{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
988 visninger | Oprettet:

Kat og baby? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en han kat på godt 2 år som er bange for børn, han gør dem intet men flygter når der kommer børn på besøg.
Jeg har termin om 3 uger og er lidt bekymret for om katten vil blive voldsomt stresset i tilfælde af at det sker hvad pokker stiller jeg så op?
Jeg ønsker ikke at skulle af med katten men mine forældre har tilbudt at han må bo ved dem, (her er han i forvejen vant til at være) hvis det slet ikke kan fungere, men i første omgang håber jeg på at der kan findes en løsning.
Er der nogen med erfaringer på det punkt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat og baby?
  • #3   17. nov 2015 Videoen findes ikke smiley

  • #5   17. nov 2015 på solgte vi faktisk en kat, som var kommet ind fra en børnefamilie,da katten var bange for børn. han kom ud til en familie hvor konen var gravid
    men fordi at han så kom til at være med fra starten, ja så var der ingen problemer.
    oftes så er det når børnene begynder at være mere "vilde", men når katten er med fra starten ja så går det bare stille og roligt fremad

    så tag det stille og roligt


  • #6   17. nov 2015 Jeg er sikker på det nok skal gå, der hår jo noget tid før den lille begynder, at løbe rundt.
    Så det bliver i etapper, den første er at katten vender sig til lyden og lugten af babyen, og den skal have lov til, at se og snuse tæt på, selvfølgelig med dig som overvåger mødet, og så skal den vende sig til små viftende hænder, og føder som ikke må fanges.
    Senere bliver det barnet dom skal lære ikke, at følge efter katten i løb.
    Mitti er ikke glad for gæster/ børn, men kan alligevel ikke holde sig væk i længden, største problem er, at her er stille til dagligt, det er det ikke med unger i huset smiley men han kommer altid og vil putte og kæle når Emma bliver puttet, så er der også mere ro på.


  • #9   17. nov 2015 Vi har 2 katte og en dreng på 8 måneder (: Den ene kat er meget sky, især overfor børn, har før væset af børn osv. men det er nu gået over al forventning.
    I starten var især vores sky kat meget på vagt, og havde store øjne når vores dreng græd. Hun kom ikke i nærheden af ham, (det gør de begge nu ikke) og kom ikke op i sofaen til mig hvis jeg sad med ham. Faktisk tog hun meget afstand til mig de første par måneder.
    Nu er han 8 måneder og de er ikke længere bange for ham, de er faktisk ret ligeglade med ham smiley De går når han kommer, men de kommer gerne op i sofaen hvis jeg sidder med ham, dog kun så længe han ikke piller ved dem, hvilket vil sige i ca 15 sekunder smiley
    For nylig fik han for første gang lov til at røre den ene kat mens den lå på gulvet, i ca 10 sekunder, han var ovenud lykkelig smiley
    Jeg synes i skal se tiden an, og ikke tager sorgerne på forskud (:
    Men være forberedt på at katten nok tager noget afstand til dig for en tid(det var kun mig vores tog afstand til).


  • #10   18. nov 2015 Han har allerede taget en smule afstand efter jeg er blevet gravid, jeg må stadig nusse og han søger også kontakt men det er primært min kæreste der dur pt.

    Felis: jeg spørg netop fordi jeg godt kunne bekymre mig om at han vil stresse op over at der pludselig er et lille barn hvis eneste lyd (mere eller mindre) er skrig. Han trækker sig i forvejen ved børn selvom de virkelig er rolige, min kærestes nevø var så god og super forsigtig, men selvom vi sad på gulvet helt stille var han utryg han kom godt nok og tog de godbidder som vi sad med men smuttede igen.


  • #11   19. nov 2015 jeg tror bare i skal sørge for at han har god mulighed for at søge væk, hvis babygråden bliver for meget (:

  • #12   19. nov 2015 Vores søgte gerne på badeværelset i starten

Kommentér på:
Kat og baby?

Annonce