{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.262 visninger | Oprettet:

Opdatering af tråden - Fødemaskiner; dyreplageri {{forumTopicSubject}}

Dette er en opdatering af denne tidligere tråd: (link fjernet)

Jeg har siddet og talt i telefon med hende, der ifølge tidligere tråd skulle være en kattemishandler, idét hun skulle lade én hunkat få tre kuld killinger, på under et år!

Der er <b>ikke</b> tale om én kat der fik tre killinger på under et år, men to forskellige hunkatte der har fået i alt tre kuld i år!

Hende det er gået ud over er <b>dybt ulykkelig</b> over rygterne, for mange af de ting der blev skrevet i tidligere tråd passer ikke, og hun bliver jo nærmest verbalt overfaldet, som var hun et monster! Hun var ved at kvæles i gråd over rygterne, da jeg sad og talte i telefon med hende!

Jeg bad hende selv skrive i tråden for at forsvare sig selv, men hun <b>orker</b> simpelthen <b>ikke</b> at skændes med folk herinde, og kan egentlig godt forstå hende, når hun jo næsten er stemplet på forhånd af så mange!

Der blev bl. a. nævnt noget med p-piller, som ikke blev givet, hvilket delvist er sandt, da hun troede det ville skade killingerne at die fra deres mor, hvis hun fik p-piller. Hun havde tænkt sig at give det til moren, når killingerne blev vænnet fra, men inden hun så sig om, var hunkatten drægtig igen, hvilket slet ikke var meningen.

Som jeg kunne forstå på hende, ville hun ikke deltage i denne tråd heller, men læse med fra sidelinien, da hun ikke gider at folk "dømmer" hende ud fra rygter!

Jeg kan heller ikke selv deltage mere i tråden her - ikke lige nu - da der er knas med mit internet derhjemme, og derfor sidder og skriver disse ord på en netcafé.

Men hvis hun er én der driver en såkaldt "kattefabrik" med hunkatte som fødemaskiner, fordi hendes to katte har fået tre kuld i år - hvad kalder I så mig???

Tre af mine piger har fået fem kuld i alt i år:
Perle fik én i første omgang.
Anubis fik to i første omgang, som begge døde.
Perle fik fire i anden omgang.
Aput fik seks.
Anubis fik seks i anden omgang, hvoraf to døde.

Jeg må da være mere slem end hende I skrev om sidste gang!

Lige én ting til: Jeg er begyndt at give mine hunkatte p-piller, så de ikke får kuld på kuld! Og det er hende den tidligere omtalte også, da hun før ikke vidste bedre!


Godt nytår allesammen!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opdatering af tråden - Fødemaskiner; dyreplageri
  • #1   30. dec 2006 Ærlig talt, så synes jeg faktisk at I burde give hende en undskyldning for at dømme hende så hårdt i tidligere tråd - ud fra rygter!!!

    Hun er <b>DYBT</b> ulykkelig!


    Potedask.


  • #2   30. dec 2006 Hun blev forresten også beskyldt for at killingerne <i>kun</i> blev behandlet for orm, men den ene blev faktisk også vaccineret - og sundhedstjekket!!!

  • #3   30. dec 2006 Vedr. "fødemaskiner",så har Felis Danica en regel der sige,at en hunkat må få max. 3 kuld killinger på 24 mdr.
    Dvs at hvis en hunkat føder 1/1-07,så må den få i alt 3 kuld indtil 1/1-09.
    Overholder man ikke denne regel,skal man søge om dispensation til at overskride den og det skal vel at mærke gøres inden man parre katten.
    Men det gælder selvfølvelig "kun" for medlemmer af en dansk hovedklub.


  • #4   30. dec 2006 <b>Hanne N ===>></b> Den omtalte er <i>ikke</i> opdrætter, og der er tale om ganske almindelige, smukke huskatte.

    Og ved godt at en hunkat max. må få et kuld hver 8. måned (i gennemsnit). Og jeg - som opdrætter - vil bestemt overholde den regel!


  • #5   30. dec 2006 Hej .

