baby og kat
  • #1   18. maj 2019 Tillykke med det.
    Jeg tror kattene godt ved/ kan fornemme at det er en lille skrøbelig ny der kommer på besøg og derfor ikke vil hverken kradse eller bide eller lege for den sags skyld. De snuser og observerer bare.
    Det er i hvert tilfælde min erfaring


  • #2   18. maj 2019 Min kusine har katte og deres søn har aldrig haft problemer ned dem, hvis bare de kan få lov at være i fred et sted smiley

  • #3   18. maj 2019 Morten: Det håber jeg de kan - selvfølgelig kan de godt se det er en lille person osv men man ved jo aldrig. Min storesøster har sagt hun er bange for de gør babyen noget og jeg har bare sagt at jeg 100 % stoler på mine katte men ja man kan jo ikke vide sig 100 %:

  • #4   18. maj 2019 jeg har aldrig oplevet at kattene gør babyerne godt. min lillebror har 4 drenge -den yngste er 1 år
    og de har da været her mange gange. Og selv da jeg var oppe på 19 katte, har jeg aldrig oplevet at kattene gør babyer noget

    det som mange nye mødere er bange for er at kattene skal lægge sig på babyerne. og det kan de da godt finde på at skal op i barnevogne mm - det er jo blødt og varmt

    man skal holde øje, og så ellers lade være med at tvinge katten til at gøre noget den ikke har lyst til.
    lad den komme væk når den har brug for det.


  • #6   18. maj 2019 Jeg har set min søsters lille pige slå katten oven i hovedet med sin rangle og det blev den ikke sur over.

  • #7   18. maj 2019 min lillebrors nr 3 tog den ene af mine katte i knurhårene
    og han var totalt ligeglad. først da knægten gjorde det 3. gang satte katten en pote på hans hånd - ikke noget med klørene bare en blid pote


  • #8   19. maj 2019 De fleste katte vil i første omgang, måske være lidt nysgerrig, men smutte så snart der kommer lyd og bevægelse smiley
    Mine katte er jo kun vandt til besøgs børn, og Røde ved luge hvornår han skal smutte, men tager gerne mod nus, hvis det gøres ordentligt, Mitti plejer at gå på værelset, som er fristed for kattene, der er krog på døren, så de kan komme og gå som de vil, men små unger må blive ude.
    Men her på de sidste har Mitti fået mod på børn, Kaya, han har endda dunket hovede med hende under spisebordet, og han har endelig fattet det med, at gå i højden er bedre end under noget, jeg har Kaya ca 2 dage om ugen, der er mangel på vuggestuepladser.
    Tillykke med den lille ny smiley


    profilbillede
Kommentér på:
Baby og kat

Annonce