{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.198 visninger | Oprettet:

Rita H
Rita H
Følger: 7 Emner: 1 Svar: 9

Vådfoder til overvægtige Simon {{forumTopicSubject}}

Simon har altid været en stor kat, men på grund af overvægt sat på Metabolic 60 gr, son jeg har svært ved at være konsekvent over for.
Og siden februar kun tabt 300 gram.
Jeg vil nu forsøge mig med vådkost, da han på den måde får mere mad (vand) i sig, og alle nisserne elsker vådkost med suppe i.
Har I nogle forslag til noget uden korn og sukker, og hvor mange gram ca. han skal ha hver dag for at kunne tabe sig i hvert fald 4-5 kg.
Ellers er der kun en ting tilbage ........

De 2 første katte jeg havde spiste kun vådfoder og blev aldrig overvægtige.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vådfoder til overvægtige Simon
  • #1   18. apr 2017 at en kat skal tabe 4-5kg finder jeg meget urealistisk... så skal han satme veje meget.

Du kan give mindre tørfoder men give mere vådfoder. og det er en balance gang der skal findes så katten heller ikke går og er sulten konstant.

Her er der 85 g. fordelt på 3 måltider af vådfoder.

• Rita H
    Rita H Tilmeldt:
    apr 2017

#2   18. apr 2017 Ja, han vejer og har altid været et stort muskelbundt, men nu med fedt oveni.
    Og du mener kun 85 gram vådfoder og ingen tørkost?

• #3   18. apr 2017 Men hvor mange kg vejer han nu.

Nej han skal have vådfoder fordelt over nogle gange om dagen, det valgfrit hvor meget man giver men jeg ville ikke stoppe med at give tørkost hvis han er vant til det. da du kan risikere at stå med en kan der er meget sulten.

• Rita H
    Rita H Tilmeldt:
    apr 2017

#4   18. apr 2017 Han vejer ca 12.5

• Rita H
    Rita H Tilmeldt:
    apr 2017

#5   18. apr 2017 Og jeg tænker på diætfoder af vådkost, mærke der er godt og kan købes på nettet.

• Rita H
    Rita H Tilmeldt:
    apr 2017

#8   19. apr 2017 Mange tak for jeres svar. Jeg har bestemt ikke været glad for at se en kat som ikke sover pga sult og forbrændingen går i stå, ligesom os, hvis vi er på diæt.

• #9   19. apr 2017 Jeg ved ikke om du kan bruge dette, men min dyrlæge, der har en diætist tilknyttet, har anbefalet os at bruge tørkost til en slankekur. Det er muligvis fordi vi har 3 katte og det kun er den ene der skal tabe sig - de 2 andre er nærmest undervægtige.

Men diætisten havde meget fokus på, at kattene skal arbejde for føden. Så de har altid tørkost stående parat. Nu valgte vi at indlede slankekur for Carmen, så det faldt sammen med at vi startede sæson i sommerhus, hvor hun kan være ude (og dermed få fokus væk fra at hun måske spiser af kedsomhed eller bare vane (hun var ved at dø for os af underernæring i forbindelse med sygdom da vi fik hende som kun 6 uger (og hendes mor var trafikoffer da hun kun var 3 uger)). Der var i starten dyrlæge inde over med få dages mellemrum, så Carmen har haft en traumatisk start på livet. Det har formentlig sat sig spor, så hun er konstant sulten (eller bange for at blive det).

MEN Carmen er også udtalt doven (ellers ville hun nok også veje mindre). Så efter hun kun får tørfoder (vi måtte opgive diætfoderet, for det fandt ingen af kattene spiseligt), skal hun arbejde så meget for at få fat i det, at hun kun spiser det hun har brug for. Hun har faktisk tabt 300 g på en måned! Og det var kun de første 2 dage at hun klagede og så bebrejdende på os, fordi maden ikke bare kunne væltes indenbords smiley

Du får lige et foto af de foretrukne arrangementer. Dog gider Carmen ikke kuglerne. Det er simpelthen for besværligt...

profilbillede
  • #10   19. apr 2017 Ingen diætfoder, men en god kvalitet i stedet og så skal der arbejdes lidt mere for føden i form af foderdimser af en slags.
    Vi har så da en her.

