{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.411 visninger | Oprettet:

Kat med FIP {{forumTopicSubject}}

Som en del af jer herinde ved, fik jeg den skrækkelige meddelse sidst i november at min Tille sikkert havde FIP. Har lavet et fotoalbum med billeder af hende alle fra i dag 15/1 07. Er der ikke nogle herinde som har erfaringer med FIP????
Hun har ikke reageret på behandlinger med div. pencilin og antibiotikakure. Har ingen anelse om hvad jeg kan forvent mht. hendes levetid. Nu er der ca gået 7 uger og der er hverken frem el. tilbageskridt. Hendes vægt er ca 2150 g. også uændret på de 7 uger.
Alle kommentarer er velkomne...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kat med FIP
  • #1   15. jan 2007 Takkier:0) Er virkelig værste man kan blive udsat for. Bare at gå i uvished og gå og vente. Der er ikke umiddelbart noget at se på hendes mave/bug.
    Mvh Lykke

• #2   15. jan 2007 Hun bliver aldrig helbredt for fip,så hold nøje øje med hvornår hun får det skidt.
    Så er det tid til at lade hende få fred...

• #3   15. jan 2007 Hej Hanne
    Nej ved som godt der ikke findes nogen måde at helbrede på. Selvom jeg med glæde ville betale en mindre formue for at redde hende.... Men som skrevet har dyrlægen endnu ikke turde sige det med sikkerhed er denne sygdom.
    Mvh Lykke

• #4   15. jan 2007 Her er linket til albummet http://www.kattegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=862

• #5   15. jan 2007 Hej Britta
    Hendes almene helbred, hun har stort set ikke været andet end syg siden vi fik hende snotteri, nysen, øjenbetændelse, chlamydia efterfulgt af regnbuehindebetændelse. Vi bliver efter den sidste diagnose henvist til specialdyrlæge i øjensygdomme. Da min egen dyrlæge aldrig har set det så slet, hun er bange for Tille bliver blind, hvis ikke vi får behandlet hende effektivt øjeblikkeligt. Specialdyrlægen mener ikke at en regnbuehindebetændelse blot opstår hos sådan en ung kat uden grund og kan tester hende for FIV, Felv samt sender hendes blod til en FIPscreening. Den sidstenævnt er "positi" / ikke god.Noget med nogle blodlegmer. Siden det sidste dyrlægebesøg 30 november er der stort set intet sket. Vægt, almen tilstand osv stort set uændret. Har i øvrigt løbende haft kontakt til dyrlægen. Da hun som skrevet ikke har reageret på de behandlinger hun har fået. Mener det var pencilin og antibiotika, dette faktum at der ikke er sket en forbedring har blot givet yderliger mistanke hos dyrlægen.
    Håber det var uddybende nok eller så bare spørg løs. Er åben for alle kommentarer...
    Mvh Lykke

• #6   15. jan 2007 Hej Christina
    Ja ved godt der er gået rigtig længe, uden væsentlig forværring af hendes tilstand. Hun har som sagt haft det i ca 2 mdr. hvor længe gik der fra din blev sig til den fik fred???
    Er virkelig i 7 sind, blev jo af min egen dyrlæge henvist til specialdyrlægen, han skulle efter sigende være en af dk´s bedste og have en af de bedst udstyrede klinikker. Så betalt jo med glæde det ekstra for at få klarhed. Kattene betyder jo alt for mig så på det punkt er jeg villig til stort set alt. Min egen dyrlæge har også bekræftet kan formodede diagnose.
    Mvh Lykke

• #7   15. jan 2007 Hejsa Lykke

Jeg mener heller ikke at din kat ville være i live i dag, hvis hun havde FIP.

Min kat blev i 2003 fejldiagnosticeret. Dyrlægen sagde hun havde FIP - hvilket hyn TYDELIGVIS ikke har eller haf haft.. Hun lever i bedste velgående.

Hvis jeg var dig, ville jeg søge information ved andre dyrlæger. FIP og især den tørre form er virkelig ikke nem at diagnosticere, da dyrlægerne ikke kan tage prøver af noget direkte.

