{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
755 visninger | Oprettet:

Stress? {{forumTopicSubject}}

Nu er jeg blevet lidt øm over mine katte efter hvad Cutie måtte igennem, og jeg besluttede mig så for at prøve at holde kattene inde. Cutie og Ferb trives fint, men straks da Enzo (1årig kastrat) fandt ud af at vi ikke ville lukke ham ud valgte han at lave afføring foran toiletdøren, og efterfølgende gik op til vores datters seng og tissede i den. Han er fuldkommen renlig, og bruger kattebakken - så længe han må komme ud. Vi har tidligere forsøgt at holde ham inde hvor han så tissede i brusekabinen, en meter fra en af vores kattebakker. Jeg har tidligere haft katte som tog lidt tid at gøre renlige, men det her virker mere.... Stædigt? Kan det være stress? Og i såfald hvad gør man ved det? Som sagt er han kastereret, og vi har flere kattebakker rundt om i hjemmet. Det virker mest på os som om han ikke vil finde sig i at han ikke må komme udenfor..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stress?
  • #1   22. okt 2015 sådan en har jeg også haft. måtte man ikke lige det man havde lyst til, ja så kunne vi da også bare strinte op af ens ben, eller andet.

bare et forslag: har du overvejet en løbegård? så har du mere styr på rovdyrerne og samtidigt kan de kommer ud. du kunne bare lave en lille en, sådan at han lige har mulighed for at være lidt ude nu når hun har det sådan

• #2   22. okt 2015 Jeg tror ikke din kat/katte kan undvære udelivet.
    En løbegård kan være løsningen, også selvom det kun kan blive en 3x3 meder pavillon løsning ( en i træ eller stål hvor der kan sættes net på, og gøres fast op mod en dør )

• #3   22. okt 2015 Lige nu har vi indrettet vores udestue til kattene, men de kan selvfølgelig ikke tisse frit derude. Hele vores have skal rives op til næste år, så kan ikke rigtig tillade mig at bygge noget, men jo det har været i overvejelserne. Jeg havde bare håbet jeg kunne komme udenom nu vi har fået et hus med det tre dobbelte plads og en udestue med vinduer overalt så kattene kan holde øje med alt udenfor. Jeg frygter dog lidt at min lille prinse-kat ikke synes det er nok, og stadig vælger at demonstrere sin utilfredshed, for jeg er lidt træt af at vaske madresser. Han bruger stadig kattebakken, så det virker fuldkommen som en demonstration. Man kan jo nærmest tyde i hans blik at han tænker: "tja.. Hvis du nu bare havde ladet mig gå ud, så havde du jo sluppet for alt det arbejde".. Haha

• #5   22. okt 2015 Prøv med Colostrum over deres mad. Så finder du ud af, om det er stress eller protest.

• #6   22. okt 2015 Nu er det en lejet bolig, så hvorvidt haven skal rives op er ikke rigtig op til mig smiley jeg fik lidt en special aftale iforhold til mine katte, da udlejer ellers har haft dårlige erfaringer med katte, så jeg tror næppe jeg lige kan sige til ham at han må vente med at rive haven op fordi min kat tisser overalt hvis jeg ikke bygger en indhegning til dem..

• #7   22. okt 2015 Man kunne være fristet til at tænke det kunne være skrevet noget pænere Neutra kat, end blot at forud indtage at det var et spørgsmål om priotering. Du kunne jo fx. have spurgt mig om vigtigheden/grunden til at haven skulle rives op, og/eller om det kunne udskydes. Jeg synes ikke det var en behagelig kommentar at jeg på den måde skulle nedpriotere mine kattes velvære for egen vindings skyld, og at du slutter med en sur smiley, betyder jo at du allerede havde besluttet hvem jeg er, og hvad jeg står for når det kommer til mine katte. Jeg har lært af erfaring at det ikke lige er sådan at ændre tonen herinde på kg (trods jeg for tiden synes stemningen herinde er super dejlig) men jeg vil fremover frabede mig dine kommentarer hvis de skal indeholde den negativitet. For ærligt kan jeg ikke bruge det til noget, og jeg vil nødigt have du spilder din tid på indlæg som ikke har nogen konstruktiv effekt smiley

