{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
978 visninger | Oprettet:

Vægtforøgelse-hvordan på en sund måde? {{forumTopicSubject}}

Hjalte får Maine Coon tørkosten fra Royal King iblandet Hills foder til neutraliserede katte.

Han er meget slank (2 år og 6 kg). Er meget aktiv og en rigtig frisk kat og dyrlægen synes, han er tilpas.

JEG kunne tænke mig noget mere sul på ham. Har nogen erfaring med, hvad der er rigtig godt til at give en højere vægt samtidig med at det er sundt for ham?

Og lige en ting - han er noget SÅ kræsen.

Der er Bebse ikke, men hun har en meget sart mave, så hvis forslaget indebærer noget som hun også kan få af, vil det være super, for hun må også gerne tage mere på.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vægtforøgelse-hvordan på en sund måde?
  • #1   11. feb 2007 Det er selvfølgelig IKKE Royal King, men Royal Canin han får :-))

  • #2   11. feb 2007 Hej og godmorgen May-Britt smiley

    Jo der er mange gode ting du kan give ham og som også Bebse kan tåle.

    Kogt kyllingebryst er f.eks en rigtig god proteinkilde.

    Jeg ved godt at mange dyrlæger og foderproducenter sværger til "foder til neutraliserede katte". Dette gør de alene pga. tendensen til dannnelse af struvitsten og det fact, at kastrater ofte bliver overvægtige.
    Jeg har i over 1 år brugt 1st.choice´s produkter. PH værdien i produkterne gør at stuvitstensdannelsen mindskes, endda i højere grad end i RC´s produkter.
    Samtidig har jeg oplevet, at i min flok, hvor der jo både er fertile hunner og hanner, samt kastrater, der begyndte de at trives langt bedre, end da jeg fodrede med RC og Hills. (Hills var nu bedst af de to)
    Mine kastrater er ikke overvægtige og mine fertile katte er ikke tynde. I det hele taget er deres kondition super.
    Jeg oplever også at deres tænder og tandkød aldrig har problemer og at der ikke er nær så meget i kattebakkerne, hvilket betyder at de optager mere af foderet, end de har gjort af de andre produkter.
    Så jeg vil til enhver tid anbefale 1st.choice smiley


  • #3   11. feb 2007 Hej Lone

    Tak for dit svar.

    Jeg har tidligere haft en kat, der døjede med blæresten, så af skræk for at Bebse og Hjalte skal få det, har jeg blandet det i.

    Hjalte fik Royal Canins Maine Coon foder, da vi fik ham, så det har vi fortsat med. Og nu har vi en stor sæk stående af det såeee smiley Han har som lille haft vrøvl med tandkødet, hvilket han heldigvis stort set ikke har mere. Derfor valget af foder, som vi også regnede med at Bebse kunne gå over på.

    Til hendes sarte mave - og det at hun gerne skulle tage på (som hun også har gjort) anbefalede dyrlægen os Hills Nature's Best killingefoder. En anden dyrlæge i samme hus anbefalede i stedet Hills i/d. Men da foderskift i sig selv kan give diarre fortsatte vi med killingefoderet. Det er der ikke meget tilbage af, så vi er begyndt at blande lidt af Hjaltes foderblanding i til hende.

    Det lyder dejligt at du ikke har problemer med tænder og tandkød på det foder du bruger - det er i hvertfald en vigtig ting.

    Jeg hører meget gerne andres forslag.




  • #4   11. feb 2007 Cecil det har jeg da smiley

    http://www.1stchoice.dk/


  • #5   11. feb 2007 Nu kan mit svar til Lone måske virke somom jeg kun vil blive ved med at fodre, som jeg altid har gjort - og ville jeg det, skulle jeg jo slet ikke spørge om et råd smiley

    Det er ment som at jeg stadig ønsker at blande RC Maine Coon foderet i den mad han får. Og HERUDOVER ønsker jeg så noget, der er godt til at give sul - og som samtidigt er sundt for ham.

    Jeg er også blevet anbefalet Creme Fraiche med tun eller torskerogn som ekstra lækkerbidsken.


