{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.230 visninger | Oprettet:

når man køber racekat {{forumTopicSubject}}

kan man så tillade sig at gå efter en bestemt farve?

jeg er faldet for en kurilean bobtail. men kunne godt tænke mig en rød - har jo ikke nogen rød missedyr i øjeblikket. Eller rettere det er nu mest min mor som drømmer om en rød mis. jeg vil bare gerne have en pige, og så en kurilean bobtail. Tror at den vil passe fint sammen med de andre misser

jeg syntes at nogen mener at det er forkert at gå efter bestemte farver når man vælger kat.
men er det ok eller hvad ? hvad syntes du?

jeg ved godt man gør det når man skal avle. men det kommer jeg så ikke til. kun (for)kæle misser her i huset smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  når man køber racekat
  • #1   4. feb 2018 Det kan man da godt, men der er kun få opdrættere, og så må du købe hos en som har en rød killing eller kat.
    Jeg plejer mere, at finde en opdrætter jeg har det fint med og stoler på, jeg har hvergang, undtaget en gang, gået efter en pige, men har jo så som regel fået en dreng ;D men jeg er nu glad for dem smiley


  • #3   4. feb 2018 Lige nu er der kun tortie piger, ingen røde, de fleste er i skalaen sort og hvid i for skellig mønstre.
    Jeg har ikke set røde avlskatte den seneste tid.
    Rødes kuld var fra en tortie mor og der var en sølv hun, en sort og en rød han.
    Du kan komme til at vente i flere år på en rød hunkat, og så når hun kommer skal hun måske bruges i avl smiley
    Da jeg fik min skønne Manne, ville jeg gerne have en tøs, men de skulle begge i avl, så jeg kunne vælge mellem 3 røde drenge smiley og anede intet om sølv, så han var et sted mellem krem og hvid, meget lys om sommeren,, jeg fik tilbudt den ene pige, faktisk den jeg gerne ville have( tortie) men da havde jeg valgt Manne og fulgt ham længe, og jeg kunne ikke få mig til, at vælge ham fra, selvom tøsen var blevet ledig smiley og jeg fortrød ikke smiley


  • #4   4. feb 2018 Selvfølgelig kan man gå efter en bestemt farve, det er da da ingen skam i. Man kan dog forvente at skulle vente et godt stykke tid før den rigtige dukker op, men har man ikke travlt og gerne vil vente så er der jo ingen skam i det.
    Jeg har siden jeg var barn været vild med blå katte, vores dengang nabo fik på et tidspunkt i mine bareår en blå killing og jeg var helt solgt, siden dengang har jeg ønsket en blå kat, men gik egentligt aldrig efter en, de katte jeg har haft er ligesom bare dumpet ned i skødet på mig og været ret tilfældige katte som nærmest har valgt mig, så da Smilla dukkede op på min søsters arbejde så var det jo sværere at sige nej til hende med den skønne blå farve, men igen hun dumpede jo også nærmest ned i skødet på mig ret tilfældigt, og ja hun valgte egentligt også mig, for da jeg tog op til min søsters arbejde, da kom hun mig i møde næsten med det samme jeg trådte ind og da jeg tog hende op lagde hun sig til at sove på mit bryst under hagen på mig.

    Så ja med du blot efter en skøn rød kat, men hav tålmodighed. Jeg har ingen erfaring med bobtails og avlere så der må du lytte til dem som kender racen og avlerne smiley


  • #5   4. feb 2018 det værste er endelig at der var flere til salg i 17 smiley det var endelig her vi så rigtig opdagede racen. Men jeg har været lidt tilbageholdende pga Kalle og hans manglede sten. Kida var lidt et hurtig-hent. der var jo ikke så mange blåtortie med hvidt. så det var med at være hurtig. hendes søster er dog samme farve, så jeg havde to at vælge imellem.

    men det er jo ikke noget som haster. vil være helt sikker på at det er den rigtige.
    og endelig gør det ikke så meget om det er han eller hunkat. den skal jo neu så det går nok.


