{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.706 visninger | Oprettet:

Hunkat tisser inde {{forumTopicSubject}}

Vores 3 år gamle hunkat er pludselig startet med at tisse inde, og vi har svært ved at finde ud af hvorfor.
Hun har gjort det et par gange, altid i vores brusekabine på det helt samme sted (vi gør rent med rodalon hver gang). Men i formiddags har hun så også gjort det inde i vores stue.

Det har aldrig været noget problem med hende før. Da hun som killing stadig var inde kat brugte hun gruskassen, ikke engang det tog tilvænning. Hun er nu ude kat og trives fint hermed.

Hun har været en tur omkring dyrlægen, som har udelukket urinvejsinfektioner/sten. Hun er naturligvis steriliseret, og der er ikke ændret noget i hendes vaner. Hun får samme mad, har adgang til vand, virker frisk og fuldstændig som hun plejer.

Kan det godt være noget så simpelt som at hun bare ikke bryder sig om at skulle tisse ude, nu det er så koldt og vi har en del sne? Hun er ikke glad for sneen, men vil da stadig gerne ud. I så fald, vil det så stoppe når sneen forsvinder? Vi vil selvfølgelig helst ikke risikere, at det bliver en vane.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunkat tisser inde
  • #1   16. jan 2016 Har hun en kattebakke inde? Det ville da forhåbentlig i det mindste stoppe uheldene på uhensigtsmæssige steder. Men hvad det skyldes at hun begynder at tisse inde skal jeg ikke kunne sige smiley

  • #2   16. jan 2016 Nej ikke kattebakke inde, hun vil ikke bruge den efter hun er blevet udekat. Vi holdt hende inde nytårsdag/aften på grund af sikkerhed, og hun nægtede at bruge den der. Men kan selvfølgelig prøve at sætte den frem igen, så har hun da muligheden ..

  • #3   16. jan 2016 Det ville jeg i hvert fald gøre, du kan prøve at vaske den med almindelig opvaske sæbe, det plejer man da at sige giver kattene lyst til at tisse dér det er brugt. Hvis hun også laver afføring inden for, kan du evt også prøve at smide lidt af det i kassen.

  • #4   16. jan 2016 Det tror jeg at jeg vil prøve - tak smiley ! Heldigvis er der ingen afføring indenfor, hun tisser ''kun''.

  • #5   16. jan 2016 Det er nu ikke opvaskesæbe men klorin og salmiak som kan få katte til, at tisse de forkerte steder smiley eller det rigtige.
    Husk rodalon er giftigt, og skal skylles rigtigt meget for at fjerne det igen, og det fjerner ikke urinlugten helt, ikke for katte næser.


  • #6   16. jan 2016 Vi har haft en hunkat med samme dårlige vane, men hun var kun indekat.

    Problemet løste sig først da vi købte en bakke mere til hende. (selvom vi kun havde hende) og hun var også dyrlæge - tjekket. Men hun havde åbenbart brug for at have 2 steder at vælge imellem. ? Ved ikke om noget lignende kunne gøre sig gældende hos jer? smiley Jeg ville ihvertfald give kattebakken et forsøg.


  • #7   16. jan 2016 Ja bakker lige på de steder hvor hun har tisset, vil være bedst, og så kan de flyttes gradvist ( langsomt) hen hvor i ønsker de skal være.
    Det er måske ikke sjovt med bakker de steder, men det er jo bedre end tis og andet på stedet.


  • #9   16. jan 2016 Tak for jeres svar, vi finder en kattebakke frem og så må vi se om vi kan få hende overbevist om at bruge den igen smiley

    Felis: Hvor ser du skrevet, at katten ikke er så meget ude længere? Hun er ude ligeså meget som hun plejer. Ingen grund til at blive nedladende overfor mig, selvom det vel kunne forventes.


Kommentér på:
Hunkat tisser inde

Annonce