{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.400 visninger | Oprettet:

Agressiv kat {{forumTopicSubject}}

Misling fik for et par måneder siden konstateret spondylose dannelse på miderste ryghvirvler. De kunne ikke sige hvor vidt det ville brede sig eller ej. HUn er kun 3 år gammel. Vi har smertestillende vi kan give hende efter behov. HUn halter en smule, går meget stivt, og hopper ikke gerne op på ting.
Her på de sidste er det dog spidset lidt til det hele. stemningen er lidt spids mellem Mitte og Misling. Vi er også lige flyttet for 14 dage siden. HUn snapper mig og min kæreste nogle gange, meget pludselig og ud af det blå. Idag gik det dog helt galt. De tumlet lidt rundt og pludselig tog fanden ved Misling og hun fløg i flæsket på Mitte. Jeg måtte Hæve stemmen(I ren desperation og forskrækkelse) og skille dem ad. ALDRIG har jeg set dem sådan før. Totter fløj over det hele og Mitte har fået hvad der ligner en overfladisk skramme. Lige nu er de aldskilt, Misling i soveværelset og Mitte i resten af huset. Efter en mislykket forsøg på at lukke dem sammen igen efter en time. Misling fløg efter hende og Mitte er tydelig bange.
Jeg tror Misling fik sig en ordenlig forskrækkelse. Jeg kan slet ikke nærme mig, hun ligner bare et vildt dyr, væser og sprutter og er klar på at angribe mig! Lige nu venter jeg på at min kæreste kommer hjem og går ind til hende. Jeg tør ikke engang sætte min dreng på 8 måneder den, hun væser bare af ham også. Derfor røg hun i soveværelset. Jeg tør ikke have hende her inde!

Hvad stiller vi lige op? En tur til dyrlægen selvfølgelig. Men hvad kan man næsten stille op??
Vi vil heller ikke give Misling væk. Hun Håndtere ændringer og fremmede menensker meget skidt, flytningen her for 14 dage siden tog nok lidt hårdt på hende, og hun var MEGET nervøs de første par dage. Jeg tror det at komme et andet sted hen ville måske ikke være det bedste for hende. HUn har også et meget underligt sind, og hun er svær at tyde. Kan snappe meget pludselig når hun ikke vil aes mere osv.
Er løsningen så at gå af me Mitte så hun bliver ene kat??e
Undskyld hvis det er lidt rodet, det er skrevet lidt hurtigt (:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Agressiv kat
  • #2   1. dec 2015 Hvorfor får hun ikke smertestillende hele tiden? Spondylose er meget smertefuldt, det er også derfor, at hun er, som hun er.

    Jeg har selv haft en med spondylose. smiley


  • #3   1. dec 2015 Susanne fordi dyrlægen sagde at vi ikke skulle give det hele tiden men efter behov. Så hun får det de dage hvor det er tydeligt at hun har ond, ikke hopper op I sofaen osv. Nogen dage har hun der helt fint og hopper og springer rundt og tumler. smiley
    Men måske vi skal prøve at give det hele tiden så?? Men er det nu helt sundt at give smertestillende i længere perioder.??


  • #4   1. dec 2015 I skal have noget smertestillende, der er beregnet til at give i længere perioder af gangen. At hun flipper på den anden og jer er tydelige tegn på smerter!



  • #5   1. dec 2015 Oka smiley det vi har lige nu hedder Loxicom

  • #6   1. dec 2015 Loxicom er velegnet til langvarig behandling.

  • #8   1. dec 2015 Du har helt ret felis, det er bare en svær beslutning at tage.
    Jeg jeg tror vi prøver at give det smertestillende hver dag et par dage og så se om det giver en bedring. Der står der skal gives 3-4 dage for fuld virkning, så det prøver vi.


  • #9   1. dec 2015 Vi har snakket med dyrlægen som gav os noget mere smerestillende og sagde at hun synes vi skulle se det an til fredag. Er der ingen bedring skulle vi ringe of få en tid til at få hende aflivet. en rigtig øv situation.

  • #10   1. dec 2015 Hun reagere som hun gør fordi hun har ondt som Felis skriver "Det er aldrig synd for en kat at være død....men det kan være synd den er i live. "

    Det er hårdt at tage beslutningen om aflivning og spørgsmålet om man nu også tog den rette beslutning vil dukke op bagefter, det gør den jo lige nettop fordi vi elsker vores dyr smiley



  • #11   1. dec 2015 Jeg lever selv med kroniske smerter, og jeg ville da nødig have, at en anden skulle bestemme hvornår jeg havde ondt nok, til at få smertestillende smiley
    Jeg ville ikke eksperimentere overhovedet, men give fred.
    Ja det er svært, for dig, men ikke for katten.


