{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
952 visninger | Oprettet:

hjælp, vi har en altædende killing :) {{forumTopicSubject}}

Alrune har nu vist sit store "stygge" ansigt som en altæder smiley Så vi har nok egentligt bare brug for lidt råd om hvordan vi holder hende fra at spise papirservietter, fjer, fnuller, blade, hår, papkasse, halerne på legetøjsmus osv osv...

det er jo ikke videre hensigtmæssigt for hende at hun spiser alt dette.. På et eller andet tidspunkt går det jo galt...

I foregårs fik hun en fjer galt i halsen, og det var rent held at hun ikke kvaltes i den.. jeg nåede at opdage det, pga de underlige lyde, og fik den hevet ud igen, så pyyha...

men vi kan jo ikke skjule alt vi har med fjer i... dyner osv osv... og hun er verdensmester i at finde de ting som vi ikke lige selv er klar over ser spiseindbydende ud.. suk

Så er der nogle der har nogle gode råd eller erfaringer?

Det er jo ikke fordi vi sulter hende, da hun har mad til rådighed 24 timer i døgnet, og masser af adspredelse.. vi leger meget med dem, og røskva gør skam også sit smiley

Så hjælp os. Vi er meget bekymrede for om hun prøve at spise noget når vi ikke er her til at redde hende...

Knus Cemile


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp, vi har en altædende killing :)
  • #1   21. dec 2006 Puha, sikke en kattepine!

    ´Ved desværre ikke hvad I kan gøre - eller kan give et forslag, men om det hjælper er jo spørgsmålet.

    Hvad med at sprøjte vand i hovedet på hende, når hun forsøger at spise andet end sin mad - f. eks. med en blomsterforstøver?

    Ellers kan jeg kun foreslå at I kontakter en dyrlæge, for at høre om han/hun har et forslag.

    Held & lykke!


    Poteknus herfra.


  • #2   21. dec 2006 DK Azizam: Hvis vi skulle sprøjte med en forstøver, skulle vi være efter hende konstant smiley jeg har selv tænk på det, men synes ikke umiddelbart at det ville være noget der virkede på hende... jeg tror at det ville virke hvis hun kun gjorde det et enkelt sted, men hun spiser næsten alt alle steder... Så hun ville nok mere blive stresset og bange, hvis hun blev sprøjtet på konstant...

    Vi støvsuger hver dag, og rydder op her dag, for at mindske de ting der kunne være helt skadelige for hende, men det glipper åbenbart også nogle gange...

    Igår åd hun en papirserviet smiley og jeg har holdt øje med hende hele dagen idag, om hun evt skulle have fået det dårligt af det.. Kleenex med balsam er nok ikke det bedste for en killinge mavse... men hun virker frisk og frejdig, så hun klarede vist frisag denne gang. Problemet er at hun er udspekuleret nok til at spise tingene når vi ikke er der... så vi finder kun resterne og kan for det meste lige se et eller andet blive gumlet ned lynhurtigt...


  • #3   21. dec 2006 Ja, det kan jeg jo godt se...

    Hun skulle jo nødig blive bange for jer, fordi hun forbandt jer med en forstøver...

    Hm..?

    Man kan jo heller ikke forlange at folk skal holde deres lejlighed <b>klinisk</b> rent hele tiden.

    Har I hørt jer ad hos dyrlægen? Måske har han/hun nogle tips.


    Potekram.


  • #4   21. dec 2006 Azizam: det tror jeg lige at jeg prøver at spørge om smiley det skader jo ikke at ringe til dem...

  • #5   21. dec 2006 de ringer mig op om lidt.. de havde aldrig fået stillet spørgsmålet *gg* men dyrlægen skulle lige afslutte en konsultation, og så snakker jeg med hende smiley

  • #6   21. dec 2006 altså heste har det jo med at gå og æde underlige ting hvis de mangler noget i deres foder så gad vide om hun måske har svært ved at optage noget i hendes foder og derfor prøver og få det via andre veje...

  • #7   21. dec 2006 Lovely Cat: Alt legetøjet er skam også fjernet, og hun har ingen adgang til det smiley vi har en af de kugler man kan putte godbidder i og den bruger hun også.. som sagt så fjerner vi det hele, og prøver at holde det fnug frit og det hele, men den med mine kleenex havde jeg ikke forudset.. heller ikke at hun pillede en fjer ud af min hovedpude smiley

    Så vi prøver skam, men det er jo ikke alt vi kan fjerne... og da vi bor i en 2 vær vil jeg ikke afskære hende fra at komme ind i soveværelset når vi ikke er hjemme...

    Ok, har snakket med dyrlægen nu. Hun sagde at vi bare skulle blive ved med at holde vores lejlighed så ren og fnugfri som overhovedet mulig... fjerne alt hvad der kan se bare en smule interessant ud i alrunes øjne... det er bare en fase hun skal igennem.. nogle katte bliver helt ekstreme i den fase, andre (som røskva) mærker man det slet ikke ved. Så hold det rent, og håb at hun ikke kommer ud i problemer...

    Hvis hun kaster op eller noget, skal vi have lavet en kontrastrøntgen, da hun så muligvis har noget siddende i maven... al snor er bandlyst, og ligeså pakkebånd...


  • #8   21. dec 2006 sabrina Sanchez: Tjaa, det spurgte jeg faktisk ikke om... dyrlægen spurgte hvor gammel hun var osv, og sagde at det højest sandssynligt var en fase hun skulle igennem.. om et par mdr er det ovre igen... håber vi smiley

  • #9   21. dec 2006 Lovely-Cat: Ja det er hun *gg* men guuud, hvor er hun besværlig smiley Pottejorden.. hehe den har jeg klaret.. jeg har dækket jorden til med pæne store strandsten.. kattene kan ikke grave jorden op og jeg kan vande planten smiley bonussen er at det stabilisere planten smiley

    Hun kan heldigvis ikke hoppe så højt endnu (hun er stadig for tung i røveén), så jeg er ikke bekymret over vores til længere oppe... så fra gulvet og 60 cm og skal der være clean smiley


  • #10   21. dec 2006 Det er skam det eneste der virker smiley Røskva hun skal bare se lidt jord, så går hun helt i selvsving smiley Nu med stenene er det ikke så sjovt...

  • #12   21. dec 2006 Christina: grå hår, det må du ikke sige *gg* jeg er trods alt kun 21 smiley

    Ligenu sover vandalen smiley så der er fred og ingen fare i det lille hjem *gg* Så nu skal jeg bare nå at få ryddet op, mens hun sover *gg*


Kommentér på:
hjælp, vi har en altædende killing :)

Annonce