profilbillede
  • Rita H
    Rita H Tilmeldt:
    apr 2017

#11   19. apr 2017 Jeg vil gerne sige jer mange tak for jeres forslag. Det varmer i en svær tid.
    Simon fik også en svær start da han var ca 1 år. Han var en hankat, der kunne være væk i 2 dage. Men han forsvandt i 3 uger, var radmager ved hjemkomsten, og halsbåndet, uha det har vi aldrig mere på kattene, sad fast rundt om forbenet og gnavet sig ind. Jeg har den lommefilosofi, at han der udviklede en eller anden mani mht mad, og blev en støvsuger. For 4-5 år psykisk sygdom i familien. Jeg har prøvet boldene, og det var ingen succes, men andre bolde kan også prøves, så han skal arbejde for føden.

• #12   19. apr 2017 Rita H - Du skal nok lade mindst et af arrangementerne være en af de store. Kuglerne giver virkelig meget lidt. Nok kun til godbidder...

A. P - Den ser godt nok også fin ud. Kan du huske hvor du købte den?

• #13   19. apr 2017 Jeg har selv en kat der skal tabe sig, men som dog i den seneste tid har været sat lidt på pause da han har skulle have ro så vi har ikke kunne motionerer ham smiley Men ind over det, så har vores dyrlæge sagt, "man kan slanke en kat på alt slags foder", det kræver bare man sætter den ned i mad, og lader den spise af foderdimser. Min han er begyndt at få hans mad igen i foderdimser, efter han har fået kraverne af, og jeg kan godt se han ikke spiser helt så meget som før. Så helt klart få fandt i nogen af de foder dimser som der er blevet vist, de virker alle sammen og man skal bare finde den eller dem som passer til ens kat smiley

• Rita H
    Rita H Tilmeldt:
    apr 2017

#14   19. apr 2017 Hvor har I købt dem, for de skal kunne sendes, boldene. Fandt noget Virbac foder, men det er kun dyrlægerne, der sælger, træls

• #15   19. apr 2017 På zooplus.dk der kan du købe de fleste af dem er jeg ret sikker på smiley

• #16   19. apr 2017 Når jeg servere tørfoder i foder dimser og vådfoder 3-4 gange om dagen, så regulere de det selv, og Røde taber sig, og så snart der fodres i skål tager han på.
    Mine får ca 400g vådkost om dagen, og der bliver ikke spist så meget tørt, men det gør der hvis jeg giver det tørre i skål, så kan de pludseligt ikke spise ret meget vådfoder, fordi de hele tiden spiser tørkost smiley

• #17   19. apr 2017 Metabolic er et rigtig godt slankefoder, jeg har selv haft min kat på det, hun tabte 1 kg på et lille år, hvilket er helt fornuftigt. Det vægt tab du beskriver går helt efter planen, en kat må ikke tabe sig voldsomt hurtigt, det er ikke sundt. Men udover slankekost så giv ham vådfoder 2-3 gange om dagen, det gjorde jeg selv, ca 50-70 gram pr måltid ( vådfoder) og jeg gav også slankefoder i små portioner, altså ca 20 gram 3 gange om dagen, altså i alt fik min kat 6 måltider om dagen, hvilket gjorde at hun på intet tidspunkt følte sult. Derudover er motion vigtig, det er en rigtig god måde at få sin kat til at tabe sig på. Min kur var nøje aftalt med dyrlægen og hun tabte sig fra 9 til 8 kg. Desværre opstod der komplikationer i forbindelse med at Metabolic den gang ikke tilgodeså urinvejssygdomme, det gør den heldigvis i dag, men det betyder den gang at min kat måtte stoppe kuren da det gik ud over hendes helbred ellers, så i dag er hun en tyk kat på 10 kg og har desværre fået sygdomme som gør at motion ikke kan lade sig gøre og hun får minimum af mad, men på kur kommer hun ikke igen, hun skal blot leve godt og sundt den sidste tid hun er her.

Foder aktiveringsdimser er en rigtig god ide til en kat der elsker mad, så det kan jeg varmt anbefale, min tykke kat får intet tørfoder i skåle, alt kommer i aktiveringsdimser.

