{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.109 visninger | Oprettet:

Vægtforøgelse? hvordan? {{forumTopicSubject}}

Jeg er ved at blive bekymret for Røskva og hendes vægt... Sidst jeg havde hende til dyrlægen sagde han at hun så rigtig fin ud, men at hun bare var en slank kat, men jeg synes selv at hun virker så TYND! Der er ikke et gram fedt på hendes krop, og jeg kan tydeligt mærke hendes knogler.. Hun har ikke orm, får stadig killingefoder og virker sund og rask. Hendes pels er pæn, øjne og ører og mund er fine...

så hvad f***** skal vi gøre for at få hende til at tage på? Eller er det mig der pylrer? fordi jeg måske kommer til at sammenligne hende for meget med Alrune, den lille tyksak?

Så kom med nogle gode råd om hvad jeg kan gøre, og hvordan jeg evt. kan vurdere om hun er ALT for tynd... Jeg ringer til dyrlægen igen imorgen og forhører mig...

Lige en tanke: Ville en sterilisation hjælpe på hendes tyndhed? der er jo mange katte der umiddelbart ville blive småfede, når de var snippet, så kunne jo være at hun ville blive normalvægtig...

Hun vejer forresten kun 3 kg, og er næsten 1 år og 1 mdr nu... Hun er meget lang i det og ligner en typisk teenage kat, bare tyndere end jeg bryder mig om!

Knus Cemile


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vægtforøgelse? hvordan?
  • #1   24. jan 2007 Min tidligere kat Cleo blev altså meget tyk, da hun blev steriliseret... hendes nye ejere var simpelhen nødt til at sætte hende på kur.
    Så vær du bare glad for, at hun er tynd... hellere lidt tynd end for tyk, hvis vi tænker sundhedsmæssigt for katten:-)


  • #2   24. jan 2007 Ann: Jamen problemet er bare at jeg ikke vurderer hende til at være lidt for tynd... jeg er efterhånden derhenne hvor jeg synes at hun er skind og ben... Og dyrlægen mener ikke at det er så slemt, men nu tager jeg hende nok derned igen, og får ham til at tjekke hende helt igennem, for jeg kan tydeligt mærke enhver knogle på hende og hendes mave (som hvis hun bare var slank, som ikke skulle bule hverken ud eller ind) "buler" ind af eller hvad det hedder... og jeg véd at hvis man er for tynd igennem et længere stykke tid, kan ens organer tage skade, så ville bare ønske af hele mit hjerte at hun bare kunne tage 300 gr på...

  • #3   24. jan 2007 Britta: Det får hun allerede smiley Hmmm det er jo killingefoder fra Olivers, men om jeg kan huske hvad fedtprocenten er i foderet... nej det kan jeg ikke, og kan ikke umiddelbart se det på hjemmesiden smiley JO der stod det ^^ 22% og protein 34%

  • #4   24. jan 2007 Prøv med Royal Canin's Babycat,det indeholder 25 % fedt.
    Men jeg synes at hun er rigelig tynd,hvis man kan mærke alle hendes knogler,det er ikke normalt for en brite.
    Jeg ville få taget nogle blodprøver på hende,for at finde ud af,hvad der rør sig i hendes krop...


  • #5   25. jan 2007 Jeg synes at hun er FOR slank...
    Jeg har selv en britepige på 6 mdr. og hun vejer 2950 gr.
    og hun hører ikke til de største.
    Så en britepige på 1 år og 3 kg lyder ikke helt rigtigt.
    Men nu ved jeg jo ikke hvordan hendes vækstkurve har været indtil nu...
    Men under alle omstændigheder,er briten jo en kat med runde former og ingen synligt mærkbare knogler.


  • #6   25. jan 2007 Britta: Ja, det kunne jo være at det var en idé... men det har hun bare fået i en periode, og det var som om det ikke lige var hendes kop the.. Olivers spiser hun godt af, så det var derfor vi gik overtil det igen... Hun er ikke så vild med RC produkter nemlig..

    Hanne N: Ja, netop.... Ja, jeg tror at jeg får dyrlægen til at tage nogle blodprøver for hun er mere end alm. tynd. Det er normalt for den linie briter jeg har, at være tynde og lange i det i deres teenageår, men ikke så tynde, skulle jeg mene... dyrlægen it is then smiley Har du nogle forslag til hvad det evt. kunne være? kan hun have en ekstremt effektivt forbrænding? eller hvad kan det være?


