Fræk kat {{forumTopicSubject}}
Hej
For Ca. 3 måneder siden overtog jeg genboens kat på 3 år, som de ikke ville have mere, og fik den kastreret.
Nu er den begyndt at jagte en af mine "gamle" katte på 9 år. Det er en sky kat i hverdagen. Det syntes jeg er rigtig synd og overvejer at finde et nyt hjem til "nye" kat jeg tog til mig. Der til skal jeg lige sige at den er generelt meget fræk, også overfor hunden og os mennesker.
Nu spørger jeg.... er der andre muligheder end at finde et nyt hjem til den, måske som eneste dyr i husstanden?
jan 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 11
jul 2013
Følger: 4 Følgere: 32 Katte: 6 Emner: 35 Svar: 392
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Jeg er enig i at det er synd at den endnu en gang skal flytte, men det er jo også synd for de andre dyr i hjemmet at de ikke føler sig velkomne og trygge i deres eget hjem.
Du kan få rigtig svært ved at finde de et nyt hjem til en voksen kat, men du må jo prøve, du må dog gerne være lidt kritisk med valg af den nye ejer, sikre dig at den ikke bliver sendt videre endnu en gang, og lad være med at sige at den godt kan være indekat for den skal klart have udeadgang.
Hvis du ikke kan få den afsat og helvede bryder løs i huset så må du betale dig fra det og aflevere den på internat, det bør dog være sidste løsning.
dec 2004
Følger: 254 Følgere: 210 Katte: 17 Emner: 69 Svar: 3.135
Prøv at tage en snak med Michelle Garnier
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Betyder det, at det er gået ok ellers indtil for nylig? Eller?.....
jan 2008
dec 2006
jan 2008
dec 2006
... og det kan være omvendt - at den nye kat er irritabel pga. smerter, fx en tand eller en filtknot....
Slet ikke sikkert, at nogen har ondt nogen steder, men synes bare lige det skal med i overvejelserne. Jeg synes det er lidt voldsomt, at den 9-årige slet ikke har været inde efter han blev jaget ud
jan 2008
dec 2006
Jeg ved ikke, men hvis det er noget status-relateret, så siger de fleste vist at man skal lade dem finde ud af det selv. Det vil jeg så IKKE gøre i sådan et tilfælde - ville simpelthen ikke acceptere at første-kattene skulle jages i deres eget hjem.
Jeg har engang for mange år siden (i meget bestemt og inderlig tone) overtalt nogle unge katte til at lade en oldgammel kat i fred, som de ellers gerne jagtede. Hvordan de forstod hvad jeg mente og sagde, kan jeg ikke forklare, men der var sidenhen ikke mere vold, kun lidt hvæsen.
Så hvem ved... Måske en alvors-snak med ny kat kan have effekt....
jan 2008
dec 2009
Følger: 1 Følgere: 7 Katte: 5 Svar: 23
Det er lettest at få afklaret med en blodprøve hvor dyrlægen kan se hvor godt organerne virker, samt få tjekket tænderne.
Katte ser/mærker hurtigt hvis der er en svækket kat også selvom den i menneske øjne virker rask.
jan 2008
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 746 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.029
noget at det han bruger, er at de skal kunne spise ved siden af hinanden.
man skal bruge tid på at lege med begge katte, men især den som bliver jagtet for at give den mere selvtidlighed.
dec 2006
Hvis jeg synes mine to drenge slås for voldsomt, så stopper jeg det altså - siger bare HEYhey, stop så! og det gør de så
Om den fremgangsmåde virker på andre katte, ved jeg dog ikke.
jan 2008
Fræk kat