293 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

hjælp mig!! hjælp mig!!

hej jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig, min kat er lidt urenlig, vi tror det er fordi et vi fik hende da hun kun var 7-8 uger gammel. Vi har prøvet at lade hende bo ude et stykke tid, fordi så kunne det være at hun ville lægge sine afførring i jorden, istedet for på gulvet indenfor. Mine forældre er helt vildt sure på hende fordi hun gør det, (dog holder de stadig meget af hende) og nu vil de give hende en chance endtil 1 uge efter nytår, og hvis hun så laver indenfor 1 gang mere inden nytår, så skal vi have en ny kat. Og hun har en katte bak, herinde i huset men hvis der bare er 1 lort vil hun ikke gå deri. Jeg håber i har et forslag til hvad jeg skal gøre.

kunzz Maiken N

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Have mand 500 kr.
  • Nedtagning af ladeboks 1.000 kr.
  • hækklipning 1.490 kr.
  • Installation af vaskemaskine og tørretumbler 1.500 kr.
  • Rulle en rullegardin op 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp mig!!
  • #1   20. dec 2004 Hvor gammel er katten?

Hvilke forhold kommer den fra? Har den lært at bruge kattebakke, hvor den kommer fra? eller er den fra en stald?

Det kunne lyde, som om den ikke er vant til at bruge kattebakke smiley
    Hvis dette er tilfældet, skal I starte helt forfra. Lukke den inde på et rum med en kattebakke - når den rammer kattebakken *hver* gang, kan man udvide dens plads. Når den er sikker med den let udvidede plads, udvider man pladsen lidt mere - efterhånden har den hele hjemmet. Hvis den på noget tidspunkt i denne proces *ikke* rammer bakken, begrænser man pladsen igen, til den plads hvor den var sikker sidst.
    Det kan også hjælpe at sætte bakker op flere steder i hjemmet - små killinger kan ikke altid nå hen til den ene bakke, der er , når trangen pludseligt opstår.

Den afføring, killingen afleverer, ser den ud, som dem skal? Hvis killingen har tynd mave, er der jo ikke noget at sige til, at den ikke altid rammer bakken.

Jeg kan godt forstå, den ikke vil bruge jorden udenfor på denne årstid - der er jo koldt og vådt.

Forhåbentlig kan I bruge disse råd til lidt smiley

• #2   21. dec 2004 vi fik mikkel da han var 6 uger da moren døede, og vi har selv flasket ham op. også lært ham at bruge kattebakken. og der er ikke andet for at fjerne afføringen lige så snart der ligger noget hvis det kan hjælpe på det. nogen gange kan det også være godt men flere kattebakker forskellige steder. Mikkel går også udenfor og han går da stadig på "toilettet" udenfor i øjeblikket. Men det er jo forskel på katte smiley Og så kig efter afføringen, at den ser ug som den skal.... ellers giv den noget enzym som fås til billige penge ved dyelægen. det bringer maven iorden med den samme.

Håber at det lykkedes for dig og din kat. glædelig jul

• #3   22. dec 2004 hey det er rart at i vil hjælpe, hun er 2 år gammel nu så det er jo lidt noget skidt! Der er ike noget galt med aførringen, men hun er åbenbart over renlig..( mener at hvis der kun er en aførring i, gider hun ikke at gå der i , så det må jo være fordi at hun mener det er ulækkert. Men jeg må jo prøve med jeres råd. Hun kommer fra et hus i byen, så jeg tor at hun var vant til at gå i en katte bak, men hun var ikke vændet fra moderen rigtig, så det er jo nok derfor. men tak for jeres råd..

knuzz maiken og fie

• #4   2. jan 2005 Hvordan går det med jeres kat? Har I hende endnu?

Kommentér på:
hjælp mig!!

Annonce