  • #6   5. feb 2018 Jeg synes da også det er helt ok at vælge efter farve. Mange vælger jo også efter køn. Hvis bare man ved det skal være den og den race, så kan man da godt vente på den farve, man gerne vil have.
    Jeg er selv mest til stribede tabbyer i alle former og faconer. MEN når jeg engang skal have en ny kat(te), ønsker jeg mig en (to) British Shorthair, og de SKAL være blå og også hanner smiley


  • #7   5. feb 2018 Røde katte er altid tabby, i en eller anden grad, min er spottet, men det ses stort set ikke, fordi han er langhåret, men som ung havde han kortere pels og flotte tegninger.

  • #8   5. feb 2018 Jo man kan da så smiley

    Når jeg skal have race kat, så skal det være en lilah hun britte (Britsh Shorthair) - jeg syntes simpelhen de er så skønne og ekstra flotte i den farve. smiley

    Og så er jeg også tosset med røde katte og ville virkelig gerne have en rød legekammerat til Speedy der også er rød. smiley

    Hvis jeg måtte, så have jeg dem allerede nu, men vi må kun have 2 her hvor jeg bor og det går nok ikke at stille forslaget om flere katte igen. Jeg har nemlig fået det ændret i vore ordens reglement at vi godt må have 2 katte i stedet for den ene, vi måtte i starten smiley


  • #9   5. feb 2018 personligt er jeg nu mest til sorte eller sort/hvide katte.
    ved ikke hvorfor, men jeg syntes bare at de er så flotte

    men nu skal min mor også have lidt at skulle have sagt, derfor skal det være en creme/rød. hun er bare helt vild med dem.

    vi er så enige om at det skal være en hunkat. Og vi er også enige om racen. det er en som tiltaler os begge.
    det enest vi skal være enige om er om den skal være kort eller lang håret.


  • #10   5. feb 2018 Det bliver altså svært, hvis det skal være en rød hun med kort hår smiley for jeg vil tro hvis hun blev født og ellers var som hun skal være, så kommer hun i avl, der er ikke ret mange der har korthårede kuriller i dk, og nogen tid siden jeg så en korthåret avlskat, røde er der jo heller ikke mange af, nogle tortie er der, og der er flere piger som hår videre i avl end drenge, og hvis jeg husker ret, bliver der født flere drenge end piger smiley der bliver altså en del venten, hvis i skal have alle 3 ønsker opfyldt, for med en tortie mor bliver ikke alle killinger røde, og med en forældre som er korthåret, så bliver kun nogen af killingerne korthåret,,, så det bliver svært.
    Min datter har 2 korthårede kuriller, og de har samme far men de er ikke røde.
    Her er et billede af dem, ikke det bedste, men et jeg har taget, mens jeg passede dem i starten af januar.


    profilbillede
  • #11   7. feb 2018 Jeanette Trillingsgaard (jeatri) og hendes bedre halvdel Knud (khorzhik) har en stor forkærlighed for rød og de er ejere af flere korthårede røde bobtail, så prøv at kontakt dem...

    Jeg kan ikke huske om deres røde korthåret pige ikke venter killinger


  • #12   7. feb 2018 det er faktisk deres hjemmeside at jeg nærstudere smiley
    de havde nemlig røde killinger sidste år


  • #13   7. feb 2018 Hun kommer her ind lidt senere og kigger ellers så bare skriv til dem

  • #14   8. feb 2018 Som Line skrive havde vi et rødt kuld i 2017, hvor der var en enkelt rød korthåret pige. Der vil være stor mulighed for at der kommer korthårede igen i år, når Agatha får kuld.

    Der er intet i vejen for at vælge efter en farve, dog er vi meget obs på at der er den rigtige kontakt mellemkillingen og ny ejer..

    Pt er vi vist de eneste der har korthåret i avl, her i DK, I Norge er der Galina, men hun arbejder kun i sort tabby, med og uden sølv og hvid.

    Døren er altid åben for et besøg


  • #15   8. feb 2018 jammen det tilbud siger man da ikke nej til
    jeg holder lige øje med din hjemmeside.

    det med om den er lang eller kort håret er ikke det som skal skilde os af. De er jo smukke begge typer.
    og selvfølgelig skal ejer og kat passe sammen - altid det vigtigste smiley


Kommentér på:
når man køber racekat

Annonce