993 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Min kat tisser hvor hun ikke må, Min kat tisser hvor hun ikke må,

Ja, jeg har jo to killinger, og nu er den ene af dem begyndt at tisse i dyner, seng, tøj og nu voresavis holder....

Vi har en pige, Jasmin og en dreng, Buster. Jeg har ikke set hvem af dem det er, men jeg har en stærk anelse om at det er Jasmin !

Jeg har prøvet at obsevere hende lidt, og når jeg har været i bad og lagt noget tøj på gulvet har jeg kigget lidt på hende. Hun skraber omkring tøjet (uden at have tisset), som om hun 'var på bakke'. Jeg har som sagt kigget på hende når hun gør det, men efter hun har gjordt det lidt, så går hun....

Her for 15 min. siden, begyndte det at lugte og der var blevet tisset i vores avisholder, som de begge to elsker at lege i....

Jeg er jo ikke sikke på hvem det er endnu, så jeg kan jo ikke skælde nogen ud. Men der er ingen tvivl om at jeg skal have et øje på hende.

Er der nogle der har nogle gode råd ??, det er jo svært når det er lidt forskelligt hvor der bliver tisset henne......

Og er der nogle med nogle gode råd til at fjerne tissen fra gulvtæppet...??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min kat tisser hvor hun ikke må,
  • #1   4. aug 2006 lundkvist - rodalon, hvad er det ???.... Jeg har godt nok eddike og har også vasket dynerne med det, men hvis jeg putter det på gulvet, vil det så ikke bare lugt grimmere ??

Tina, ja, de er kommet her lidt for tidligt, men de har og bruger bakken meget.... De laver både stort og også smådt..... Jeg ved ikke hvorfor hun, som jeg er ret sikker på at det er, gør det, når hun jo også bruger kattebakken ret tit....

Kan det have noget med at gøre at hun er trefarvet hunkat ???, ved godt at det nok lyder som et lidt dumt spørgsmål.... Men min gamle grå-stribede Trille gjorde det ALDRIg, mens min gamle trefarvet hunkat Lucky, nemlig også havde det problem, og det både stort og smådt ???

• #2   4. aug 2006 Britta, jeg jeg har godt nok hørt om noget med det kartoffel mel, men aldrig selv prøvet det.... hjælper det ???

• #3   4. aug 2006 Det var også bare når man nu havde oplevet 2 af 'samme' farve, så kunne det jo være...

Nej, vi har kun en bakke, men huset er nu ikke så stort, og vi har have hvor de også har været ude og besørge....

Men de står da og skraver i et lidt tid, også sætter sig, så jeg ved ikke om det er fordi der ikke 'er tid nok'....,
    men jeg vil ihvertfald holde øje med hende, og da jeg alligevel skal ud og købe en lukket kattebakke, så kan jeg da stille en af dem ind i stuen, og se om det hjælper...

Vil det evt. hjælpe når/hvis hun skal sterilliceres ??? Jeg ved at det hjælper på han katten

• #4   4. aug 2006 Lundkvist, jeg tror så at det er bedre at bruge eddike alle danskvand, det er noget mere naturligt.... Og hvis det også hjælper, så går det jo ud på et ... smiley

• #5   4. aug 2006 meen, ja jeg er ikke så forfærdelig klog, men så er det jo godt jeg kan spørge mig klogere herinde.... *s*, Skal eddiken fortyndes eller skal der bare hældes lidt på og skylles over eller ?????

• #6   4. aug 2006 Oki, det burde jo nok være til at finde ud af..... tak for det... smiley

• #7   4. aug 2006 Hej missermayer, skønt at se dig herinde igen....

Ja, du kan tro at vi har fået gang i huset og det er skønt at sidde og kigge på sådanne skønne skabninger i flere timer, og de har vær deres 'finurligheder' som vi kun kan elske dem for....

Jeg tror grunden til at vi fik dem for tidligt var uvidenhed fra min side og fra dem der havde killingerne... De er fra den 16. maj, og vi fik dem d. 17. juli, så der gik ca. 8 uger....! Jeg havde simpelthen ikke undersøgt det godt nok.

Det rodalon, er det farligt for misserne, når det er noget kraftigt noget ??

Og, som skrevet længere oppe, så skal vi ud og have en lukket kattebakke, så de har to her i huset.

• #8   4. aug 2006 Jeg har været ovre med eddiken, så det skal nok blive godt... Det går nu ikke nær så meget, da vi skal have lagt gulv på i den nærmeste fremtid, så det er ikke så slemt, meen de kan jo ligeså godt lære det fra starten af...

• #9   4. aug 2006 ja, May-britt, jeg burde vide bedre, ja, det ved jeg. Og jeg kan komme med en del unsdkyldninger herfra, hvorfor der netop ikke lige er blevet fulgt op på deres alder herfra, men jeg har ikke lyst til at skulle 'forsvare' mig overfor dig, og det er der heller ikke nogen grund til...

Killingerne bruger kattebakken, og de har forstået at den står ude på toilettet, og bruger den, samt de går udenfor og laver deres i jorden, hvis det er det de lyster. Jeg har sat dem over et par gange efter de har tisset på hvor de ikke skal og efter maden, selvom de jo er hoppet ud igen, men det vil jeg fortsætte med. Trille har skam haft killinger, og er selv blevet født af hendes mor, som jeg også havde. Så jeg ved skam godt hvordan man gøre dem renlige..., og jeg tror skam også på at Jasmin (hvis det er hende der tisser), nok skal blive helt renlig. Som der er blevet sagt i tråden, så er det nok når hun leger og ikke kan nå at komme på bakken. Så jeg har masser af håb til at hun nok skal blive helt renlig...

• #10   4. aug 2006 Ja, så vil jeg også foretrække at bruge lidt penge på bakker, end at bruge laaang tid og ødelagte ting og sager på en urenlig kat... Såh, det bliver købt ind i morgen...

• #11   5. aug 2006 Christinna J, tak det vil jeg prøve, hvis der fortsat bliver uheld... Der har ikke været nogle uheld i dag, så det er dejligt... *s*

Kommentér på:
Min kat tisser hvor hun ikke må,

Annonce