{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.274 visninger | Oprettet:

Blodøre {{forumTopicSubject}}

Hej er der nogen som har prøvet at jeres kat har haft en blodøre. Har været ved dyrlægen og han mener at det skal suges ud i denne uge for hun fik en indsprøjtning for at stanse blodet men den bliver støre og lukker nu hele hendes øre. så har de fået noget for øremider surolan men det virker ikke hvad skal jeg gøre


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blodøre
  • #1   26. jun 2016 Jeg har aldrig prøvet det, så mit råd er at følge Dyrlægens anvisning, og er du i tvivl om noget så kontakt dyrlægen, for nogle gange så virker de ting dyrlægen forsøger ikke og det er man jo nød til at oplyse dyrlægen så denne kan give en anden behandling.

    Håber i snart få løst det, for det må da også gøre ondt på den stakkels kat.


  • #2   27. jun 2016 har prøvet det flere gange
    et godt råd er dog at lade være med at få det operaret. det virker meget sjælden. har fået to ordnet og ingen af dem har været i orden.

    har prøvet det med 5-6 katte bla min siam. han fik det med begge ører.2 andre havde samme problem. de andre har kun haft 1 øre
    det siges at det kan være allergi som er med til at få blodkaret til at springe. har dog lige haft cinnamon afsted imellem jul og nytår. han fik det tømt 3-4 gange inden det hjalp. hans far havde blodører. men i dette tilfælde ved vi dog at det var krumme som havde slået cinnamon. og det var tydeligt bagefter da han ikke ville snakke/lege med krumme.


    det skal siges at når de får det tømt og får det der noget sprøjtet ind, ja så hæver øret igen. Og det er helt i orden, så lang tid at øret ikke bliver varmt. bliver det varmt, ja så skal det tømmes igen. dog ser det gerne at man lader det få lidt tid. cinnamon gik vel 10-14 dage efter sidste tømning inden at hvæningen faldt.

    ifølge min dyrlæge så skulle det ikke gøre ondt når det først er tømt. det vil virke lidt spændt/ubehageligt men ikke direkte ondt

    tjaaa hvad er der mere at vide???? du må spørger hvis du mangler noget smiley


  • #3   27. jun 2016 det hjælper ikke med det til øremider. det er så fordi katten har øremider og det også kan være med til at give et blodøre.

    men som sagt, så skal øret tømmes. intet andet hjælper. og så skal den have noget stesoldi i øret. og ja så skal det oftes tømmes nogle gange. Men det skal have tid til at virke. og det er et par uger. øret må bare ikke være varmt, for så er der blødning igen. men det hæver altså af stesoliden. og nogle gange mere end da der var blod i.


  • #4   27. jun 2016 Jeg fatter ikke det med stesolid i øret smiley har aldrig hørt, at det blev brugt på den måde, stesolid har jeg hun set blive brugt ved psykisk uro/ lidelse?
    Blodøre har jeg hun haft en kat som havde, han havde tit øregangsbetændelse og rystede med hovedet, og så jan det ske,, men Birk havde kun en lille bobbel, og den forsvandt, når øret fik ro, når det var behandlet.
    Blodøre er et hæmatom, det har jeg selv prøvet, i forbindelse med en operation, og det gør ikke ondt, og det blev tømt 3 gange, og jeg fik kompres på ( tryk forbinding) og min mening er at du må følge lægens anvisninger, for selvfølgelig er det ikke rart når det er øret det gælder, og det skulle nødti tage skade.
    Held og lykke med det, jeg håber det bedste for din kat.


  • #5   27. jun 2016 det er med til at lukke for blodet. hvorfor det ved jeg ikke. men de har brugt det til alle mine katte, og det har virket på samme måde hver gang.
    peration virker ikke. oftes skal de ind og tømme øret igen. så det er bare spild af penge.

    hos min dyrlæge ser de ikke ret tit blodøre hos katte, så jeg er næsten eksperten hos dem smiley


  • #6   27. jun 2016 tak for jeres mening håber at det kan gøres med en gang. Har i en ide om hvad jeg skal bruge for øremider for det han har givet os dur ikke "surolan"

  • #8   27. jun 2016 advocate er rigtigt godt - men er dog i den dyre ende. men virker rigtig godt og imod mange andre ting

    man må ikke tømme øret hver dag eller så tit. og slet ikke når der er sprøjtet noget ind. det skal have tid til at virke. Også selvom at øret så hæver igen. men her skal man så holde øje med om øret bliver varmt eller ej. varmt er dårligt.


Kommentér på:
Blodøre

Annonce