1.937 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Tage kraven af katten? Tage kraven af katten?

Hej alle sammen smiley

Min MCO Cæsar fik opereret 3 tænder ud i mandags og fik i den forbindelse en stiv krave på.

Han er utrolig hæmmet, siddet ofte med store pupiller og stirrer tomt ud i luften, kan ikke spise selv etc.
Jeg synes det er SÅ svært at kigge på smiley

Efter at have researchet en del besluttede jeg i dag, at tage kraven af ham når jeg har fuldt overblik over ham og så give ham den på i nat igen.

Mit spørgsmål til jer er så: er det en ok beslutning jeg har taget eller skal han konsekvent have kraven på indtil tirsdag i næste uge?
Jeg vil selvfølgelig give ham den på når jeg ikke kan være der til at holde øje og om natten indtil tirsdag!
Han virker ikke til at være generet af stingene pt, det kan jo komme - men indtil videre gør han intet som kunne skabe problemer for healingen. Udover det er han indekat, så han kommer selvfølgelig ikke ud smiley

Udover det må I meget gerne komme med råd hvis nogen af jer selv har prøvet at have eller har en kat med FORL. Han har nu 1 hugtand tilbage i munden og er 8 år. smiley

Tak for hjælpen smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Luge ukrudt 1.250 kr.
  • Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Fjerne bænk og reparere knækket nøgle i kælderdør 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tage kraven af katten?
  • #1   21. okt 2015 Mine katte har ikke haft krave på i forbindelse med tandoperationer. Tag du den roligt af ham smiley Han er smertedækket, formoder jeg?

• #2   21. okt 2015 Ja okay, så er jeg allerede mere rolig - tak smiley og jo, han får smertestillende indtil fredag og antibiotika indtil tirsdag. Hvis han virker til at have ondt fredag sagde min dyrlæge, at jeg endelig skulle ringe så han kan få lidt mere til smerterne. Så han skulle være dækket godt ind smiley

• #3   21. okt 2015 De er sølle når de kommer hjem, men dagen efter er det bedre.
    Savlen og at spise langsomt vare nogle dage her.
    Ja Røde spiser langsommere efter han ikke længere har tænder.
    Ingen af mine katte har haft krave på når de har fået fjernet tænder! Jeg kan ikke se hvad de skal kunne gøre?

Røde har hurtigt spist tørkost igen, men jeg har valgt noget med små bidder, og givet i en stor flad skål/ fad for han har svært ved, at samle op fra gulvet, hvis der ikke er sider til, at stoppe maden, jeg hælder ikke så meget op ad gangen, for han savler i fodret når han spiser, så der skal ikke være for meget, at savle på smiley

profilbillede
  • #4   21. okt 2015 Jette - tak for svar. Er glad for at Røde kom sig hurtigt, det virker også sådan med min Cæsar smiley han er den samme omklamrende kælemis som han plejer, så det er rart!

Og ja, man skal pludselig være lidt kreativ for at de kan spise ordentligt. Maden er sat længere op og i en fladere og større skål smiley han vil dog stadig helst fodres, venter pænt på at jeg kommer ud og hjælper ham - men han skal nok bare lige vænne sig til det hele smiley

Er glad for at høre at dine ikke har haft krave på! Men vil du så mene at jeg helt kan undlade at give ham krave på igen? Medmindre han gør noget aktivt for at forsinke/forværre helingen selvfølgelig. Tænker om natten er lidt et sats? smiley men ved intet om det, min dyrlæge sagde bare 8 dage og det er så synd synes jeg.

• #5   21. okt 2015 Han virker til at have det meget godt smiley smiley

profilbillede
  • #6   21. okt 2015 Mon ikke smiley smiley smiley
    Meget afslappet smiley

• #7   21. okt 2015 Normalt har de krave på, for ikke at bide eller krasse i stingene smiley jeg syntes ikke lige det er et problem her.
    Stingene er i munden og forhåbentlig har dyrlægen gjort det ordentligt, Røde har fået sting alle gange og intet er gået galt, selvom han er hurtig til, at gå i tørkosten.

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
    #8   21. okt 2015 Jeg har haft 3 katte der fik trukket mange tænder ud og de fik ikke nogen krave på, det er jo ikke nødvendigt, da stingene sidder inden i munden og det var hos en specialklinik i tandbehandling af dyr. De måtte bare ikke spise tørfoder i "tror" 10 dage og fik så vådfoder i stedet for. smiley Så du kan rolig tage kraven af han. smiley

• #9   22. okt 2015 nu har jeg flere som har fået taget tænder ud
    senest var det sille som fjernet alle på nær 5. og det var for ca 1 mdr siden. hun spiste tørfoder allerede samme dag - lidt svært når der er 12 andre som også skal spise. dagen efter var hun frisk igen. hun var syet i undermunden, så min dyrlæge ville helst have at hun skulle spise vådfoder - det havde han lige glemt at fortælle katten! Men der var ingen problemer overhovedet.

og ingen af dem har haft krave på. faktisk har ingen af mine nogensinde haft sådan et kræ på - og det får de hellere ikke. Min personlig mening er at det er tæt på mishandling. som du selv skriver, så bliver mange depretive mm, så nej tak. var på kv fast hver dag i 6 år, og vi havde 1 kat i alle de år som endte med en krave - vores internatsleder havde samme holdning som mig.

så af med den.

• #10   22. okt 2015 Godt at høre at I alle har så god erfaring, har heller ikke givet ham kraven på siden jeg tog den af - det går super fint smiley

Og tak for svar, det har hjulpet på beslutningen om at den krave ikke kommer på igen.

God aften smiley

Kommentér på:
Tage kraven af katten?

Annonce