• #18   19. apr 2017 jeg har haft Rosa som også var på de 12 kg. hun tabte 6 kg i løbet af 1½ år tid.
    kun ved hjælp af motion og vådfoder.

kan ikke sætte en hel flok på slankekur når det ikke er alle som har brug for det. så her i huset så er det motion og vådfoder som virker
    så undgår man også at katten sulter.

• #19   19. apr 2017 Måske - hvis Simon kan lide vand - var det en idé med en drikkefontæne. Det kunne være at han synes sådan en er sjov, så den kunne aflede opmærksomheden lidt. Og så får han noget i maven (hvis han drikker) og det er kaloriefrit smiley

• #20   20. apr 2017 #12
    Jeg kan ikke rigtigt huske det, jeg troede det var på ZooPlus, men de har den ikke pt.
    Ellers kan man søge på "Edupet cat center"

• Rita H
    Rita H Tilmeldt:
    apr 2017

#21   21. apr 2017 Tusind tak smiley for alle kommentarer, megasvært at vælge. Motion er svært for ham med de mange kg. Men lidt er bedre end intet. Jeg prøver nu med 400 gr vådfoder og kun lidt tørfoder i bolde, fordelt på 6 gange om dagen. Vand drikker han ikke som sin halvsøster. Og få fat i nok 4 bolde, så de har 1 hver. Hans halvsøster (samme far) har tabt sig på Metabolic, pelsen hænger, men hun vejer ca 9 kg. Men dyrlæger vil kun sælge tørfoder, ikke for kattens skyld. Der er andre interesser i spil.
    Vi har svært ved at veje ham herhjemme, da vægten ikke stiller sig fast. Han blir panisk ved at komme i selv en stor transportkasse pga de mange dyrlægebesøg, så vejning er bedst herhjemme, selv om han er stærk som en stor tiger.
    Hans halvbror Balder er slank, men er nederst i hierakiet. Selvbebrejdelser og skyld plager mig, et for blødt hjerte og 3 års alvorlig sygdom i familien har gjort sit. Min mand hjælper alt det han kan, og en stor støtte og det har jeg fortalt ham.
    Misserne var møgsultne her kl 6, fik 1/2 pose vådfoder, og lidt tørfoder. Den ældste på 12 spiser kun pate, har ellers lige ordnet tænder. Og jeg skriver ned i skema, hvornår de blir fodret.

• #22   21. apr 2017 http://www.zooplus.dk/esearch.htm#q%3DMetabolic%26cats%3D1Kat%26catl%3D2Kat%26p%3D1%26ci%3DCategory_facet%253D1%253A2Kat

det er dog nok billigst på den tyske side
    http://www.zooplus.de/esearch.htm#q%3DMetabolic%26cats%3D1Katze%26catl%3D2Katze%26p%3D1%26ci%3DCategory_facet%253D1%253A2Katze

her er både tør + våd + snaks til de vilde smiley

zooplus har faktisk rigtig meget slankekost, så du kan jo prøve at kigge lidt derinde.
    jeg handler ikke andre steder, for de har et godt stort udvalg til billige penge. og når man som jeg har flere dyr ja så er den tyske den billigste når man køber stort ind

du får lige et biilede af min lille kat på 12 kg - der tabte det halve i vægt. kun med hjælp af motion. i starten var det bare fast leg 10-15 min af gangen 1 gang om dagen. Og så blev det øget efterhånden. Og jo mere hun tabte jo mere legede hun selv.

profilbillede
  • Rita H
    Rita H Tilmeldt:
    apr 2017

#23   21. apr 2017 Åh, hvor skøn en misser smiley :)
    Ja glad for at læse, så der er håb.
    Motion ligesom os andre.

• #24   21. apr 2017 anja n - Hvordan kan nogen dyrlæge med respekt for sig selv foreslå at den skønne, spinkle lille sag skal tabe sig??? Åh - han ser ret lækker og vamset ud smiley smiley smiley

• Rita H
    Rita H Tilmeldt:
    apr 2017

#25   21. apr 2017 Ja, de dyrlæger smiley :)

• #26   21. apr 2017 nej vel smiley smiley smiley

faktisk var det mig selv som gik i gang med det. Rosa var en pæn dame som altid har været for tyk.

Kommentér på:
Vådfoder til overvægtige Simon

Annonce