2.198 visninger
|
Oprettet:
Vådfoder til overvægtige Simon {{forumTopicSubject}}
Simon har altid været en stor kat, men på grund af overvægt sat på Metabolic 60 gr, son jeg har svært ved at være konsekvent over for.
Og siden februar kun tabt 300 gram.
Jeg vil nu forsøge mig med vådkost, da han på den måde får mere mad (vand) i sig, og alle nisserne elsker vådkost med suppe i.
Har I nogle forslag til noget uden korn og sukker, og hvor mange gram ca. han skal ha hver dag for at kunne tabe sig i hvert fald 4-5 kg.
Ellers er der kun en ting tilbage ........
De 2 første katte jeg havde spiste kun vådfoder og blev aldrig overvægtige.
okt 2014
Følger: 35 Følgere: 6 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 44
Du kan give mindre tørfoder men give mere vådfoder. og det er en balance gang der skal findes så katten heller ikke går og er sulten konstant.
Her er der 85 g. fordelt på 3 måltider af vådfoder.
apr 2017
Følger: 7 Emner: 1 Svar: 9
Og du mener kun 85 gram vådfoder og ingen tørkost?
okt 2014
Følger: 35 Følgere: 6 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 44
Nej han skal have vådfoder fordelt over nogle gange om dagen, det valgfrit hvor meget man giver men jeg ville ikke stoppe med at give tørkost hvis han er vant til det. da du kan risikere at stå med en kan der er meget sulten.
apr 2017
apr 2017
apr 2017
okt 2014
Følger: 5 Følgere: 28 Katte: 3 Emner: 8 Svar: 237
Men diætisten havde meget fokus på, at kattene skal arbejde for føden. Så de har altid tørkost stående parat. Nu valgte vi at indlede slankekur for Carmen, så det faldt sammen med at vi startede sæson i sommerhus, hvor hun kan være ude (og dermed få fokus væk fra at hun måske spiser af kedsomhed eller bare vane (hun var ved at dø for os af underernæring i forbindelse med sygdom da vi fik hende som kun 6 uger (og hendes mor var trafikoffer da hun kun var 3 uger)). Der var i starten dyrlæge inde over med få dages mellemrum, så Carmen har haft en traumatisk start på livet. Det har formentlig sat sig spor, så hun er konstant sulten (eller bange for at blive det).
MEN Carmen er også udtalt doven (ellers ville hun nok også veje mindre). Så efter hun kun får tørfoder (vi måtte opgive diætfoderet, for det fandt ingen af kattene spiseligt), skal hun arbejde så meget for at få fat i det, at hun kun spiser det hun har brug for. Hun har faktisk tabt 300 g på en måned! Og det var kun de første 2 dage at hun klagede og så bebrejdende på os, fordi maden ikke bare kunne væltes indenbords
Du får lige et foto af de foretrukne arrangementer. Dog gider Carmen ikke kuglerne. Det er simpelthen for besværligt...
apr 2014
Følger: 2 Følgere: 19 Katte: 1 Emner: 52 Svar: 942
Vi har så da en her.
apr 2017
Simon fik også en svær start da han var ca 1 år. Han var en hankat, der kunne være væk i 2 dage. Men han forsvandt i 3 uger, var radmager ved hjemkomsten, og halsbåndet, uha det har vi aldrig mere på kattene, sad fast rundt om forbenet og gnavet sig ind. Jeg har den lommefilosofi, at han der udviklede en eller anden mani mht mad, og blev en støvsuger. For 4-5 år psykisk sygdom i familien. Jeg har prøvet boldene, og det var ingen succes, men andre bolde kan også prøves, så han skal arbejde for føden.
okt 2014
A. P - Den ser godt nok også fin ud. Kan du huske hvor du købte den?
jan 2014
Følger: 16 Følgere: 426 Katte: 3 Emner: 105 Svar: 1.457
apr 2017
jan 2014
Følger: 16 Følgere: 426 Katte: 3 Emner: 105 Svar: 1.457
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 67 Katte: 4 Emner: 75 Svar: 9.174
Mine får ca 400g vådkost om dagen, og der bliver ikke spist så meget tørt, men det gør der hvis jeg giver det tørre i skål, så kan de pludseligt ikke spise ret meget vådfoder, fordi de hele tiden spiser tørkost
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Foder aktiveringsdimser er en rigtig god ide til en kat der elsker mad, så det kan jeg varmt anbefale, min tykke kat får intet tørfoder i skåle, alt kommer i aktiveringsdimser.
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 746 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.029
kun ved hjælp af motion og vådfoder.
kan ikke sætte en hel flok på slankekur når det ikke er alle som har brug for det. så her i huset så er det motion og vådfoder som virker
så undgår man også at katten sulter.
okt 2014
apr 2014
Følger: 2 Følgere: 19 Katte: 1 Emner: 52 Svar: 942
Jeg kan ikke rigtigt huske det, jeg troede det var på ZooPlus, men de har den ikke pt.
Ellers kan man søge på "Edupet cat center"
apr 2017
Vi har svært ved at veje ham herhjemme, da vægten ikke stiller sig fast. Han blir panisk ved at komme i selv en stor transportkasse pga de mange dyrlægebesøg, så vejning er bedst herhjemme, selv om han er stærk som en stor tiger.
Hans halvbror Balder er slank, men er nederst i hierakiet. Selvbebrejdelser og skyld plager mig, et for blødt hjerte og 3 års alvorlig sygdom i familien har gjort sit. Min mand hjælper alt det han kan, og en stor støtte og det har jeg fortalt ham.
Misserne var møgsultne her kl 6, fik 1/2 pose vådfoder, og lidt tørfoder. Den ældste på 12 spiser kun pate, har ellers lige ordnet tænder. Og jeg skriver ned i skema, hvornår de blir fodret.
jul 2008
det er dog nok billigst på den tyske side
http://www.zooplus.de/esearch.htm#q%3DMetabolic%26cats%3D1Katze%26catl%3D2Katze%26p%3D1%26ci%3DCategory_facet%253D1%253A2Katze
her er både tør + våd + snaks til de vilde
zooplus har faktisk rigtig meget slankekost, så du kan jo prøve at kigge lidt derinde.
jeg handler ikke andre steder, for de har et godt stort udvalg til billige penge. og når man som jeg har flere dyr ja så er den tyske den billigste når man køber stort ind
du får lige et biilede af min lille kat på 12 kg - der tabte det halve i vægt. kun med hjælp af motion. i starten var det bare fast leg 10-15 min af gangen 1 gang om dagen. Og så blev det øget efterhånden. Og jo mere hun tabte jo mere legede hun selv.
apr 2017
Ja glad for at læse, så der er håb.
Motion ligesom os andre.
okt 2014
apr 2017
jul 2008
faktisk var det mig selv som gik i gang med det. Rosa var en pæn dame som altid har været for tyk.
Vådfoder til overvægtige Simon