3.775 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Hjælp!, min kat har vejrtrækningsprob. Hjælp!, min kat har vejrtrækningsprob.

Jeg har obseveret at Buster laver lyde.... (Ved ikke lige hvordan jeg skal forklare det)....

Han ligger hovedet fladt ned mod gulvet, og laver sådanne nogle lyde, som om han ikke helt kan få verjret... Han puster, som om han rømmer sig...

Jeg ved ikke om der sidder noget i hans hals, det kan jeg jo ikke se, eller om han er forkølet tror jeg bare ikke.... Det er ikke konstant, han gør det, men har gjordt det nogle gange her i aftes....

Han leger og spiser fint, men jeg synes det er et signal som jeg ikke vil overse...

Er der nogle der kan hjælpe.... Hurtigst muligt selvf.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.
  • Hækkeklipning 2.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp!, min kat har vejrtrækningsprob.
  • #1   16. dec 2006 jeg tror du skal have fat i en dyrelæge i en fart hvis han nu har noget der sidder i hans hals smiley

• #2   16. dec 2006 Men han har jo kun gjordt det nogle gange i løbet af aftenen og har ikke ondt i halsen.... men på den anden side så vil jeg ikke ha vi ligepludselig skal afsted akut.... så hellere tag det i opløbet... for han leger fint med sin søster og virker glad.....

• #3   16. dec 2006 okay har du kigget ham i munden - halsen ? kan du se noget ?

• #4   16. dec 2006 Jamen hvis det er en hårbold, så plejer den vel ikke at sidde så fast...

Nej, jeg har ikke kigget ham i munden, tror ikke at jeg vil kunne komme til at kigge ned... Men jeg prøver lige....

• #5   16. dec 2006 god ide hvis nu der skulle sidde noget du måske kunne se ;O)

• #6   16. dec 2006 Der er ikke noget at se... kan ikke se så langt ned.... men hvis det er en hårbold kan jeg så gøre noget for at få den op???

• #7   16. dec 2006 Det vidste jeg ikke. Min gamle tøs havde ingen problemer med det.... Men de er jo også forskellige...

Nej, de har ikke kattegræs her.. De kom ud i en periode, men det har de ikke været i lang tid nogle uger... De render og plukker bladene af mine store blomster... Men jeg vil gå ned og købe noget kattegræs i morgen...

• #9   16. dec 2006 Ja, jeg synes også at man ikke skal fare ud af døren, hvis katten lige hoster en enkelt gang, MEN jeg vil absolut heller ikke bare tænke, nå nå, også at det er et tegn på noget mere alvorligt, og at det bliver akut..

Jeg vil se aftenen an, og så hvis det fortsætter eller bliver værre, så ringer jeg til dr. dyr.

Og jeg vil køre hen til fakta i morgen og købe stue bambus og kattegræs.....

Det er dejligt at man kan få god hjælp herinde... Tak for det jer der har skrevet i indlægget.......

• #11   16. dec 2006 Han hoster 3-5 gange og så er det over... han har ikke hostet siden jeg oprettede dette indlæg...

• #12   16. dec 2006 bettina h
    har i juletræ der hjemme ?

• #13   16. dec 2006 britta>>det lyder godt... så vil jeg få købt noget grønt til dem smiley

Carina>>nej det har vi undladt..... vi har ikke ville friste skæbnen da de er overalt.... smiley

• #14   16. dec 2006 oki
    jeg har nemlig et kunstigt ... men mine to barylere æder det alligevel , og bambi hostede nemlig idag et par gange pga det kunstige gran hun havede spist og lidt efter kastede hun det så op igen :O)

• #15   16. dec 2006 Jamen jeg tør slet ikke hænge noget som helst op for de splitter det hele ad tror jeg smiley

• #16   16. dec 2006 *LOOOOOOOOL* britta
    mad *GH*
    de er alt ædende indenfor plastik verden og kage verden *GG* jeg tror de er trætte af alt det samme katte mad og vil prøve noget nyt *GGGGGGGGGG*

• #17   17. dec 2006 Det kan være man skal begynde at sælge juletræer som kattemad "GG"

• #18   17. dec 2006 måske er det orm,går han ude?

• #19   17. dec 2006 Som Britta skriver, ja så lyder det som en hårbolle.
    Stuebambus, kattegræs og malt, samt et foder der er befordrende for hårboller, så er katten godt kørende smiley

• #20   17. dec 2006 synes også det lyder som en hårbolle...engang kastede mine ene kat endda op over en hårbolle....!! min ligger også helt nede med hovedet og hoster så sjovt når hun prøver at få en hårbolle op...det er helt normalt, og så længe hosten ikke er konstant, er jeg sikker på det bare er det:)

• #21   17. dec 2006 Når din kat hoster, går den så helt ned i knæ og stikker tungen ud af munden? Samtidig med, at den lyder som om den er ved at blive kvalt?
    Hvis den gør det, KAN det være astma - det har Bailey og de første gange, jeg hørte det, var jeg ved at gå i panik. Det har hjulpet på ham at flytte væk fra betonbyggeri, men nogen katte skal have medicin for det - så en tur til dr. dyr vil være en rigtig god idé

• #22   18. dec 2006 Hejsa....

Lige en opfølgning på hvorn det er gået med Buster...

Jeg er ked af at jeg ikke har fået skrevet, men computeren har ikke villet som jeg ville, og jeg har ganske enkelt ikke været på KG, siden jeg oprettede mit indlæg...

MEN Buster hostede ikke mere end en gang den aften, og han havde så lidt vrøvl med det igår, men kun en enkelt gang....

Igår var vi i tre butikker, men fandt hverken stuebambus eller kattegræs... Men jeg vil fortsat lede efter det... Tror jeg får mere held til det, når jeg kommer til 'storbyen' *G*...

Men efter hvad de forskellige har skrevet så regner jeg med at det har været en hårbold....

Ihvertfald, så vil jeg kigge videre efter om jeg kan finde noget kattegræs ell. stuebambus til dem. Så hvis der er nogle der ser det i en tilbudsavis, må i gerne lige skrive til mig at det er i den butik...

--------------------------------

Og til jer alle, glædelig jul..

• #23   18. dec 2006 kattegræs burde du kunne købe i ethvert havecenter og matas plejer også ha det, ellers burde større supermarkeder også ha det, somregel har de jo blomsterfrø osv, men da det ikke er sæson for det nu har de det nok på lagerret, så det erbare og spørge

• #24   18. dec 2006 Johhny f - Ja, det var det jeg tænkte at nu hvor sæsonen ikke er for det, må jeg ind til de flere forretninger end her hvor der er to huse og et fælles lokum.... *gh*

Men jeg vil holde øje, og kigge i matas når jeg kommer dertil...

• #25   18. dec 2006 Kattegræs finder man mest som frø, og derfor de fleste steder kun om foråret/vinteren inde forår. Prøv evt. et plantecenter? Eller hvad de nu hedder. Og for mig lyder det også til en hårbolle..

Britta - Nice, må lige i min fakta og se om det har det samme..

• #26   18. dec 2006 Men det havde Johnny F jo allerede skrevet, flot Eva! :o)

• #27   18. dec 2006 Nej , vi ryger ikke, og der bliver luftet meget ud...

Kommentér på:
Hjælp!, min kat har vejrtrækningsprob.

Annonce