{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.396 visninger | Oprettet:

Kat med blodøre {{forumTopicSubject}}

Jeg har en killingekøber som ringede og fortalte at hendes kat havde fået blodøre,Hun kontektede dyrlægen som sagde at der skulle gå 4-7 dage før de ville dræne det,hun har så været ved dyrlæge i mandags for at få det drænet. Katten havde det meget dårligt efter dette indgreb og hun kontaktede dyrlægen igen dagen efter og fortalte at katten havde det tydeligt dårligt og havde smerter.Hun troppede op ved dyrlægen og fik konstateret at katten ikke var smerte dækket og havde ikke fået antibiotika og der var gået infektion i øret.
Nu er det så at jeg gerne vil høre andre,som evt har været ude for at deres kat fik blodøre og hvordan dyrlægen behandlede det??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat med blodøre
  • #1   5. jan 2011 Har aldrig hørt om det før..........følger lige med.

  • #2   5. jan 2011 det er åbentbart uhyre sjældent det sker,men det der chokerede mig ved hele historien her er at katten ikke fik smerte stillende på joget tidspunkt,fordi at en kat kan tolerere smerten.

  • #3   5. jan 2011 Ja det lyder da også utroligt,stakkels kat
    også mærkelig at dyrlægen ikke havde givet antibiotika.


  • #4   5. jan 2011 Det er nu ikke så sjældent endda.
    Din killingekøber må hitte en anden dyrlæge.
    Katten skal selvfølgelig smertelindres hvis den har så ondt.
    Og hvis øret har en stor bobbel, så har katten helt sikkert oz ondt. Derfor skal den dækkes med smertelindring.
    Er der betændelse i boblen, skal den muligvis også ha antibiotika.
    Hvis øret er meget tyk, vil jeg også mene er det skal punkteres og syes (min mening)

    Ja ja. Fornærmelse rækker dybt.
    Hvorfor ringede du ikke bare og spurgte ?


  • #5   5. jan 2011 Normalt gør det ikke ondt på en kat at få tømt den ophobede væske i øreflappen.
    Dyrlægen stikker en tynd kanyle i ørespidsen og suger indholdet ud, og ofte indsprøjter han også lidt Kortisone bagefter.
    Som sagt bør dette ikke kunne gøre ondt - Jeg har set det gjort et par gange.

    Skal dette gentages, fordi der hele tiden ophobes væske, er det min egen triste erfaring, at dette ikke er nok. Dyrlægen bør operere øret.

    Han skal "fin-brodere" øreflappen med mange fine sting frem og tilbage gennem øreflappen, så for- og bagsiden syes tæt sammen. Der syes samtidig et stykke tyndt skumgummi med, så øret holder sin facon.

    Min dyrlæge gjorde det ikke, og min kat endte med at have et stenhårdt, krøllet blomkålsøre. Der opstod betændelse og svamp inde i øret, og det var ikke muligt at komme ind og rense det.

    Dyrlægen overvejede først at fjerne hele det ydre øre, men skønnede dette omsonst, og min kat blev aflivet.


  • #6   5. jan 2011 Mega: dyrlægen havde aldrig set det før ,men sådan som jeg har forstået min killingekøber var det faktisk inde i øret den er blevet drænet.
    Hun kontaktede sin dyrlæge før nytår og fortalte ham symptomer og han mente sagtens det kunne vente til efter nytår.Men lige pludselige er det hende der nærmest var uansvarlig og havde ladet det vente alt for længe.. og så har hun jo været afsted 2 gange med katten. Og måtte nærmest tvinge dyrlægen til at give antibiotika pga dens øre var helt rød og varm og hævet og til at give hende noget smerte stillende. Katten plejer at have en sund appetit og gåpå mod men den var sløj og utilpas og havde faktisk ikke spist i 2 dage. Så den har da klart haft smerter.


  • #7   5. jan 2011 Krammedyr: det har intet med fornærmelse at gøre,Jeg føler mig bare trådt på. Og så længe du ikke kan se tingene fra min side har jeg ikke noget at sige.

  • #8   5. jan 2011 Anita - Er du sikker på, at der er tale om "kun"et blodøre og ikke også øregangsbetændelse/betændelse i mellemøret?

    Et blodøre kan nemlig opstå, hvis en kat med ørebetændelse (ell. øremider) slår meget med hovedet.

    Jeg kan ikke forestille mig, hvordan blodøret kan være tømt indefra, da væsken sidder i øreflappen.
    Måske er der tale om, at dyrlægen har punkteret trommehinden for at rense betændelsen ud.

    Og jo - Dette er meget smertefuldt, og katten bør få både antibiotica og smertestillende (f.eks. flydende Metacam).



  • #9   6. jan 2011 <b>Og kunne vi så ikke vende tilbage til emnet</b>

Kommentér på:
Kat med blodøre

Annonce