{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
426 visninger | Oprettet:

Fræk kat {{forumTopicSubject}}

Hej
For Ca. 3 måneder siden overtog jeg genboens kat på 3 år, som de ikke ville have mere, og fik den kastreret.
Nu er den begyndt at jagte en af mine "gamle" katte på 9 år. Det er en sky kat i hverdagen. Det syntes jeg er rigtig synd og overvejer at finde et nyt hjem til "nye" kat jeg tog til mig. Der til skal jeg lige sige at den er generelt meget fræk, også overfor hunden og os mennesker.
Nu spørger jeg.... er der andre muligheder end at finde et nyt hjem til den, måske som eneste dyr i husstanden?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fræk kat
  • #2   12. aug 2016 problemet er at min ene kat ikke tør at komme ind, ej heller spise, hvis den er der. Den som han jagede væk i går aftes plejer at sove inde om natten og jeg har ikke set den siden. Den anden kat går på listepoter og hunden tør ikke gå forbi den, da den tit langer en pote ud med klør.

• #3   12. aug 2016 Synes det er synd at sende katten videre til et nyt hjem igen allerede... Der er så mange muligheder, der er også en del emner omkring katte der ikke kan enes, hvor der er nogle super gode råd. Men tror det nok skal blive bedre. Vi fik også ny kat og der gik længe for den ene af de andre turde gå op ovenpå at spise, men det går MEGET bedre nu.

• #4   12. aug 2016 3 måneder så er det ikke sikkert det bliver anderledes, du kan prøve med noget feliway, men det lyder som om den nye kat er af en dominerende type og dine andre katte ikke lige vil tage kampen op, så ja edden fortælling du giver så ville jeg nok også forsøge at finde et andet hjem til den nye.
    Jeg er enig i at det er synd at den endnu en gang skal flytte, men det er jo også synd for de andre dyr i hjemmet at de ikke føler sig velkomne og trygge i deres eget hjem.

Du kan få rigtig svært ved at finde de et nyt hjem til en voksen kat, men du må jo prøve, du må dog gerne være lidt kritisk med valg af den nye ejer, sikre dig at den ikke bliver sendt videre endnu en gang, og lad være med at sige at den godt kan være indekat for den skal klart have udeadgang.

Hvis du ikke kan få den afsat og helvede bryder løs i huset så må du betale dig fra det og aflevere den på internat, det bør dog være sidste løsning.

• #5   12. aug 2016 Den keder sig! Den skal have en legekammerat på samme alder med samme energiniveau.
    Prøv at tage en snak med Michelle Garnier smiley

• #6   12. aug 2016 "Nu er den begyndt at jagte en af mine "gamle" katte på 9 år. "

Betyder det, at det er gået ok ellers indtil for nylig? Eller?.....

• #7   12. aug 2016 Ja det kan man godt sige. Jeg føler at den vil overtage herredømmet nu.

• #8   12. aug 2016 Altså at det er gået ok indtil nu?

• #9   12. aug 2016 Ja det er gået ok ind til for kort tid siden.

• #10   12. aug 2016 Tja, det kan godt være at den nye har fået "storhedsvanvid", men det kan også være, at den kat han jagter, måske er svækket eller syg, og derfor bliver kanøflet af den nye. Så prøv at være obs på den 9-årige, (som jeg da virkelig håber kommer hjem igen)!

... og det kan være omvendt - at den nye kat er irritabel pga. smerter, fx en tand eller en filtknot....
    Slet ikke sikkert, at nogen har ondt nogen steder, men synes bare lige det skal med i overvejelserne. Jeg synes det er lidt voldsomt, at den 9-årige slet ikke har været inde efter han blev jaget ud smiley

• #11   12. aug 2016 Han er kommet hjem. Han er ikke syg, men er en meget forsigtig og sky kat. ikke for os som kender ham, men alle andre.

• #12   12. aug 2016 Godt at han er kommet hjem i hvert fald.

Jeg ved ikke, men hvis det er noget status-relateret, så siger de fleste vist at man skal lade dem finde ud af det selv. Det vil jeg så IKKE gøre i sådan et tilfælde - ville simpelthen ikke acceptere at første-kattene skulle jages i deres eget hjem.
    Jeg har engang for mange år siden (i meget bestemt og inderlig tone) overtalt nogle unge katte til at lade en oldgammel kat i fred, som de ellers gerne jagtede. Hvordan de forstod hvad jeg mente og sagde, kan jeg ikke forklare, men der var sidenhen ikke mere vold, kun lidt hvæsen.
    Så hvem ved... Måske en alvors-snak med ny kat kan have effekt....

• #13   12. aug 2016 Jeg har løftet ham op et par gange og forklaret at han er sidst tilkommende men er også den der ryger først ud, hvis han ikke kan opføre sig ordentligt smiley

• #14   12. aug 2016 Hvis der ikke tidligere har været problemer, tænker jeg som Tinka at din 9 års kan have noget sygdom som endnu ikke er opdaget.
    Det er lettest at få afklaret med en blodprøve hvor dyrlægen kan se hvor godt organerne virker, samt få tjekket tænderne.
    Katte ser/mærker hurtigt hvis der er en svækket kat også selvom den i menneske øjne virker rask.

• #15   12. aug 2016 Han fik i hvert fald ordnet tænder for under et år siden, så de skal snart tjekkes igen.

• #16   12. aug 2016 endelig burde du se"min umulige kat" for jacksom bruger rigtig meget tid på disse tilfælde

noget at det han bruger, er at de skal kunne spise ved siden af hinanden.
    man skal bruge tid på at lege med begge katte, men især den som bliver jagtet for at give den mere selvtidlighed.

• #17   13. aug 2016 Når du ser den nye kat lægge an til at jage den 9-årige, kan du måske stoppe ham og aflede ham.
    Hvis jeg synes mine to drenge slås for voldsomt, så stopper jeg det altså - siger bare HEYhey, stop så! og det gør de så smiley , og så får de selvfølgelig straks at vide hvor dygtige og søde de er, og vi tager en lille hyggelig snak om, at her i huset er vi kærlige mod hinanden. Og de går i køkkenet og forventer godbidder, og det får de så.
    Om den fremgangsmåde virker på andre katte, ved jeg dog ikke.

• #18   13. aug 2016 Det går så stærkt når den "nye" kat begynder at jagte den gamle, som sker uden varsel, hvor de løber igennem kattelemmen med fuld fart i løbet af 2 sekunder.

Kommentér på:
Fræk kat

Annonce