Høje titertal har INTET som hels at gøre med at hun har FIP. Det indikerer at hun er stresset eller skidt tilpas. Ikke mere end det (og det er jo nemt for dig at se ;-)))

Jeg har ansøgt om venskab, da jeg kan se du kommer fra nordjylland. Kender til nogle rigtig gode dyrlæger som måske kan hjælpe dig i denne forvirrede situation.

Annette

• #9   15. jan 2007 Hej Anette har skrevet til dig over beskedcenteret, men er ikke sikker på jeg har gjort det rigtigt.... Så send mig lige en besked igen hvis du ikke har modtagen den...
    Mvh Lykke

• #10   15. jan 2007 Den specialdyrlæge kan IKKE teste for FIP. Mener dyrlægen det, er vedkommende simpelthen ikke dygtig nok.

Jeg tror ikke på at din kat har FIP, for hvis vægten ikke er faldet, viser det jo at den i allefald spiser noget. En FIP-kat vil stoppe med at spise, drikke, lege og soignere sig.

Hvis du vil køre efter det, kan jeg anbefale dig at køre til Knud Stensborg, han er rigtigt dygtig.

Krydser fingre for at det lykkes at finde frem til en diagnose og krydser endnu mere fingre for, at din dejlige kat bliver rask.

• #11   15. jan 2007 Hej Lone
    Athilla har i de sidste 7 uger vejet ca 2150 +/- dette er væsentlig mindere end en kat i hendes alder burde veje, hun er fra 25 maj 06. I oktober mdr vejede hun ved dyrlægen 2.5 kg og dette var lige i overkanten mente min dyrlæge. Så ja hun har tabt sig men ikke i selve "FIP" forløbet. De 400 g hun har tabt sig må være da hun havde clamydia. Og ja Athilla har stadig appetit, leger lidt, kradser i sit træ og soigenerer sig.
    Mvh Lykke

• #12   15. jan 2007 Hej Chrtistina
    Dyrlægen har hele tiden været meget optimistisk og hele tiden sagt at der under ingen omstændigheder var grund til at aflive hende. Blot på grund af prøveresultatet eller af frygt for hun skulle smittet Tinka. Men det her med bare at gå i uvished og vente, det er ikke til at holde ud mere:0(

• #13   15. jan 2007 Undskyld men jeg siger som de andre, det lyder bestemt ikke som din kat har FIP, men det kan være koronavirus.

koronavirus kan mutere til FIP, især hvis kattens imunforsvar er dårligt, samt hvis katten bliver stresset.
    Det er derfor vigtigt at katte med koronavirus keder sig (altså ikke leger), få skåne kost( så deres system ikke overbelastes).
    Man skal huske på at ens kat ikke er døds mærket fordi den har koronavirus. Men en virus som 95% af alle katte oplever en eller flere gange i deres liv, kun 5-10% af kattene udvilker FIP. Man forsker stadigvæk i sygdommen, især hvorfor nogen katte udvilker FIP, mens andre aldrig gør det.

Du kan læse mere på disse sider:
    http://www.bluewhite.dk/Tips/DANFIP.shtml (denne side er på dansk)
    (link fjernet)
    http://www.winnfelinehealth.org/health/FIP.html

• #14   15. jan 2007 Jeg har ikk forstand på FIP, men det at din kat ikke vejer mere er altså helt okay, jeg har haft en birma pige på 2år som kun vejede 2,5kg, hun var bare en lille kat. Jeg har også to nu som ca er samme alder som din, og de vejer ca det samme som din... Så vær ikke urolig overfor vægten...

• #15   15. jan 2007 Hej Prinsessejulie

njaaa nu synes jeg jo så ikke at 2,5 kg er helt godt til bimsepiger, mine er i allefald tungere (og nej de er ikke tykke smiley ) Men okay jeg ved godt at nogen ikke er så store, men Lykkes kat er en MCO og de skal altså være en del større end vores bimser smiley

• #16   16. jan 2007 UPS, jeg var sikker på det var MCOén. Undskyld.

Kommentér på:
Kat med FIP

Annonce