{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.310 visninger | Oprettet:

Blodøre {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige været itl dyrlæge med Toffe.
Han havde fået et blodøre - han var ellers sund og rask og ingen øregangsbetændelse, - og dyrlægen sagde også at det var sjældent katte fik et blodøre.
Han har fået øret drænet for blod og er nu på penicilin og binyrebark hormon.
Det kunne godt ske at det kom igen og så skulle drænes et par gange mere inden det helt forsvandt...

Er der andre der har en kat der har prøvet dette?

Jeg tænker sådan lidt på om det er noget der kommer igen???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blodøre
  • #1   11. jan 2010 hejsa..

    har ikek selv prøvet det på nogle af mine katte, men kender da nogle der havde en kat med blod øre..

    som du selv er inde på er det jo heldigvis ikke så tit at katte får blodøre..

    Go bedring

    Lonnie


  • #2   11. jan 2010 Hejsa
    Jeg har arbejdet ialt 14 år på dyrehospital/dyreklinik (de første 3 år som veterinærsygeplejerske elev), men har aldrig set blodøre hos kat. Mange gange hos hund.
    På hundene blev øreflippen tømt og øre-flappen's for- og bagside syet (sammen) med en masse sting for at forhindre en ny blod-ansamling. [lidt svært at forklare, men ligesom hvis du lægger 2 stykker stof oven på hinanden og syr dem sammen ikke bare i kanten men også (mange steder) på midten].

    Nu er hundeører (som regel) meget større end katte-ditto, så det er nok ikke helt så nemt at lave denne syning på en kat.

    Hos hunde var årsagen som regel infektion i øret der havde gjort at hunden havde kløet sig meget, eller rystet så kraftigt på hovedet/slået ørefalppen ind i noget så der kom blødning mellem de 2 lag.

    God bedring
    Pia, Chili & Charle


  • Catstuff
    Catstuff Tilmeldt:
    aug 2007

    Følgere: 18 Emner: 23 Svar: 282
    #3   11. jan 2010 Jeg har haft en kat med blodøre.
    Det skyldtes at han havde en øreinfektion og gik og rystede på hovedet.
    Han fik påsyet 2 bukseknapper, en på hver side af øreflappen, gik med dem 1 uges tid, hvorefter de blev fjernet igen.
    Ingen problemer efterfølgende.

    Knapperne blev syet på, for at komprimere på øreflappen, så blødningen standsede.


  • #4   11. jan 2010 Jeg har haft en kat med blodøre, som desværre ikke fra starten blev behandlet, som Pia D skriver.
    Det blev kun tømt gentagne gange + indsprøjtet en form for binyrebark/silicone, og dette resulterede i et totalt sammenknudret "blomkålsøre", der var hårdt som sten.

    Der opstod både svamp og betændelse i øregangen, og det bredte sig videre til det indre øre, og min kat (ham på avataret) blev aflivet, da operation på det tidspunkt var omsonst.

    Så hvis der kommer endnu en ansamling blod, ville jeg få det behandlet, som Pia D skrev:

    "På hundene blev øreflippen tømt og øre-flappen's for- og bagside syet (sammen) med en masse sting for at forhindre en ny blod-ansamling. [lidt svært at forklare, men ligesom hvis du lægger 2 stykker stof oven på hinanden og syr dem sammen ikke bare i kanten men også (mange steder) på midten]."

    Jeg har siden læst, at nogle dyrlæger ud over dette samtidig syer et lag "pap" på øret, for at det ikke skal "krølle".


Kommentér på:
Blodøre

Annonce