    Jeg synes klart det er synd at andet end sandheden er kommet ud, og hun sådan er hakket ned på (har ikke lige læst tråden helt igennem). Synes egentligt ikke det er vildt overdevent, men havde også selv forstået det sådan at én kat havde fået 3 kuld på et år, og det er i hvertfald synd !

    synes ikke den sidste indlæg havde været nødig azizam, det lyder sådan lidt , ''daaaah , den éne blev altså også vaccineret og sundhedstjekket'' hvis d forstår hvad jeg mener ? smiley efter min meninge, burde de alle være det .


  • #6   30. dec 2006 HVEM har den staveplade ! smiley - nødvendig

  • #7   30. dec 2006 Jeg vil ikke blande mig i hvorfor kun den ene var sundhedstjekket, vaccineret og havde fået ormekur, men så vidt jeg forstod på hende, så havde hun en aftale med killingerne´s kommende ejere at de selv skulle klare disse ting, når de havde overtaget killingerne...

    - Hun bad mig faktisk selv skrive det med vaccinationerne og så videre, men glemte at gøre det i første og andet indlæg.


    Poteknus.


  • #8   30. dec 2006 Hejsa

    Selvom denne person ikke er opdrætter, er der ingen skade i at tænke på kattens ve og vel.
    Ved godt det lyder meget hårdt, men hun (du skriver at det er en pige) kunne jo - af hensyn til sin kat - vælge at få den kastreret. Også selvom den er drægtig.

    Der er så mange uønskede katte i Danmark, og det synes jeg er utroligt synd. Derfor er det en rigtig god ide at planlægge alle kuld killinger (såvel som hvalpe;-))))

    Bare min 25 øre

    Annette



  • #9   30. dec 2006 Jeg synes alle har ret ´til at sige deres mening... og jeg synes ikke man skal undskylde for sin mening...

    Naja.


  • #11   30. dec 2006 jeg synes det er fint at johanna tager hende i forsvar når nu hun er så ked af det over alt det her. og johanna kan jeg ikke klandre for noget som helst. hvad den anden person angår så har hun båret sig temmelig kluntet ad, og når man får både gode råd og alvorsord herfra bør man tage dem alvorligt. jeg håber hun har lært lidt om katte og formering og ikke lander i samme suppedas igen. og så at hun stadig kan slå sine folder her på siden- for nag hører ikke til her !!!!!

  • #12   30. dec 2006 Kan det lade sig gøre fysisk at 3 hunkatte kan prod. 5 kuld killinger på 6 måneder?????
    Går en hunkat gravid i hvor lang tid???? Og hvornår lader den sig tidligst parre igen????
    Har det været kuld med døde killinger eller??


  • #13   30. dec 2006 En hunkat gå fra 63 til 70 dage
    Og kan hvis hun ikke få p-piller gå i løb en uge efter at hun har født.
    Så....


  • #14   30. dec 2006 Kirch - Det kan sagtens lade sig gøre.. Hvis man tæller fra fx. den første hunkat får et kuld killinger og til den får andet kuld behøver der jo faktisk ikke gå mere end 2-4 mdr.. Nogle hunkatte bliver jo gravide og får killinger igen inden det første kuld er store nok til at flytte..
    Se bare ude/vilde katte.. De kan godt få to kuld killinger i løbet af en sommer.. Og flere hvis et kuld dør af den ene eller andet grund.. :o)


  • #15   30. dec 2006 Jeg spurgte forresten også i den sidste tråd.
    Hvornår må man give en hunkat p-piller efter hun har fået killinger? Så vidt jeg kan regne ud/læse så er man jo nødt til at give det meget hurtigt efter killingernes fødsel, og mens de stadig dier?


  • #16   30. dec 2006 Jeg skrev det her i sidste tråd, og det var ikke kun henvendt til nogen bestemt, det var generelt:

    "Hvorfor bliver kattene dog ikke bare neutraliseret..? Det er da det nemmeste, så slipper man for uventede killinger, og for hankatte der strinter.. Og så er det billigere end p-piller i længden.. Har man ikke råd til at neutralisere sin kat/sine katte, så har man heller ikke råd til at have dem.. De kunne jo gå hen og blive syge.."

