{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
786 visninger | Oprettet:

Endnu en skøn Mis...??? {{forumTopicSubject}}

Til alle jer skønne katte elskere.. Jeg har en perser pige på 6 måneder, men har lidt kigget på en mere smiley

Spørgsmålet er så, hvordan man på bedste måde præsentere en ny kat i hjemmet, især hvis den nye er en voksen kat?
Håber i kan dele noget erfaring og gode råd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Endnu en skøn Mis...???
  • #1   10. apr 2016 Da jeg introducerede mine 2 til hinanden da satte jeg blot transportkassen midt i stuen og åbnede lågen, så kom den nye kat selv ud da den var klar og så holdt jeg blot øje med reaktionen fra begge katte.
    Mine var henholdsvis 5,5 år og 4 måneder.
    De må gerne hvæse og knurre af hinanden og et par enkelte dask må der også gerne komme, der må blot ikke flyve store pelstotter og blod så dur det ikke. Og det bedste er ikke at skille dem ad på noget tidspunkt, selvfølgelig hvis de selv vælger at være i hvert sit rum så skal man lade dem gøre det, men ikke afskærer dem vejen til hinanden altså såfremt de ikke er voldelige mod hinanden.
    Skiller man dem ad til natten eller lignende så skal kattene starte forfra med Sammenføring når de bliver sat sammen igen.

    Men Sørg for at kattenes temperament og aktivitetsniveau stemmer overens og forvent ikke de bliver bedste venner, Vær glad hvis de acceptere hinanden og alt hvad der er Derudover det er blot ren gevinst.
    Held og lykke smiley


  • #2   10. apr 2016 Kl 13 idag, flyttede der en ny kat ind hos min datter, en 10 mdr gammel halvbror til den hun havde i forvejen, og som fylder 3 år sidst i denne månede.
    Den nye er bare lukket ud, og flyttet ind, de har set hinanden, og der er blevet rumlet lidt, og den nye ( Loke) har tilbragt nogle stille timer under mit barnebarns seng og bagefter øverst oppe i en garderobe, nu sover mit barnebarn, og Loke har været rundt og se hele lejligheden, har spist et par gange, brugt bakken, og Loke ligger nu mindre end en m fra Fabian, med maven i vejret, og er totalt lige glad med en smugle rumlerri fra Fabian.
    Så godt og så hurtigt går det ikke hvergang smiley da jeg fik Røde som 11mdr sad han på mit klædeskab i 3 dage, han spiste og drak på skabet og gik kun ned fir at komme på bakken, de 2 gamle var nysgerrige og kom ind på værelset flere gange i timen for, at se om han stadig var der, efter de 3 døgn valgte Røde at flytte ind smiley og der gik kun 2 dage mere så spiste han ca en m fra de 2 gamle.
    Men som Heidi sige, find en kat der minder om den du har i temperament, så går det lettere.
    Og du skal være indstillet på, at det kan tage lang tid at indføre en ny kat i hjemmet, 2-3 eller 4 måneder er ikke unormalt, og ikke alle katte bliver bedste venner, men lever måske bare som 2 enlige katte som deler hjem.


  • #3   11. apr 2016 Jeg plejer bare at lukke dem ud og finde melodien selv. smiley

  • #4   11. apr 2016 Tak alle sammen smiley de er begge af samme race, så håber det lykkes rent temperament mæssigt.. Har dog en bekymring om min lille pige synes det er en lige så god ide som mig ( altså min kat )

  • #5   11. apr 2016 Min kat på 2 år var godt nok sur da jeg fik Jytte. Den gamle har ellers verdens blideste sind, men da der kom en ny, viste hun en anden side.
    Den første uge var hård, jeg følte ikke jeg kunne gøre noget rigtigt for nogen af dem. Uge 2 og 3 var lidt bedre, men stadig med knurren. Efter ca en måned blev de endelig gode venner smiley Der skal bare tålmodighed til


Kommentér på:
Endnu en skøn Mis...???

Annonce