Løbegård....? {{forumTopicSubject}}
hejsa folkens.. jeg har nu 4 katte i vores lejlighed på 1.sal og de er til tider lidt for aktive til 75 kvm bolig. vi har gennem et vindue på i lejligheden adgang ud til fladt tag det er belagt med noget der minder om tjære med stenperler i... Det er ikke tagpap, af samme princip, bare meget ældre. Der ville jeg egentligt gerne lave en løbegård til at lade dem strække ud i. Vi er dog løbet på nogle betænkeligheder vi gerne ville høre jeres mening om..
1. Er det synd at lukke "ud" uden de i reglen har mulighed for at komme helt ud???
2. hvilket underlagt vil være egnet så de går ind i lejlighed og benytter kattekassen, kan det eksisterende tag mon bruges, de kan ikke grave i det...
Hvis den bliver lavet er det sådan at de i sommermånederne vil have næsten 24 timers adgang til den...
apr 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 4 Emner: 3 Svar: 9
apr 2007
Ang træet har jeg set på nogle terassebrædder der er lavet af en blanding af træfiber og plast.. de skulle være som træ at arbejde med og gå på, men ikke blive glatte i regn.. de var jo oplagte så.. det tror jeg nemli ikke de ville tisse på....
okt 2006
Følger: 12 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 1.547
For hvis i har frit løb...så kan jeg sagtens hjælpe *s*
okt 2006
Ok hvis du har et tag du kan indrette, så er det første at indramme. Om du er til stød eller overdækket...det ved jeg ik. Du skal ligeledes ha dine "punkter" hvor du evt kan fastgøre stolber.
Men som bund, så ville jeg få kørt en blanding op, og derefter få lagt rullegræs (sørg for underlag, dræn og aføb) Du skal ha rigeligt med overdækkede kattebakker, træstammer, små stammer, hylder osv.
Hvis du vælger løs grund (grus, flis, osv) så bliver det hele bare en STOR kattebakke., og ulækkert.
Hvis det bare skal være billigt, så stadig ramme området ind, men husk at tagpap bliver en flydende gele om sommeren, som ingen kat kan li.
Husk skygge..
okt 2006
apr 2007
Og i andre... jeg har som ingen problem i hvordan og hvorledes da er smed og generelt har hænderne skruet rigtigt på til det.. men det var mere med materailerne og spørgsmålet om de vil besørge på underlaget
apr 2007
Løbegård....?