{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
485 visninger | Oprettet:

Stress. {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Er der nogen af jer der ved hvilke symptomer der er på stress?
Jeg har på det sidste fået en del ansvar på mit job, og er begyndt og få det rigtig skidt.
Jeg har hovedpine hele tiden, den sidder oppe over øjne, og føler mig derfor rigtig træt. Jeg har kvalme, er svimmel, og mine bevælgelser føles som om de er et halvt minut for langsomme. Jeg kan ikke koncentrere og fokusere særlig godt.
Jeg sover rigtig meget, og kan alligevel næsten ikk stå op om morgenen af træthed. Tænker hele tiden på mit arbejde, og om jeg har lavet nogen fejl.
Har det rigtig skidt, og føler mig ikke glad mere.
Mvh Salliah E

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stress.
  • #3   13. dec 2010 susan, det er så ikke helt rigtig.. selv om man har en god selv indsigt, kan det godt ende ud i en svær depression

• #4   13. dec 2010 da jeg havde stress fik jeg ekstra systoler ( for mange hjerteslag ) eller urolig hjerte som skulle medicineres... det er ret ubehageligt så jeg ville nok osse søge læge mens tid er smiley

pøj pøj og pas på dig selv

• #7   13. dec 2010 Tak for svar. Må nok heller smutte til lægen, og få en lille snak. Jeg ved bar ikke hvad jeg skal sige til mit arbejde. Jeg er frisørelev, og min mester er gået på barsel. Jeg står så i forretningen sammen med en helt ny ansat assistent, og hun ved jo selvfølgelig ikke hvordan det hele fungere endnu, med hensyn til kassen, produkt bestilling, og sådan, og jeg har jo så derfor fået alt og vide hvordan min mester vil have det, og det er bar så mange ting man skal huske på hele tiden, med at noget skal gøres sådan og noget andet skal gøres på en helt tredje måde. Samtidig skal jeg selv sørge for og øve mig i de ting der skal læres, min svendeprøve står samtidig også for døren, og det skal der derfor skaffes modeller til og meget meget mere. Folk jeg snakker med, forstår ikke at det kan være så hårdt at jeg får det sådan. Jeg aner ikk hvad jeg skal sige eller gøre mere. Undskyld det lange indlæg, føler mig bar så magtesløs smiley

• #9   13. dec 2010 Jo kunne være jeg skulle prøve og hører fagforeningen. Ja prøver også og tage en ting af gangen, men så tænker jeg alligevel på alle de andre ting, så får jeg hurtig hjertebanken, og min krop blir helt tung. Men må bar prøve og slappe af :\

• #10   13. dec 2010 Ja, stress kan godt ende ud i en depression, men det sker ikke for alle. Ligesom at misbrug af alkohol kan føre ud i psykiske lidelser, men at det ikke sker for alle. At ligge fokus på hvad stress eventuelt kan føre ud i, er efter min mening en forkert og unødvendig tilgang at starte med.

Som psykologistuderende vil jeg gerne støtte op om Jesper og Susans holdning.
    En selvindsigt er super godt og at du lytter til kroppen og tager dens signaler seriøst er rigtig flot og slet ikke noget man skal kimse af.

Uanset hvad stress kan forårsage, skal du til lægen og snakke om de symptomer du har og hvordan din hverdag ser ud. Lægen vil så udfra det evt. stille en diagnose og du vil få nogle redskaber, pjecer eller henvisninger til bearbejdelse af fx stress. Jo hurtigere jo bedre og jo bedre vil det så ud for dit forløb (:

Stort kram herfra og god bedring! (:

• #11   13. dec 2010 Du kan google stress test og svare 100 % ærligt, så vil du få en ca vurdering og ja, så kontakt lægen imorgen og få stillet den rigtige diagnose og rigtig behandling .......

• #12   13. dec 2010 Tusind tak for jeres svar allesammen. Det er dejligt og føle at nogen tager en lidt alvorligt. Tusind tusind tak allesammen.

• #15   13. dec 2010 Lige et spørgsmål.
    Hvis det nu er stress hvad kan der så komme til og ske? Altså med hensyn til arbejde og sådan det daglige? Er det normalt man blir sygemeldt eller kan man stadig godt arbejde ?

• #17   13. dec 2010 Ja Sus. Du har ret. Tak smiley tror jeg vil prøve og sove lidt, godnat allesammen.

• #19   13. dec 2010 Sov godt (:

• #20   14. dec 2010 Når du tager til lægen, så få taget en blodprøve også. Det kan gøre dig endnu mere træt og uoplagt, hvis du mangler et vitamin / mineral. Håber du får en god snak med lægen og får lagt tid til side til at gøre noget, der gør dig glad smiley

Kommentér på:
Stress.

Annonce