Tager du ansvar som katteejer? {{forumTopicSubject}}
1: Du har fået kat og du er blevet anbefalet "dyrt" foder fra dyrhandlen.
- Hvad gør du?
A: Køber alligevel det "billige" fra supermarkederne.
B: Følger anbefalingerne og køber det "dyre".
2: Du finder drømme boligen, men må ikke have dine dyr med dig.
- Hvad gør du?
A: Flytter ind i lejligheden og sælger katten til den første og bedste køber.
B: Venter til du finder noget andet hvor du må have dine katte med.
3: Din kat har ændret sit adfær meget, virker meget sløv.
- Hvad gør du?
A: Venter og ser tiden an.
B: Ringer med det samme til dyrlægen og tager derud.
4: Din kat har fået uønsket killinger.
- Hvad gør du?
A: Sælger dem for tidligt, og lader dem passe sig selv.
B: Forsøger at gøre dit bedste og gøre dem rigtig tamme og sælger dem først når de er 12 uger.
5: Du får ny kat, men din gamle kat på 5 år kan ikke acceptere den.
- Hvad gør du?
A: Sælger den gamle da den nye er mere interrasant.
B: Kontakter sælger fra den nye kat og spørge om han/hun kan tage den tilbage.
6: Dit barn på 8 spørge om han/hun må få en killing?
- Hvad gør du?
A: Finder den første og billigste killing til barnet, og giver barnet ansvaret.
B: Fortæller barnet at du gerne/ikke ikke vil give en kat, da du ikke selv har tid til at tage ansvaret.
jan 2006
Følger: 22 Følgere: 62 Emner: 421 Svar: 4.871
feb 2005
Følger: 246 Følgere: 240 Katte: 4 Emner: 470 Svar: 2.934
2 = B
3 = B
4 = B
5 = Ingen af delene, før jeg har set tiden an. *
6 = Heller ingen af delene.
* Se bare på min Perle. Hun var også "udstødt", men omgås de andre, som om de var de bedste venner nu.
Poteklem.
jan 2006
Følger: 22 Følgere: 62 Emner: 421 Svar: 4.871
apr 2006
Følger: 36 Følgere: 34 Katte: 4 Emner: 157 Svar: 1.226
2: B
3: B (tager dog kun derud, hvis hun mener det er nødvendigt, ellers ser jeg tiden an)
4: B
5: B (men ville prøve ALT først)
6: Da vi har kat i forvejen, må barnet tage sig til takke med dem vi har i forvejen.
jul 2005
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 3 Emner: 28 Svar: 191
2: Drømmebolig = husdyr tilladt!!! Kunne slet ikke overveje at flytte et sted hen hvor jeg ikke måtte have fnuldergøjen med
3: Kommer an på situationen - er der ingen fornuftig/tilsyneladende grund til adfærdsændringen, så må vi et smut forbi doktor dyr.
4: B - selvfølgelig!!!
5: A er da fuldstændig udelukket!!!
6: Vi ville nok finde en helt tredje mulighed - hvis man en dag skulle ende i den situation
sep 2005
Følger: 42 Følgere: 40 Katte: 3 Emner: 152 Svar: 1.860
2 B
3 Ville nok ringe og snakke med Dr dyr og hører hvad han har og sige....
4 B
5 B
6 Der er ingen af dem der passer på mig.....
jul 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 16
der er altså mange andre udveje til mange af de spørgsmål end de to udvalgte!
maj 2004
Følger: 19 Følgere: 18 Katte: 1 Emner: 73 Svar: 499
2. - Min drømmebolig vil aldrig være et sted man ikke må have dyr - så den situation kommer jeg sikkert aldrig til at stå i
3. - ringe til dyrlægen og høre hvad han mener..
4. Ville selvfølgelig aldrig sælge vilde killinger under 12 uger..! - Højst sandsynligt ville jeg nok beholde dem. Er ufattelig dårlig til at sælge/forære mine dyr til andre..
5. - ser tiden an og håber på at de to finder ud af det med tiden. Hvis ikke, så B ..
6. Ville aldrig give et barn det totale ansvar for et dyr - så det må blive B...
maj 2006
Følger: 12 Følgere: 10 Katte: 2 Emner: 35 Svar: 396
2) b- venter
3) ville ringe til dyrlægen og spørge dem til råds
4) ikke muligt, men B
5) hmm- har jo beholdt begge mine, så...
6) Barnet vil KUN få de dyr jeg selv vil have- da de kommer til at blive mit ansvar.
apr 2006
Følger: 38 Følgere: 36 Emner: 132 Svar: 1.547
Der er også stor forskel på hvad jeg syntes NU, end der var for 2 år siden, da jeg fik kat første gang, og ikke vidste så meget...
Jeg vil skrive som jeg syntes nu.
1. -Jeg vil undersøge det foder, der anbefales af dyrehandlen... de vil jo som regl bare tjene penge, og vil da helst forsætte med det foder jeg allerede bruger. Og det er i den dyre ende i forvejen.
