{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
695 visninger | Oprettet:

vægtforøgelse - hvordan? {{forumTopicSubject}}

Nogen der har gode råd til hvordan man får lidt mere sul på ens kat? Hun har fået ormekur - dog uden der er kommet noget ud der ser ualmindeligt ud. Hun får et godt tørfoder som står fremme hele dagen + natten og som skiftes til friske forsyninger hver morgen og hun spiser faktisk godt. Så det er ikke fordi hun ikke spiser - slet ikke. Men alligevel ville jeg gerne se lidt mere sul på hende. (sidste billede er fra nu) Er det typisk katte taber sig i løbet af sommeren - når de er mere aktive og mere udendørs pga. det gode vejr? Eller vil katten normalt bare indtage de flere kalorier? Kan det evt. skyldes hendes behandling med binyrebarkhormon? Er der en metode til at mærke/se sig til om katten er i fit og fin stand - tænker ala markeringer man kan tjekke for fedtstand ect.? Hun mangler ikke energi og er meget frisk og glad. Nogen ideer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vægtforøgelse - hvordan?
  • #1   4. sep 2006 Nu mener jeg heller ikke hun skal være fed - slet ikke!!! Jeg har bare bemærket hun ikke har samme fedtlag som i foråret, hun har ikke længere hængebugen antydet (billede 3) og hun har tab sig siger vægten... Hvorfor jeg bliver lidt bekymret, for hun har spist fint hele sommeren - derfor hun fik ormekuren... Men tidligere var hun jo slet ikke aktiv overhovedet grundet astmaen... Måske var hun bare for stor den gang, selv om dyrelægen mente hun var lige som hun skulle være... Ja - bekymret bliver man jo altid lidt *ss* smiley

  • #2   4. sep 2006 Hun er nede på 1,8 nu i vinters lå hun på 2,2... (ifølge køkkenvægten) Er dog ikke helt sikker på den vejer rigtigt og overvejer at prøve en ny vægt... men et tab over ½ år på 0.4 kg - synes jeg altså er en del...

  • #3   4. sep 2006 Hvad fodre du med gitte?

  • #4   4. sep 2006 Det er også kun det sidste billede der er nyt opdateret - de fleste er fra i sommers... Men ja hun funerer fint - hvorfor vi heller ikke har bemærket noget før jeg kiggede min profil igennem for nogle uger siden og tænkte den hænge mave da vist var forsvundet - hvorefter hun så fik ormekur og blev vejet nu her og så kan man pludselig se der er røget en del...


  • #5   4. sep 2006 Gitte> Jeg går såmen heller ikke op i prisen hvad angår foderet til hende - eller jo jeg køber det fra tyskland for at spare lidt og for ikke at skulle slæbe det hjem på cyklen, men ikke på mærket - hun får RC.
    Men jeg vil så prøve en ny vægt og se om den giver andre sandheder og tage et smut forbi dyrelægen og se om de har noget godt til hende.
    Takker for rådene - dejligt med folk der er klar med lidt når man selv kommer i tvivl smiley


  • #6   5. sep 2006 Giver du hende killingefoder? Der er flere kalorier i end foder til voksne katte.

Kommentér på:
vægtforøgelse - hvordan?

Annonce