  • Henrik D
    Henrik D Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #12   1. dec 2015 Med mindre daglig smerte stillen giver hende et godt liv, så ville jeg nok vælge at sende hende vider til rengebue broen, det er lidt egoistisk at holde hende i live, vis hun ikke kan smerte behandlse ordenligt


  • #13   2. dec 2015 har du overvejet andre muligheder?
    prøv evt at læs mere her
    http://www.katteifokus.dk/forum/index.php?threads/erfaringer-med-spondylose.441/


  • #15   2. dec 2015 Ja vi har overvejet andre muligheder Anja smiley og dyrlægen nævnte også godt noget med kiropraktor, det var dog i forhold til hund at hun havde god erfaring med det.
    Problemet er bare at hun bliver så fandens stresset af at komme ud af huset. En tur til dyrlægen er som hendes værste mareridt og hun er påvirket i flere dage efter.
    Så hvis behandling kræver at vi f.eks skal ud ofte osv. Ja det vil jeg næsten heller ikke byde hende. Hun bliver så super stresset.
    Sidst vi havde hende til dyrlægen tisset hun på briksen i bare skræk.

    Det går bedre med hende I dag tror jeg. Hun har sovet ved os i nat og Mitte i stuen.
    I dag er de dog meget uvenner. Mitte har gemt sig under sofa bordet hele dagen I går og forsat I dag.
    Misling springer efter hende så snart hun kommer ud.
    Misling er også meget oppe på spidserne. Fare sammen ved en hurtig bevægelse og væser af mig da jeg var ved at falde over noget legetøj, fordi jeg forskrækket hende.
    Mitte tør ikke engang gå ud til kattebakken.


  • #16   2. dec 2015 Det er underligt at de er så uvenner pludselig

  • #18   2. dec 2015 men giv hendes smertestillende hver dag, og så prøv evt at sæt hende lidt i dosis efterhånden, sådan at hun får det hun har behov for
    min skal fx bare have det halve af sin vægt.

    jeg ved ikke om der er nogen som tager ud og giver massage. her nede på langeland har vi bla en healer som tager ude til dyr
    men der er også Lise bang hansen. måske hun kan give nogle gode fif
    http://www.alternativdyrlaege.dk/kontakt.html

    hun er dyrlæge og tager ud i hele dk. super dygtig og rigtig god til katte.

    jeg har selv brugt hende til en kat med kræft, og til to med kronisk mundbetændelse.


  • Henrik D
    Henrik D Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #19   2. dec 2015 Vis du kan få smertebehandlet henden ordenligt, så ville jeg prøve at langsomt at gen introduscer dem til hinannen igen.

    Har ikke prøvet det selv, men har set et ligne problem på animal planet, my cat from hell.

    Hvor to katte der hade levet sammen længe, lige pludslig blev mega uvenner efter en flytning og der hjalp det at reintroducer dem til hinannen.


  • #20   2. dec 2015 Hmm nu har jeg set en video med ham der cat from hell. Og jeg er ikke lige fan af hans metode til at gøre det.
    Men vi er egenlig blevet enig om at ringe til dyrlægen imorgen og få en tid til aflivning. Det er bare slet ikke gået idag. Mitte er total panisk og bange og gemmer sig under sofa bordet hele dagen. HUn går hverken på bakken eller ud at spise.
    Og misling er bare helt oppe på spidserne. Væser og farer sammen ved den mindste hurtige bevægelse. Jeg er virkelig nervøs omkring hende fordi hun bare har det der blik, total udvidet pupiler, og så farer hun sammen pludselig og ligner en der vil angibe mine ben hvis jeg bevæger mig for hurtigt eller forkert.
    Det er på ingen måde en holdbar situation, og vi føler at det er Mitte der skal tilgodeses i denne her situation, fordi det jo er Misling der er syg. Og Mitte synes helt klart ikke det er fedt lige nu. HUn bliver jo jagtet i sit eget hjem.


  • #21   2. dec 2015 Puha det er en svær beslutning. Min kæreste tager ned med hende imorgen, og jeg bliver hjemme ved bettemanden.
    Jeg kan simpelthen ikke få mig selv til at være den der tager hende der ned smiley


  • #22   2. dec 2015 Jeg er sikker på det er den rigtige beslutning for jer alle.
    Jeg har selv stået i en situation, at det eneste tegn der var på smerten, var at mine 2 katte som havde boet sammen i knapt 4 år, pludseligt ikke kunne sammen, og der var daglige kampe, det tog så tid, at finde ud af grunden, for den ene havde flere skavanker, og jeg troede det var grunden, og den var flere gange til dyrlæge, så tog jeg den anden der ned, og det tog også et par omgange, at blive klar over det var smerter og HD.


  • #24   3. dec 2015 Så har hun fået fred. Super sørgeligt, men i det mindste har Mitte det godt igen. Helt afslappet og rolig smiley

Kommentér på:
Agressiv kat

Annonce