Til gengæld, hvis jeg køber killing fra opdræt, vil jeg da købe det foder, killingen er vokset op med, og vænne det over til det jeg bruger, hvis det ikke er det samme.
2. -Drømmebolig for mig, er IKKE en, hvor man ikke må ha dyr.
Drømmebolig= hus, hvor jeg kan bygge voliere til kattene.
3. -Jeg vil nok vente lidt... det kan jo være på grund af vejret. Vil prøve at lege lidt med katten for at se, om om den gider noget og så ringe til dyrlægen for at spørge til råds.
4. -Kunne aldrig i mit liv, heller ikke dengang jeg ikke vidste så meget om katte, finde på at sælge killinger for tidligt, eller være ligeglad med dem... For mig er killingerne jeg har nu, heller ikke uønskede... det var et ups, at det skulle ske, men det har været sådan en dejlig oplevelse, og ingen af dem bliver solgt, før de er over 12 uger.
5. -Min ældste kat bedtyder jo mere for mig, end en ny lille killing, selv om den er meget nuttet. Jeg ville aldrig sælge den ældre frem for den nye.
Ville dog give det en chance på et par uger eller 3, da det er min erfaring med sammenføring af katte.
6. Der er ikke noget her, der passer for mig, da jeg ikke skal ha menneskebørn så ER kattene mine børn.
Syntes ikke et barn, skal overlades med ansvar for en lille killing, eller noget andet dyr for den sags skyld. Har set hvordan 2 små drenge skulle ha en masse små dyr, deriblandt en kat, hvor der kun blev fodret og renset bakke fra forældres side... og nu er gnaverne henvist til legeværelset helt alene det meste af dagen, og katten blev gravid 11 måneder gammel, hvorefter hun forsvandt...
Dette syntes jeg IKKE er ordentligt ansvar...
Undskyld det blev lidt langt.
jun 2005
Følger: 11 Følgere: 9 Katte: 1 Emner: 41 Svar: 236
1: Du har fået kat og du er blevet anbefalet "dyrt" foder fra dyrhandlen.
- Hvad gør du?
A: Køber alligevel det "billige" fra supermarkederne.
<b>B: Følger anbefalingerne og køber det "dyre".</b>
2: Du finder drømme boligen, men må ikke have dine dyr med dig.
- Hvad gør du?
A: Flytter ind i lejligheden og sælger katten til den første og bedste køber.
<b>B: Venter til du finder noget andet hvor du må have dine katte med. </b>
3: Din kat har ændret sit adfær meget, virker meget sløv.
- Hvad gør du?
<b>A: Venter og ser tiden an.</b>
B: Ringer med det samme til dyrlægen og tager derud.
4: Din kat har fået uønsket killinger.
- Hvad gør du?
A: Sælger dem for tidligt, og lader dem passe sig selv.
<b>B: Forsøger at gøre dit bedste og gøre dem rigtig tamme og sælger dem først når de er 12 uger.</b>
5: Du får ny kat, men din gamle kat på 5 år kan ikke acceptere den.
- Hvad gør du?
A: Sælger den gamle da den nye er mere interrasant.
<b>B: Kontakter sælger fra den nye kat og spørge om han/hun kan tage den tilbage. </b>
6: Dit barn på 8 spørge om han/hun må få en killing?
- Hvad gør du?
A: Finder den første og billigste killing til barnet, og giver barnet ansvaret.
<b>B: Fortæller barnet at du gerne/ikke ikke vil give en kat, da du ikke selv har tid til at tage ansvaret.</b>
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.307
2 . C - Jeg tager lejligheden og kattene med, bliver det ipdaget må jeg jo flytte. Det er dog gået godt i 1½ år
3 . B.
4 . B - Selvom de aldrig kunne blive uønskede!
5. B.
6. C Har jo katte, og vil altid have det, og mit evt. barn må gerne få et killing, og skal da tildels have ansvar, men ansvaret for barnets ansvar er jo mit, og derfor har jeg i sidste ende ansvaret for katten :o)
jul 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 64 Svar: 326
1
mine katte får dyrelæge mad da min første kat viste posektiv reagtion på det. så der er mit svar jo B
2
hvad er en drømmebolig hvis man ikke må have husdyr? ville overhovedet ikke flytte ind hvor man ikke må have husdyr uden særlig tilladelse. B
3
Jeg ville nok se tiden lidt an først, hvis den spiser og drikker, ellers ville jeg gå til dyrelægen med det samme!
4
B!
5
Det kan tage tid med nogle katte at venne sig til hinanden. min gamle kat kunne ikke gå med min anden kat, men efter et års tid kunne de ikke undvære hinanden.
6
det ved jeg ikke, jeg har ingen børn i nu. tror barnes må nøjes med dem jeg vil have, men jeg kunne også fylde en bondegård op på ca n time c",)
er jeg så en god katte ejer?
Tager du ansvar som katteejer?