{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
939 visninger | Oprettet:

Halsbånd til killinger....!!!??? {{forumTopicSubject}}

Da jeg skal have et par killinger ville jeg høre jeres mening om at putte et halsbånd på dem. De skal være udekillinger.

Da jeg har mistet min Trille ved at hun blev kørt ned, ville jeg have ønsket at hun havde båret halsbånd, så dem der havde kørt hende ned måske havde kontaktet mig. Men da hun var så mange år som hun var, og så stædig som hun var, ville hun aldrig have accepteret at bære halsbånd.

Men nu hvor jeg har muligheden for at vænne mine nye killinger til det, ville det da være en mulighed ???, hvad med jeres misser, altså udemisser, bærer de halsbånd ??. Og er der nogle der har været søde at ringe til jer, hvis missen er forsvundet ell.lign. ???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Halsbånd til killinger....!!!???
  • #1   5. jul 2006 Altså killingerne skal have mulighed for både at gå ind og ud, når de bliver gamle nok.... Indtil de bliver gamle nok skal de selvf. være inde.... smiley

• #2   5. jul 2006 Helt sikkert, øremærkning er nok optimalt..... Det der med en chip, som jeg har hørt om, er nok ikke så fedt, da man jo så skal bringe katten til dyrelæge, og det er der nok ikke mange der bekymrer sig om....

Når killingerne bliver store nok skal de neutraliseres, ved du egentlig hvor gamle de må være ??, og hvor gamle må de være når de skal øretatoos...? Og hvor meget koster en øretatoovering ??

• #3   5. jul 2006 I teorien kan du sagtens neutralisere killingerne før de flytter fra dig.. (et bud er de skal være over 8 ellr 10 uger.. men det handler nok mere om deres størrelse end deres alder, da nogen er meget mindre end andre) Nogen dyrlæger gør det dog helst ikke før katten vejer over 2 kg...

Og det bliver billigere for dig, hvis du neutraliserer dem og øremærker dem samtidig, da de så kun skal i en narkose og ikke to.. Også for kattens skyld smiley

Ved halsbånd, så bare husk, det skal være med elastik og så løst så de kan få det over hovedet, ellers kan de få hængt sig selv..

• #4   5. jul 2006 ja, jeg kunne nemt forestille mig at det blev billigere hvis man både fik dem neutralisere og øremærket på samme tid.

Det med halsbåndet ved jeg også godt, *s*, men jeg ville jo helst have dem øremærket, men jeg må bare forhøre mig ved dyrlægen...

Og er du sikker på at de kan neutraliseres SÅ tidligt....... ??

Takker for rådene...

• #5   5. jul 2006 Der er en del opdrættere der benytter sig af at deres killinger er neutraliseret nå de forlader dem.. Og det vil jo så sige det bliver gjort nå de er 11 eller 12 uger.. Men som sagt, er der også dyrlæger der helst ikke gør det før de er over 2 kg.. Der er mange meninger om hvornår man skal/bør/kan neutralisere sin kat, så er nok mere din egen dyrlæge du skal snakke med smiley

• #6   5. jul 2006 Og ja, som Mb siger, så er der altid en riciko ved et haslbånd.. Men hvis man så gerne vil have de har det på, så kan elastikken og det at det sidder løst, hjælpe lidt til smiley

• #7   5. jul 2006 hov risiko.. hehe smiley Det gik lidt for stærkt.. heh

• #8   5. jul 2006 Takker for det.

Og ja, det er nok bedst man selv rådfører sig med sin egen dyrlæge, men jeg siger da mange tak for rådene......... Så blev man da det klogere... *s*

• #9   5. jul 2006 Ja, den må i tage i en anden tråd,

Tuttelut Tut - Men det var da billigt, for begge dele...

Men jeg vil spørge min dyrlæge til råds, når de små mislinger kommer herhjem....

Fortsæt god aftne , og gordnat til jer alle *s*

• #10   6. jul 2006 Jeg vil også anbefale dig at vente med at lukke dine killinger ud til de er blevet neutraliseret.. Vi lavede den fejl 1 gang med min lillebrors kat hun fik lov at komme ud imens hun var killing hvilket gjorde at hun blev kørt over i en alder af 4 måneder.. I den alder er de alt for nysgerrige og løber derfor hurtigt ud foran en bil.. Min Elmer på 14 uger for heller ikke lov til at komme ud endnu.. for han ville bare løbe lige ud til den nærmeste bil og den chance tager jeg ikke igen... Mine andre er også først kommet ud efter de var neutraliseret og gamle nok... Og halsbånd er bestemt ikke nogen god ide til katte jeg har set 2 der er blevet kvalt i deres halsbånd...

• #11   6. jul 2006 Vi har forsøgt med halsbånd til Emil da han var en lille killing, men han NÆGTEDE, han smed dem simpelthen af HVER gang! Så han går uden, og det er jeg ikke spor ærgelig over.

Kommentér på:
Halsbånd til killinger....!!!???

Annonce