hjælp mig!! hjælp mig!!
hej jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig, min kat er lidt urenlig, vi tror det er fordi et vi fik hende da hun kun var 7-8 uger gammel. Vi har prøvet at lade hende bo ude et stykke tid, fordi så kunne det være at hun ville lægge sine afførring i jorden, istedet for på gulvet indenfor. Mine forældre er helt vildt sure på hende fordi hun gør det, (dog holder de stadig meget af hende) og nu vil de give hende en chance endtil 1 uge efter nytår, og hvis hun så laver indenfor 1 gang mere inden nytår, så skal vi have en ny kat. Og hun har en katte bak, herinde i huset men hvis der bare er 1 lort vil hun ikke gå deri. Jeg håber i har et forslag til hvad jeg skal gøre.
kunzz Maiken N
dec 2004
Følger: 253 Følgere: 209 Katte: 17 Annoncer: 1 Emner: 69 Svar: 3.131
Hvilke forhold kommer den fra? Har den lært at bruge kattebakke, hvor den kommer fra? eller er den fra en stald?
Det kunne lyde, som om den ikke er vant til at bruge kattebakke
Hvis dette er tilfældet, skal I starte helt forfra. Lukke den inde på et rum med en kattebakke - når den rammer kattebakken *hver* gang, kan man udvide dens plads. Når den er sikker med den let udvidede plads, udvider man pladsen lidt mere - efterhånden har den hele hjemmet. Hvis den på noget tidspunkt i denne proces *ikke* rammer bakken, begrænser man pladsen igen, til den plads hvor den var sikker sidst.
Det kan også hjælpe at sætte bakker op flere steder i hjemmet - små killinger kan ikke altid nå hen til den ene bakke, der er , når trangen pludseligt opstår.
Den afføring, killingen afleverer, ser den ud, som dem skal? Hvis killingen har tynd mave, er der jo ikke noget at sige til, at den ikke altid rammer bakken.
Jeg kan godt forstå, den ikke vil bruge jorden udenfor på denne årstid - der er jo koldt og vådt.
Forhåbentlig kan I bruge disse råd til lidt
aug 2004
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 7 Svar: 17
Håber at det lykkedes for dig og din kat. glædelig jul
nov 2004
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 8 Emner: 3 Svar: 2
knuzz maiken og fie
dec 2004
Følger: 253 Følgere: 209 Katte: 17 Annoncer: 1 Emner: 69 Svar: 3.131
hjælp mig!!