Tage kraven af katten? Tage kraven af katten?
Hej alle sammen
Min MCO Cæsar fik opereret 3 tænder ud i mandags og fik i den forbindelse en stiv krave på.
Han er utrolig hæmmet, siddet ofte med store pupiller og stirrer tomt ud i luften, kan ikke spise selv etc.
Jeg synes det er SÅ svært at kigge på
Efter at have researchet en del besluttede jeg i dag, at tage kraven af ham når jeg har fuldt overblik over ham og så give ham den på i nat igen.
Mit spørgsmål til jer er så: er det en ok beslutning jeg har taget eller skal han konsekvent have kraven på indtil tirsdag i næste uge?
Jeg vil selvfølgelig give ham den på når jeg ikke kan være der til at holde øje og om natten indtil tirsdag!
Han virker ikke til at være generet af stingene pt, det kan jo komme - men indtil videre gør han intet som kunne skabe problemer for healingen. Udover det er han indekat, så han kommer selvfølgelig ikke ud
Udover det må I meget gerne komme med råd hvis nogen af jer selv har prøvet at have eller har en kat med FORL. Han har nu 1 hugtand tilbage i munden og er 8 år.
Tak for hjælpen
dec 2004
Følger: 253 Følgere: 209 Katte: 17 Annoncer: 1 Emner: 69 Svar: 3.131
okt 2015
Følger: 1 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 3 Svar: 15
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.155
Savlen og at spise langsomt vare nogle dage her.
Ja Røde spiser langsommere efter han ikke længere har tænder.
Ingen af mine katte har haft krave på når de har fået fjernet tænder! Jeg kan ikke se hvad de skal kunne gøre?
Røde har hurtigt spist tørkost igen, men jeg har valgt noget med små bidder, og givet i en stor flad skål/ fad for han har svært ved, at samle op fra gulvet, hvis der ikke er sider til, at stoppe maden, jeg hælder ikke så meget op ad gangen, for han savler i fodret når han spiser, så der skal ikke være for meget, at savle på
okt 2015
Og ja, man skal pludselig være lidt kreativ for at de kan spise ordentligt. Maden er sat længere op og i en fladere og større skål
Er glad for at høre at dine ikke har haft krave på! Men vil du så mene at jeg helt kan undlade at give ham krave på igen? Medmindre han gør noget aktivt for at forsinke/forværre helingen selvfølgelig. Tænker om natten er lidt et sats?
okt 2015
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 30 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.750
Meget afslappet
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.155
Stingene er i munden og forhåbentlig har dyrlægen gjort det ordentligt, Røde har fået sting alle gange og intet er gået galt, selvom han er hurtig til, at gå i tørkosten.
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.012
senest var det sille som fjernet alle på nær 5. og det var for ca 1 mdr siden. hun spiste tørfoder allerede samme dag - lidt svært når der er 12 andre som også skal spise. dagen efter var hun frisk igen. hun var syet i undermunden, så min dyrlæge ville helst have at hun skulle spise vådfoder - det havde han lige glemt at fortælle katten! Men der var ingen problemer overhovedet.
og ingen af dem har haft krave på. faktisk har ingen af mine nogensinde haft sådan et kræ på - og det får de hellere ikke. Min personlig mening er at det er tæt på mishandling. som du selv skriver, så bliver mange depretive mm, så nej tak. var på kv fast hver dag i 6 år, og vi havde 1 kat i alle de år som endte med en krave - vores internatsleder havde samme holdning som mig.
så af med den.
okt 2015
Og tak for svar, det har hjulpet på beslutningen om at den krave ikke kommer på igen.
God aften
Tage kraven af katten?