    Hvis man gerne vil have nogle killinger, og derfor ikke neutraliserer sine katte, så bør man være mere opmærksom og forsigtig..

    Hvis man tager én hunkat og én hankat og sætter dem sammen, og ser til dem 10 år senere, så kan de to have formeret sig til 400.000 katte! Det er ikke overdrivelse, det er facts, så tænk over hvad man gør, når man har fertile katte.. smiley Killinger bliver ikke ved med at være killinger, de bliver kønsmodne smiley

    Og stadig, det er ikke henvendt til en person, det er til alle, da alle burde vide det, eller i det mindste blive oplyst om det smiley


  • #17   30. dec 2006 Jeg kan faktisk ikke forstå at Andre tager denne person i forsvar hvis personen synes det er så slemt burde vedkomne stå frem og selv sige fra.... Det er den ensete måde jeg ser sandheden kan komme frem-.....

    Det er også blevet set i andre tråde at alle prøver at forsvar hvem end det nu er der har lidt modgang... men man ikke hører noget fra personen selv... What´s up with That...??

    Naja


  • #18   30. dec 2006 Jeg ved ikke hvor meget jeg vil blande mig i denne tråd, men jeg vil da give min mening til kende.....

    Jeg har det med at det er enormt nemt at blive misforstået herinde, og det tror jeg også lidt at denne sag er.... Jeg ser ikke en mishandler der driver fødemaskiner på sine katte, men en 'smutter'.. Jeg ved godt at det ikke BURDE ske, men at det altså KAN ske, det ved vi alle og nogle af os er det også sket for...

    Jeg er glad for at trådene har været her, for måske kan det åbne op for øjnene om at der altså findes sådanne mennesker, om det er racekatte eller om det er alm. huskatte. MEN jeg tror stadig at denne sag er overeageret......

    Jeg undersøgte nemlig også pigen, som blev anklaget for at lave fødemaskine ud af hendes kat.... Men at der faktisk var tale om to hunkatte, hvor den ene havde fået et kuld, men den anden to kuld... Og ikke som der blev beskrevet én kat med tre kuld ! Allerede der en misforståelse... Og når Azizam siger at ejeren er dybt ulykkelig over hvad der bliver skrevet herinde, tror jeg da også på.. Og jeg kan bestemt gost forstå hvis personen ikke har lyst til at deltage herinde, da jeg selv bliver forbavset over den 'tale' der nogle gange finder sted herinde, hvilket ikke er behageligt..... Jeg håber trods alt at hun kan deltage herinde, da jeg bestemt ikke synes at hun er en ond dame der driver fødemaskiner...

    At dem som virkelig driver fødemaskiner, de skal findes og straffes for det, men tilfældet her kan man kalde en upser..... (ja, jeg ved godt at de ikke må ske,MEN det kan altså godt ske..... )..

    Så lad disse tråde stå til dem der virkelig driver fødemskiner, så de ved at det ikke er ok... MEN prøv at se på dette at det ikke er tilfældet i denne sag...

    (Bær over med min com. men den fryser meget, så jeg er ikke så meget online)..


  • #19   30. dec 2006 Jeg syntes at det lyder lidt mærkeligt, at hun ikke vidste det omkring hvornår man må give hunkatten p-piller igen.

    Jeg mener at man allerede inden at man anskaffer sig et dyr, uanset om det er en mus eller en hest, eller en kat, så sætter man sig ind i hvad det er for noget at man anskaffer sig.

    Det eneste det ville have krævet, var et opkald til en dyrlæge, og VUPTI, så ville hu have fået svaret, HELT GRQATIS, og det ville oven i købet have været fra nogen der ved hvad de snakker om.

    Hvis hun er oprettet som bruger herinde, så må det jo betyde at hun jævnligt har adgang til internettet, så det er ikke fordi at hun har manglet steder at lede efter info.

    Jeg mener ikke at hun overhovedet har sat sig ind i hvad det vil sige at have kat/killinger.

