{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.144 visninger | Oprettet:

Hopper på min hunkilling.. {{forumTopicSubject}}

Hjææælp, Jeg har en maine coon hankat, han er en dejlig herre, og meget speciel i farven, og jeg tænker at jeg gerne vil have et kuld killinger engang han har det skønneste sind nemlig, så jeg har købt en lækker hunkat til ham´, også MCO, hun er kun 15 uger, og han skriger af hende, og kalder, og når han ser sit snit til det hopper han altså på hende. Jeg siger "Nej" til ham i et bestemt tonefald, men han gør det stadig. Jeg ville være ked af at kasterere ham, men 2 år er fandme langt tid til hun er klar, hvis det skal fortsætte sådan,nogen der ved hvad jeg skal gøre? (:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hopper på min hunkilling..
  • #1   28. nov 2008 Hvor gammel er hankatten?

  • #2   28. nov 2008 Vil du vente til hunkatten er 2 år? Det er godt nok sent for en hunkat at få sit første kuld killinger.

    Hvornår har du fået killingen hjem? Tror du ikke det bare er leg og domians indtil de lige har vænnet sig til hinanden og fundet ud af hvordan hierakiet er.


  • #3   28. nov 2008 og ja, hvor gammel er hankatten?

  • #4   28. nov 2008 Hankatten er 10 måneder .. Jeg har fået hunkatten for 14 dage siden.. ja, jeg har fået afvide at det er det bedste, ellers stopper deres vækst.men det er måske mig der er helt galt på den?

  • #5   28. nov 2008 Jeg synes det er meget lang tid at en hunkat skal gå ud og ind af løbetider i så lang tid? Jeg ville sige et år.
    Hunkatte stopper ikke deres vækst. Tvætimod, min hunkat tager mere og mere på efter hun er kommet sig over killingeprægning og diegivning. Ikke fedt, men hun bliver bare større, og bedre typet, da hun bliver bredere i hovedet, kinderne osv.. Plus hendes pelskvalitet forbedres med 100x efter killiingerne flytter hjemmefra.


  • #6   28. nov 2008 Men er det opdrætteren hvor du har købt hunkatten som har rådet dig til at vente til hun er 2 år?
    Altså et alternativ er jo så p-piller, men det er jo som sagt ikke skide sundt for en hunkat.


  • #7   28. nov 2008 Jeg tror de fleste opdrættere anbefaler at maine cooner er omkring 1½ inden de parres, da de er en langsomtvoksende race.

    Jeg har sibirisk, en anden langsomtvoksende race, og som udgangspunkt parer jeg dem når de er mellem 1½ og 2 år, med mindre helbredsmæssige årsager gør det nødvendigt at parre tidligere. Går hunnerne i løb meget unge og gør det meget ofte, så kan det tjene deres helbred en del bedre at blive parret ved 1-års alderen end det kan at lade dem gå.

    Din hankat viser helt normal adfærd for en fertil hankat. Det vil nok blive mere udpræget med tiden, og du skal være opmærksom på han vil opdage en løbetid længe før du gør det.
    Der findes to løsninger på problematikken, at adskille ham fra den hunkilling eller at kastrere ham. Jeg tror ikke det nytter at skælde en hankat ud for at gøre det han instinktivt er programmeret til.



  • #8   28. nov 2008 Så er jeg blevet fejlinformeret (:
    - Men ville det være bedst at kasterere Otto? Eller?


  • #9   28. nov 2008 DK Misling: Jaa, men jeg er ski imod de p-piller der ..
    Nej, det er ikke opdrætter jeg købte hos, men en anden opdrætter som fortalte det ..

    Helle M: Jeg ved godt at det er en normal adfærd, men det er også lidt synd for Kiri at hun bliver "humpet" hele tiden smiley
    - Men tak for forklaringen7rådet med hvornår de skal parres .. smiley


  • #10   28. nov 2008 Som sagt udviser din hankat en helt normal adfærd, for killinger har i store træk nemlig det samme kropssprog som en hunkat i løbetid: Løftet hale, kurrelyde og indsmigrende bevægelser.

    Det er synd for BÅDE hankatten og killingen, og desuden kan han i frustration over ikke at kunne parre hende få lave ret alvorlige bidsår i nakken på den.

    At væksten stopper er noget sludder.
    Tværtimod bliver tidligt neutraliserede katte lidt større end sent neutraliserede, fordi kønshormonet hæmmer væksthormonet.

    Mine hunkatte (MCO) bliver først parret, når de er ca. 1½ år gamle.


  • #11   28. nov 2008 Okay.. men han skal ikke neeutraliseres ´.. han kan lave smukke killinger, jamen det tager jeg til mig så .. (: Og det er faktisk rigtigt, hun gør sig også meget til overfor ham .. , og hun har altid løftet hale .. Tusind tak MEGA

  • #12   28. nov 2008 Som grundlære, det er ikke fordømmende ment, skal man altid starte med en hunkat og så senere skaffe sin hannen. Det giver færrest problemer, og burde være hvad enhver opdrætter fortalte som det første.

  • #13   28. nov 2008 jeg har fået samme råd som lis her giver i forbindelse med at jeg engang gerne vil være opdrætter. nemlig at starte med en hunkat og så skaffe sig hanket, enten en selv eller paar udefra.

    han er klar længe inden kiri er klar til killinger, så du risikerer en meget ung mor, for han vil opdage hendes løbetid længe før du ser det. du risikerer at skulle ahve dem adskilt en uge hver tredje uge indtil hun er gammel nok til killinger, fordi hun er i løb hver 3. uge og han ikke må parre.

    så jeg ville satse enten på at få killinger på ham, ved at låne ham ud...eller får killinger på hende når hun er klar. den du vælger ikke at lave killinger på skal neutraliseres. det ville være mit bud.



  • #14   28. nov 2008 Jamen Camilla - Du skal da nok få dit at se til smiley
    Af din profil fremgår det nemlig, at du har endnu en hankat, Troels, som også er fra 2008.


  • #15   29. nov 2008 Ja, jeg får mit .. men troels er min kærestes, og han skal vidst neutraliseres ..

Kommentér på:
Hopper på min hunkilling..

Annonce