{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.233 visninger | Oprettet:

Godt nok ked - og skuffet! {{forumTopicSubject}}

Jeg ved egentlig ikke, hvad jeg vil med dette her indlæg. Måske et par trøstende ord? Eller hvad jeg nu skal stille op.

For et par uger siden fandt jeg nede i byen, denne killing på den gang ca. 6 uger.
En lille dreng. Det var rigtig sent om aftenen, men alligevel ofrede jeg min tid, holdte ind til siden efter jeg var ved at påkøre den, sporede den og prøvede at lokke den til mig. Efter en time var der bid. Bogstavelig talt.

Han var meget sulten og i grådigheden, fik jeg lige et fiskenet henover ham. I kampens hede fik jeg et gevaldigt bid i fingeren, som jeg først 'bed mærke i', da jeg sad på toilettet derhjemme og måtte græde over min noget dunkende ringefinger, hvor det sivede ud med blod. "Den satans vildkat!!!"

Der gik et par dage og så havde nysgerrigheden overtaget alle signaler om farer. Den lille killing blødte hurtigt op alt i mens jeg fik en aftale om amme stablet på benene. Jeg fandt en opdrætter, der tilbød sin moderkat, der kun havde fået en enkelt killing på ca. samme alder.
"Vi skal ikke have flere katte!" havde manden sagt, selvom han nær sad og græd søndag morgen, der var dagen lille Suki skulle afsted. Jeg måtte lytte til min fornuft og fortælle ham en ekstra gang, at en mormis og en søster ville være langt bedre for ham, selvom vores ,den ene voksne kat, var livet meget op og fjollede en del med ham.
Ja, det var jo rigtig nok og over middag kørte vi afsted.

Hun havde en større flok katte, og lille Suki blev sat i flokken uden større problemer ud over hans skepsis over for det nye sted. Vi havde en lang og god snak med opdrætterne (mand og kone), der havde sørget for lidt at drikke og lidt kage, det var hyggeligt og vi kørte derfra med en god mavefornemmelse. Vi havde jo understreget flere gange, at de bare skulle ringe, hvis han ikke fungerede i flokken, for så ville vi bare hente ham igen og beholde ham, nu hvor han fungerede så godt hos os.
Vi modtog et billede dagen efter. Siden hen hørte jeg desværre ikke noget. Spurgte så til det, hvor - og nu kommer det rigtig uhyggelige - jeg får at vide, at opdrætteren har sendt ham VIDERE ud til noget familie! Som i at hun har solgt en ikke-salgsklar kat til sin søn og svigerdatter "fordi de klikkede!" og han jo ikke fungerede i hendes flok. Han er på dette tidspunkt knap 8 uger. Hvorfor hun ikke havde kontaktet mig så, er en gåde!
Jeg er dybt skuffet og rigtig ked af det! Har tilbudt at hente ham, betale udgifterne, der har været i forbindelse med pasning af ham, men det virker ikke til hun er interesseret i at det kunne være en løsning... "Nu er han jo videre, og han har det godt-tonen".

Der blev ikke skrevet kontrakt eller noget, men vi aftalte, at hvis der var det mindste, skulle de kontakte os - det skulle de ikke tøve med!
Og ellers ville plan A være at han kom ud i samme hjem som hendes single-killing. Kunne han ikke det, skulle vi igen kontaktes. Og pludselig har hun givet ham videre uden at blinke uden vores viden og det er på en måde hans 3. hjem nu! smiley
Nej, der var ikke fast aftale om at han var VORES!!!, men jeg mener nu, vi har understreget mere end rigelig, at vi rigtig gerne ville have ham tilbage!!!

Nu ser jeg ham ikke igen smiley Og vi var bare blevet så glade for ham og det liv, han bragte med sig ind i hytten. At have killinger er nu noget helt særligt. Især når man kæmpede sådan, som jeg gjorde med den lille skid.
Men er det mig, der er helt tåbelig? For mig virker det lidt som nogen, der fandt en smutvej til at få en killing, der var noget mindre end normalt, "så den var jo rigtig sød". Eller noget smiley

Billedet er af ham, mens han er en rigtig bandit smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Godt nok ked - og skuffet!
  • #1   25. aug 2016

    profilbillede
  • #2   25. aug 2016 Mærkelig opdrætter der tager en fremmed kat og sætter den ind i flokken

    Det gør man ikke - alt for risikabelt


  • #3   25. aug 2016 Jeg tænkte ikke så meget over det, tænkte hun vidste bedst. Men jeg er enig i, at jeg nok ikke selv ville have gjort det, når man ikke kender historikken.
    Hvis det var sygdom du tænkte på? Kattenes temperament virkede gode. Men de var meget fertile, pænere kan man vist ikke kalde det. Lettere stress i flokken, men der kan jo være så mange grunde til det. Det ville jeg ikke dømme på baggrund af et par timer.


  • #4   25. aug 2016 to sygedomme: aids og leukæmi - begge er sygdomme kan ikke kan gøre noget ved, kattene ender med at dø

    så selvom at jeg ikke er opdrætter så bliver ALT tjekket inden jeg tør lukke nogen kat ind her i huset.

    man kan ikke stole på folk. så der skal laves kontrakt, hvis man er interessert i at få killingen retur. og man skal holde god kontakt - selv. aldrig forvente at folk gør det.
    vil så sige at når man ikke på forhånd er interessert 110% i killingen, ja så havde det nok været bedre med et internat.
    nu når du har en ældre kat så var det jo ikke det store problem i at lade dem gå sammen.. jeg har flere gange fået unge killinger - 1 af gangen - som bare har fået lov til at gå med de store. ingen problemer her. de lærer godt af hinanden (både godt og skidt -unoder)

    i mine øjne så har I nogen endelig overdraget killingen til opdrætter, uden at I endelig vil have den retur.
    at hun så sender den ud som 8 uger, er så faktisk ulovligt.
    men her har man det igen - mange s... pænt sagt på den lov, og gør som man plejer
    DERFOR internatter.


  • #5   25. aug 2016 Måske kan man true med at melde hende til politiet? Jeg ved godt at det er lidt et sidespor men for fanden da! Hvor koldhjertet og umennesker kan man være at lade så ung en killing gå. Og så er hun godt nok en "fishy" opdrætter - jeg kender ingen der ville tage en kat ind uden karantæne. Og slet ikke en "vildkat" så ung smiley Det var da en grim oplevelse.


  • #6   26. aug 2016 De skal meldes for overtrædelse af dyreværnsloven vedr. Overdragelse af killinger

  • #7   28. aug 2016 Jeg kan godt forstå du er ked af forløbet med killingen, for du havde jo en mundtlig aftale om at du skulle kontaktes såfremt killingen ikke fungerede i flokken, den aftale har hun brudt, men desværre har du i tet krav du kan komme med, så med mindre hun og sønnen kan overtales til at give jer killingen retur så har du altså mistet killi gen og må håbe på at den får et godt liv.

    At hun så har solgt en killing der er under 12 uger og altså ulovligt at videregive er så en helt anden sag, det kan du melde til DB, men om der gøres noget det er så et godt spørgsmål.


Kommentér på:
Godt nok ked - og skuffet!

Annonce