{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
746 visninger | Oprettet:

....
....
Tilmeldt:
30. sep 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Egen hankat og killing {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg er ejer af en (meget!) egen hankat på 10 år. Han lider af noget med hans urinveje og får derfor specialfoder.

Jeg ønsker nu at anskaffe mig en killing, men er i tvivl om hvordan han vil reagere, og hvordan jeg kan gøre med foderet.

Har i nogle tips/tricks eller erfarninger?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Egen hankat og killing
  • #1   30. sep 2017 [i] en (meget!) egen hankat/i]
    Når du skriver meget egen så formoder jeg at du mener han er meget egenrådig og helst kun vil sig selv, måske misforstår jeg og så må du jo rette mig.
    Men hvis jeg forstår det korrekt, så er det en meget dårlig ide at anskaffe sig endnu en kat, du får i hvertfald ikke harmoni i flokken.

    Jeg har selv en ældre hun kat på 10 år, hun har også urinvejsproblemer og får special foder, da hun var lidt over 5 år anskaffede jeg mig en hunkilling g på ca 4 mdr, min gamle hunkat er meget egenrådig og vil helst kun sig selv, og jeg kan love dig for at det give visse udfordringer i dagligdagen, for den gamle ignorere den yngste og den yngste vil gøre næsten alt for at få opmærksomhed fra den gamle, de har nu gået sammen i 5 år og det er ikke blevet bedre, de slås ikke men den yngste har det med at drille den gamle ved at forskrække hende på forskellige måder. Så det er ikke lykken, men de går om de fleste dage så længe den lille får sin del opmærksomhed og aktivering, det er værst de dage hvor vi er meget lidt hjemme så laver den yngste al mulig ballade for at få en eller anden form for opmærksomhed, til trods for at Vi forsøger at give hende masser af opmærksomhed.
    Det med maden løser vi ved at vi har et højt kradsetræ hvor den yngste får sin mad, den ældste har nemlig også gigt så hun kan ikke hoppe særligt højt og har derfor ikke mulighed for at spise den yngstes mad, og den yngste spiser generelt ikke den gamles mad, og gør hun så er det så lidt at det i gen betydning har.


  • #2   30. sep 2017 jeg ville aldrig anbefale det.
    det kan og vil sikkert skabe mere uro end nødvendigt. ja nogle katte vil være ligeglad.
    men det største problem bliver foderet. for killingen bør jo have fri adgang til tørkosten, og bør nok ikke lige få det samme som din hankat
    killinger vil oftes meget gerne lege, og det kniber lidt med de lidt ældre. og idet der kun er den ældre kat ja så bliver legen oftes mere dril end leg

    og når du så skriver at du har en kat med stor personlighed ja så ville jeg ikke overveje det nu.


  • #3   30. sep 2017 det skal siges at jeg har 13 styks i alderen fra 5 mdr til 15 år, og det kan godt lade sig gøre at de leger sammen. selv hende på 5 mdr leger sammen med ham på 15
    men mine er vant til at de er flere i flokken


  • ....
    .... Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #5   5. okt 2017 Tusinde tak for jeres svar! Jeg dropper tanken om at få en kat mere - det er hvis bedst for alle. Endnu engang tak smiley

Kommentér på:
Egen hankat og killing

Annonce