• #10   22. okt 2015 Ej så skulle jeg jo nævne alt i hver en tekst jeg skriver. Den økonomiske situation, min fysik, grundens areal hvis nu det var en pladsmæssig ting, miljø iform af forurening hvis det nu var det der skulle være grunden til at haven skulle endevendes og så videre. Der kunne jo være mange grunde til det er nødvendigt at rive haven op, så jeg kan ikke rigtig se hvordan jeg skulle kunne gardere mig på alle punkter. Jeg ved jo ikke hvilke tanker du har, og hvordan du forstår min tekst, og derfor påpeger jeg at du kunne spørge hvis du har nogle ting du mener kunne have indflydelse. Man kunne jo som udgangspunkt tænke at folk herinde har en interesse i katte, og at de vil dem det bedste. Det ville jo være en god start fremfor at tænke det værste. Men når du nu er uenig vil jeg da spørge dig om noget. Hvilket svar forventede du på den udtalelse? At jeg ville sige: "nårh ja, jeg fik da vidst lige sat mine egne behov over kattenes, tak fordi du pointerede det i åbent forum".. Eller: "ej nu synes jeg jo altså at en have er liiiiidt vigtigere end kæledyr"..

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
    #11   22. okt 2015 Man kan og skal ikke skrive alt ned der ikke har betydning, Det kan vi selv spørge ind til, i stedet for at TRO det er sådan, jeg ville heller ikke bryde mig om det svar smiley Jeg skal sørme også have min have gravet op næste år og regner med at hvis nogen vil høre grunden for det, så bliver jeg vel spurgt på en normal menneskelig måde og ikke en "JEG TROEDE" måde.
    En glad smylie her fra smiley og ha en dejlig Torsdag . smiley

• #12   22. okt 2015 Problemet med skriftlig kommunikation er den måde afsender formidler på og så den måde modtager læser det på.
    Det er nok en god ting at have i baghovedet, når man færdes på nettet smiley

• #13   22. okt 2015 Jeg er helt enig smiley men skulle det kunne tolkes på flere måder, og en af dem er negativ, så er det altså bedst at spørge ind til det fremfor bare at antage det værste smiley vi er jo alle katteelskere, så man må gå ud fra at vi ønsker vores katte det bedste smiley

• #14   25. okt 2015 Må man spørge om hvad der skete med din lille Cutie?

• #15   25. okt 2015 Jeg har et tidligere indlæg som hedder "dyrlæge sjusk".. Der kan du følge historien om hende smiley stakkels misse pige..

• #16   25. okt 2015 Det vil jeg lige gøre!

• #17   28. okt 2015 Armenn hold nu, man kan da ikke bare pludselig tage udelivet fra en kat!

• #18   28. okt 2015 Tinka problemet er allerede løst.. Jeg forsøgte mig bare at holde dem inde, og det gik ikke, og så er den ikke længere. Jeg ville bare hører om der kunne være andre årsager til det før jeg lukkede dem ud igen..

• #19   28. okt 2015 Så er jeg glad og lettet igen. Det er Enzo nok også. smiley

• #20   28. okt 2015 Haha.. Ja det er vi begge to smiley tænk nogle tossede ideer de mennesker kan få. Godt at katte er så kloge og selvstændige væsner at de sætter os på plads når vi bliver for tåbelige.. Hihi.. Sidste tåbelige ide jeg fik var at bruge en formue på halsbånd til dem, men da de hver dag kom hjem uden, så fik vi da også lige den på plads at det gad vi ikke! Griner..

Kommentér på:
Stress?

Annonce