  • #6   11. feb 2007 May-Britt jamen selvfølgelig skal du da gøre som du altid har gjort og jeg opfattede slet ikke dit svar negativt smiley
    Jeg kom jo bare med mit råd og som med alle råd, er det op til modtageren at sortere i det smiley



  • #7   11. feb 2007 Noget jeg ved der giver sul på kruppen er kogt kylling med ris.. man koger risen sammen med kylling i en time, tager ben fra og piller det i småstykker hælde noget af vandet hen over, det er der guf i..

    Lask er også godt...


  • #8   11. feb 2007 Det lyder godt Hanne - og det skulle også være godt til sarte maver ik? Altså så Bebse også kan få af den lækre mad.

    Kan jeg lave en stor portion og fryse noget af det ned?


  • #9   11. feb 2007 Maybritt, du kan sagtens fryse ned.
    Jeg plejer at koge kyllingebryst, for det kan jeg gøre i mindre portioner.
    Hos Lidl tror jeg det er kan man købe fisk, der er frosset i blokke, en pakke koster ca 20 kr og der er 10 blokke i.
    Det er også noget der giver god sul på kroppen og kattene elsker både fisken og det væde der er ved.
    Husk at for at skærpe kattens appetit, skal man give foderet, når det er smålunt, så dufter det mest smiley


  • #10   11. feb 2007 May-Britt..
    Jo det er godt for sarte mave, men så må der vist ikke være så meget af det fede med, altså skind og vandet fra kyllingen...


  • #11   11. feb 2007 Hej Lone - så må jeg lige omkring Lidl en tur og købe den billig fisk. Det lyder da vildt billigt. Den slags har jeg ikke set der før.

    Koger du også risene med og i en time, som Hanne nævner?

    Vi skulle have fisk i går aftes og der måtte vi jage Hjalte ned fra køkkenbordet et par gange. Han var fuldstændig besat med saften fra indpakningen torskefiletterne havde været i. Så jeg tror han vil være vild med fisken.

    Men ellers er han godtnok kræsen. Bebse har fået ZooLac i lidt vådfoder og jeg gav også Hjalte en lille klat af det. Han snuste til det og begyndte at skrabe på gulvet. Så det var hans mening om det, hi hi.....


  • #12   11. feb 2007 Nej jeg giver aldrig mine ris eller andre former for gryn eller grønsager. Jeg betragter det som fyldstof (sorry Hanne søde ven :-)))
    De eneste former for grønt og frugt en kat naturligt ville have fået, var den græs den ville æde og det der ligger i fangstens mave (fangsten= mus og fugle)

    Så når jeg giver kød og fisk er det kun kød ofisk og den væde det er kogt i.

    Pakken med fisken er blå og aflang. Men al slags fisk kan bruges .-9

    Istedet for zoolack kan du hver dag tilbyde dine katte lidt creme fraiche eller lidt A 38 /tykmælk. De indeholder de samme kulturer som zoolack og er knapt så dyrt. smiley Nååå ja og hytteost. Mine gider det ikke, men jeg har en veninde hvis katte går besærk når hun henter hytteosten frem *LOL*


  • #13   11. feb 2007 Catlover Z. Det er nemlig også derfor at vi gerne vil give killingefoderet. Hjalte har også fået lidt af det (han hugger fra Bebse).

    Vi giver også Bebse A38, men hun spiser kun en smule af det og er jo slet ikke koncentret på samme måde som ZooLac'en, så der skal meget A38 til.

    Hmmm risen ville måske være god for Bebses mave, men ja, det er jo nok fyldstof. Og så bliver de måske mætte af det og spiser ikke det af tørkosten, som de skal.

    De skal skisme til at fange nogle mus skal de. Det må være den optimale ernæring for en kat eller ??? smiley Hjalte fanger dem, men han gider ikke spise dem. Det gør Bebse til gengæld.


  • #14   16. feb 2007 Lige en opdatering. Jeg har prøvet med både det ene og det andet af torskerogn, creme fraiche, kylling - også med ris osv.

    Hjalte ser bare på det. Dumme kat :-))) Han er forfærdelig kræsen. Men Bebse farer over det og spiser løs. Men det bliver han jo ligesom ikke mere rund af smiley


Kommentér på:
Vægtforøgelse-hvordan på en sund måde?

Annonce