{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.189 visninger | Oprettet:

Min hankat hopper ud {{forumTopicSubject}}

Jeg er den enormt lykkelige ejer til en lækker, lækker hankat på 2 år. Han er kastreret. Det blev han allerede før han blev kønsmoden og fik smag for de søde missedamer derude.
Vi bor i lejlighed på 1 sal, men 35 kvm lukket altan. Solen skinner så dejligt ind af vinduerne faktisk hele dagen og der bliver hammer varmt - især om sommeren. Det er så der vi åbner døre og vinduer, for at få noget luft ind. Ellers bliver det ret hurtigt som et drivhus.
Problemet er så at hankatten hopper ud. Jeg fik ham da han var 12 uger og har ALDRIG været udekat. Han er hoppet ud en del gange efterhånden hvis et vindue bliver åbnet for meget og han kan få sig mast igennem. Han er aldrig (7-9-13) aldrig kommet til skade, men jeg er da pænt ræd for at det sker en dag smiley
Vi herhjemme er nået det stadie hvor vi har vænnet os til at han vil hoppe ud så vinduerne bliver ikke åbnet mere end et par cm. så han ikke kan komme igennem, men så fiser han til gengæld rundt og galer op som en hunkat i løbetid smiley
Mon der er nogen der har et fif til, hvad vi evt kan gøre????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hankat hopper ud
  • #1   1. maj 2016 Man kan købe kattesikret net hos OKmiljø. De kommer ud og måler og de bliver også sat i af dem. Jeg har dem selv og de er rigtig gode.

  • #2   1. maj 2016 Selvfølgelig hopper han ud. Du er nødt til at sætte noget net op.
    Fx kan du vælge en ret simpel løsning med trærammer med hønsenet på, og sætte dem op foran de store skydevinduer.

    Ellers er der måske lidt inspiration her:
    http://www.kattegalleri.dk/fotoalbum/sogeresultat?search=altan


  • #5   1. maj 2016 Jeg er bange for, at det at du ikke har sikret vinduerne, og katten derfor har været ude en del gange, så han nu betragter sig selv som udekat, og har udlængsel.
    Du burde fra start have sikret din lejlighed, når du vil have en indekat, og når du nu har en god altan er det jo lidt tosset at det ikke er blevet gjort smiley jet tror du får svært ved at have din kat som indekat, selv hvis du sikre alt, kan den nu længes så meget efter det frie liv, at livet bliver surt både for ham og dig smiley


  • #7   8. maj 2016 Anette selvfølgelig kan man ikke gøre en forvildet kat til indekat, og så i en lejlighed på 3 sal,, godt den får lov at komme ud.
    Inde katte skal være opvokset inde og aldrig have været ude, og har de først været ude, skal det ikke tages fra dem.


  • #10   9. maj 2016 Nu går jeg ikke ind for burhøns, men jeg har 2 katte i en lejlighed på 65m2 og nu har jeg så også en lille have på 30m2, det havde jeg ikke for godt 8 år siden, og det gør en forskel.
    Men man må vælge kat efter de forhold man kan byde, derfor har jeg valgt rasekat ( der er flere grunde) de 2 jeg har nu er ret forskellige, Røde vil ikke kunne undvære sin have!! Og tidligere ville han have klaret sig fint som udekat, men ikke mere han er tandløs.
    Mitti er også glad for haven, men kun i godt vejr, ellers sidder han helst inden for døren og kikker ud, og han ville ALDRIG kunne klare et udeliv, han er lidt dum smiley og meget menneske afhængig, og også næsten tandløs, og bliver det helt med tiden.
    Jeg gik helt uden om huskatten, fordi det er svært at stole på, om de nu også altid har været inde, og selvfølgelig gør det en forskel, når det er katte, hvor der er mange generationer som har været inde, og hvor der er valgt at avle på bla temperament og kælenhed, hvor det hos mange huskatte er mere tilfældigt, og mere på hvilken hankat som er stærkest/ frækkest og kan have et stort territorium.


  • #14   9. maj 2016 Og man kan risikere at blive morderligt uvenner med sine naboer på baggrund af sin udekat, så hav også det med i overvejelserne når man vælger en udekat smiley

Kommentér på:
Min hankat hopper ud

Annonce