Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Tilsæt opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Set up lamps (and cables for lamps) 1.000 kr.
  • Fældet træ 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Katte der tigger .
  • Rikke
    Rikke Tilmeldt:
    jul 2014

Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 35
    #1   26. jun 2015 Min kat havde det med at tigge, hver gang min far lavede mad fordi han vidste der ville falde lidt kylling eller lignende kød af til ham smiley

Så kom der fart på ham, kan jeg sige smiley

• Freja aa
    Freja aa Tilmeldt:
    mar 2014

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 8
    #2   26. jun 2015 smiley

• #3   26. jun 2015 lige nu sidder Micky og tigger.
    der er nemlig kage på bordet smiley
    helt galt bliver det hvis vi får flødeskum - eller han tror vi skal have flødeskum.

• #4   26. jun 2015 Tøsen tigger max smiley
    Bla ved at gøre sig uimodståelig og sørge for at man ligger mærke til hende..
    Det kunne evt. Være sådan her:

profilbillede
  • Freja aa
    Freja aa Tilmeldt:
    mar 2014

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 8
    #5   27. jun 2015 Hvor er hun fin smiley

• #6   28. jun 2015 Undskyld min naivitet men er flødeskum ikke den rene gift for katte, selv mælk kan de ikke optage i deres tarmsystem, har jeg læst.
    Jeg bestemte fra starten af at min kat ikke skulle have den slags, jeg synes at man selv skal styre det,Ja undskyld at jeg lyder lidt frelst, men det er da usundt at være overvægtig, så man gør dem en bjørnetjeneste. smiley smiley

• #7   28. jun 2015 Kisser D

Flødeskum eller mælk er ikke gift for katte, nogle katte kan godt tåle det og kan godt omsætte det, andre kan ikke og får lidt dårlig mave, det handler jo nok ikke om at man giver katten en hel skål flødeskum men blot en smule på en finger..

Og jo du har da ret til en vise grad kan man styre om ens kat bliver overvægtig, men kun til en vis grad, for der kan være mange årsager til en kats overvægt, og ja min kat er overvægtig det er ingen hemmelighed og det er heller ingen hemmelighed at hun klart vil have bedst af at tabe sig, men jeg nægter at sulte min kat, hvilket heller ikke er sundt, og min udfordring er at motion ikke er en mulighed for min kat pga nogle skavanker hun har, så jeg har et ret stort dilemma men Vi arbejder på sagen på bedste vis..

• #8   28. jun 2015 Det er underligt at nogen kan tåle mælk og andre ikke, jeg troede at det var All round.
    Jeg har det samme problem med vægten som din kat, derfor er jeg nok lidt forudindtaget med hensyn til kosten, Jeg kan heller ikke motionere mere, pga. sygdom, jeg var meget aktiv før, og derfor røg der lynhurtigt nogle kilo på da jeg stoppede. Nu prøver jeg så via kosten at tabe mig, der må da også være noget du kan gøre hvad angår kosten til din mis. Har du ikke fået nogle råd af din dyrlæge.??? smiley

• #9   28. jun 2015 Ja det med mælken er lidt underligt, begge mine kan tåle mælk men de får det næsten aldrig og hvis de får så er det max en spise skefuld, det er oftest kun når jeg laver kartoffelmos og de så kommer og tigger om det når de hører jeg varmer mælk i mikroovnen smiley

Med hensyn til kost så er der jo ikke de samme muligheder for at ændre kosten hos en kat som hos mennesker..
    Og jo har da fået det råd fra dyrlægen at jeg skal droppe godbidder og sørge for at hun ikke spiser mere end hun har behov for, hvilket er den vej Vi går, men det er en langsom vej og derfor ved min dyrlæge også godt at den er lidt håbløs, og har sat os det mål at Vi blot skal under 9 kg og blive der.

Vi er på ca 9 kg nu, men jeg vil godt ned på omkring 8 kg, om det lykkedes ved jeg ikke, men målet er der.
    Og det skal siges at med kosten er Vi også udfordret, fordi hun har mange helbredsproblemer der skal tilgodeses i kosten, så nemt er det ikke.

Og hvis du er en af dem der tror at du slanker en kat ved at købe light, så kan jeg fortælle at det gør du ikke, det er netop pga light foder at min er blevet overvægtig, for det fik hun i meget lang tid efter råd fra dyrlægen, med det resultat at hun spiste konstant og var konstant sulten, hun fik aldrig mæthedsfornemmelse, nu får hun et rigtig fint foder som ikke er light og tilgodeser de fleste af hendes behov, nu kan hun levne og tigger sjældent andet end når Vi spiser aftensmad, men tror det er lige så meget for hyggens skyld, og jo der falder en lille bitte stykke kød af til hende fra tid til anden, men det er netop det Vi forsøger at undlade. smiley

• #10   28. jun 2015 Jeg ved godt at Light produkter er noget værre møg, det er det også for os, mennesker, Jeg føler med jer at i har det problem, jeg har bare sat mig for at jeg ikke vil give Mummie andet end de godbidder fra Whiskas, dem får hun 2 gange om dagen, men kun 10 stykker i alt.
    Min kat er jo bare9 måneder , så hun har ikke udviklet dårlige vaner endnu, jeg vil prøve at begrænse det at tigge, det er jo ret beset noget vi selv lærer dem, her skal du ikke tage den udtalelse som en løftet pegefinger, jeg er selv slem til at liste godbidder ned til min venindes hunde når jeg passer dem, men det er ejeren der har vænnet dem til det, ( ja jeg pudser lige GLORIEN) ha ha.
    Men jeg vil da ønske jer alt mulig held med at få jeres mis ned i vægt, jeg kan forstå at det går fremad. smiley smiley smiley

• #11   28. jun 2015 Jep det med tiggeriet er bestemt noget Vi lærer dyrene, og Tøsen tigger ikke slemt, hun kan nemt ignoreres hvilket jeg er ret god til, men hun forstår at charme og det er nu ret sødt, det er dog ikke altid det belønnes og hvis det gør prøver Vi at give en sund belønning, hvilket hun også modtager med glæde, hun er sjov for hun kan godt lide tomat og agurk..

Jeg er selv lidt ked af hendes overvægt men hun er dog ikke selv synderligt hæmmet af den, hun vasker sig fint og har ikke de store synlige problemer med at hoppe osv. Det trøster mig lidt smiley

• #12   28. jun 2015 min micky tigger kun om fløde.

godbidder får de kun engang imellem i deres kleenx-æske. og her i huset er godbidder de små poser rc, evt blandet med forskellige godbidder (får dem hos zooplus i præmine)

og så er der 3-4 stykker, alt efter hvad vi får, som tigger når vi spiser til aften. men her er det mest når der står fjerkræ på menuen at de indfinder sig. det har været værre. min far er nemlig lidt for god til at få dem til at tigge. jeg er totalt kold - selv mine heste får ikke god-bidder.
    der er ingen af mine som ikke har mad stående fremme 24/7. så de har ingen grund til noget ekstra. oftes er det "ekstra" noget godt vådfoder til aften.

• #14   30. jun 2015 Haha Jesper, altså et godt billed - man kan så levende forestille sig hvordan det ser ud smiley

• #15   30. jun 2015 Når Gizmo tigger smiley

profilbillede
  • #16   30. jun 2015 så blev Micky taget på fastgerning - tigger efter fløde hos min mor (nu skulle vi endelig have jordbær med fløde..)

profilbillede
Kommentér på:
Katte der tigger .

Annonce