  • #7   25. jan 2007 Fandt lige dette om forhøjet stofskifte: (link fjernet)

    Synes ikke umiddelbart at jeg kan genkende nogle af de symptomer.. jo måske at hun er blevet mere jumpy, og måske (nu hvor jeg virkeligt tænker over det) så sover hun måske mere? det står der godt nok ikke, men nu må jeg jo bryde hjernen men hvad der kan være af symptomer...


  • #8   25. jan 2007 Hanne: Nååh ja, vi har jo også lille Alrune på 5 mdr og hun vejer 2700 gr, så vi synes jo også at der er en kæmpeforskel på de to!

  • #9   25. jan 2007 Hej cemile
    Har du prøvet hælde noget af det vand som du koger kyllingen i over kødet, der er masse at fedene ting i det vand.. Sild skulle også fede lidt...Lask feder også.. søger lige om venskab.. da jeg kender lidt til problemet..


  • #13   25. jan 2007 Hvilket killingefoder får hun?
    Har du prøvet med råt kød?
    Æggeblommer er der masser af fedt og andre gode ting i.


  • #14   25. jan 2007 ja lyder dumt men prøv og gi den RC light i en periode det tager mine ihvertfald på af :o) det er et tip fra egen dyrlæge...

  • #15   25. jan 2007 Jeg vil foreslå dig at skifte til 1st.Choice kitten, det bedste foder der overhovedet findes på markedet.
    For hun ER for slank.
    Der udover ville jeg begynde at give hende, fiskeboller og torskerogn med kaffefløde (lun selvfølgelig).

    Selv om hun er tynd er hun godt nok LÆKKER. Daffer lige ind og giver en karakter.


  • #16   25. jan 2007 Har haft samme problem med Chloe, som ikke ville tage på lige meget hvad.
    Oven i købet er hun kræsen og nægter at spise kylling, Creme frace, A 38 osv. Hun vil kun havde hendes tør foder, en dåse i ny og næ, samt okse kød. Så mens de andre sider og spiser dag gamle kyllinger, sidder hun med sit tør foder :0/
    Jeg har altid kørt med RC, hills og nutra. Men er efter samråd med en erfarig opdrætter gået over til at give rent hills. Og det hjalp, så nu har jeg bare det omvente problem, Chloe er nu overvægtig for første gang i sit liv ;0)


  • #17   25. jan 2007 Sikke mange svar her er kommet smiley Tak for det

    Vi har prøvet med div. fedekure herhjemme (lavet vælling, fede fisk osv.) og intet virker. Hun har ALTID fået killingefoder (Først RC Kitten 34 og nu Olivers Killingefoder), som hun har adgang til hele døgnet. Problemet med Røskva er at hun er ret kræsen. Det er jo til dels vores egen skyld, da vi ikke har præsenteret hende for mange alsidige ting da hun var helt lille, så idag er hun en lille kræsenmås. De får hver weekend en dåse Hills Kitten vådfoder, som hun nipper til (Alrune støvsuger fuldstændigt sin skål). De har hver deres foderskål, så det er ihvertfald ikke konkurrence om en skål der gør det...

    Da min kæreste kom hjem i nat, snakkede vi om hvad der evt. kunne være af symptomer på en evt. sygdom hos hende, og vi er kommet frem til at hun måske er blevet lidt mere jumpy og at hun måske sover lidt mere.. Men det er svært at vurdere, da vi jo skiftes til at være hjemme, og derfor har 2 forskellige opfattelser af hvordan hun er...

    Vi har lige snakket med dyrlægen, og aftalt at vi kommer ned med hende på Mandag (hvor jeg alligevel har en fridag) og får taget div. blodprøver for at lokalisere hvad det egentligt er der galt med hende HVIS der er noget galt.

    Så nu får vi forhåbentligt et svar...


  • #18   25. jan 2007 Du holder os orienteret med hende, gør du ikke???


  • #19   25. jan 2007 Ann: Jo det skal vi nok smiley

    Denise: Ja, nu har du jo også selv et pragteksemplar af en brite smiley så du kan også se at hun er MEGET tynd, selv for en Brite som er i teenage alderen? Det kan self. være at hun bare har en god forbrænding, og så tager vi den derfra, men vi bliver nødt til at vide om hun decideret fejler noget...


Kommentér på:
Vægtforøgelse? hvordan?

Annonce