    Det kan godt være at jeg lyder hård, men jeg har MANGE gange måtte stå og aflive små søde killinger og unge katte der har været helt raske, fordi at de var uønskede, og det er F......... ikke morsomt.



  • #20   30. dec 2006 hmmm det der undrer mig er; at man i det hele taget blander sig i andre folks sager. For mig svarer det til, at min nabo stiller sig an og fortæller mig at jeg kører for stærkt og så giver mig en bøde. Helt ærligt, er det nu det vi skal være......kattepoliti?
    Jeg giver medhold i, at der fødes for mange huskatte (hvoraf mange bliver til løsgående/vilde katte) men vi kan da ikke begynde at forbyde avl af dem. Vi kan da heller ikke stille os op overfor folk og sige at de ikke må få killinger på deres katte.....kan vi? Vi opdrættere må og skal følge visse regler, som beskytter vore katte, men vi KAN altså ikke fortælle folk der ikke er medlem af hovedklub/er opdrættere at de gør noget forkert.
    Faktisk gør hun INTET forkert, for havde de katte levet i naturen, ville sagen have set en hel del anderledes ud for dem.
    I mine øjne er den største fejl i al dette, at give råd om at give p.piller, du godeste *mangler en smilie med rulleøjne*
    Jeg tror vi skal passe lidt på, ikke blive for emsige. Vi har lov at have vores holdning til hvad VI mener er sund og rigtig kattehold, men vi SKAL acceptere at andre har en anden holdning.
    Vi er SÅ gode til herinde at give super-gode råd, jeg har læst rigtigt mange gode kommentarer og oplever gang på gang at folk støtter hinanden. Lad det blive ved det smiley


  • #21   30. dec 2006 Lone vil gerne have lov at inskyde... der blir gerneralt født formange katte ikke kun huskatte....!!

    Naja


  • #22   30. dec 2006 Nu har jeg selv lige haft en "Hovsa" kuld på Chira og jeg gjorde da det allerede ad jeg opdagede at hun var gravid at jeg ringede og spurgte min dyrlæge til råd med p-piller og andre ting, jeg holdte så Chira inde efter fødslen og 6 uger frem og først da jeg var sikker på at killingerne fik nok fast føde satte jeg chira på p-piller og derefter gik der 2 uger før hun fik lov til at komme ud igen. Jeg har valgt at beholde 1 af hendes killinger og det var ikke meningen men han egner sig ikke psykisk til at flytte da han er en usikker lille en og derfor bliver han her, 2 af dem er flyttet og den sidste flytter på mandag, ham har jeg holdt længere tid fordi jeg ikke mente han var klar til at flytte hjemmefra før nu. Alle mine killinger er inden salg tjekket af en dyrlæge har fået 4 gange ormekur og har fået 1 vaccination Ipzie der flytter mandag har fået begge vacc. de er blevet solgt med en kontrakt hvor folk skriver under på at de bliver neutraliseret inden de får lov til at komme ud og senest inden de bliver kønsmodne.

    Jeg mener at hvis man skal have killinger planlagt eller ej så må man stå ved sit ansvar og tjekke informationer hos dyrlæge og andre med forstand på katte, det skylder man altså sine dyr at gøre og hvis man ikke vil have uønskede killinger ja så må man få alle sine katte neutraliseret.


  • #23   30. dec 2006 Jeg vil bestemt ikke undskylde noget her.Jeg står ved mine udtalelser i den første tråd som blev oprettet.
    Jeg mener stadig at hvis man ikke kan tage ansvar for de dyr man nu engang har anskaffet sig,og ved hvordan blomsten og bien har det med hinanden,så burde man måske ikke anskaffe sig et levende væsen
    men det lader jo til i følge denne tråd at omtalte bruger har fået øjene op.Det er da rart at høre og hvorfor skulle vedkommende dog ikke kunne tale sin egen sag her.Ville da være rart at høre fra vedkommende ;o)


Kommentér på:
Opdatering af tråden - Fødemaskiner; dyreplageri

Annonce