{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.259 visninger | Oprettet:

Gøre udekat til indekat ? {{forumTopicSubject}}

Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre.
Her på gården hvor jeg bor til leje havde tidligere ejer skaffet en kat, som nu har boet her i ca. 5 år. Katten Dario har aldrig haft skader efter kamp.
Men nu har gården været solgt i ca. 2 - 3 år “husker ikk helt” smiley
Men her må nu være hunde i snor.
Det er så ikke alle der husker snoren og Dario er desværre ikke bange for hunde lige til at begynde med da.
Han puster sig op og ligner en fastelavns kat og tror han er noget.
Så dem med hunde i snor bør trække deres hund udenom og ikke bruge hunden til at forsøge skræmme katten væk.
Nu har Dario været skadet flere gange bare på de sidste mån.
Har kostet ca. 3.000kr. I dyrlæge regninger da han endte med bylder der skulle drænes øv.øv.
Jeg er begyndt at holde ham inde om natten mod hans vilje men det går meget bedre nu.
Dog vækker han mig ved 7 tiden og han kommer ud.
Så er han ude inde til det bliver mørkt.
Men idag nåede han kun at være ude i 3 timer og kom ind halt.
Jeg kan snart ikke klare det mere.
Det er skide syndt og jeg har ikke råd til dette hver mån.
Men vil det måske være endnu mere syndt hvis jeg aldrig mere lukkede ham ud?
Måske jeg kan bygge en løbe gård til dem alle?
Jeg har 2 indekatte som han enes hmm ok med.
Dog når han vil ud bliver han sur og slår efter dem da de render i vejen for ham heh.
Men ikke at de ender i rigtig kamp...... også fordi jeg råber op sikkert.
Det skal måske kort forklares at tidligere ejer ikke passede katten helt som den burde, så jeg gav den tit mad og Lod den komme ind hos mig.
Så da ejer flyttede blev han jo mere eller mindre min.
Nye ejer lovede at hjælpe hvis der kom alm.skader.
Altså store indgreb ville de ikke dække.
Men nu gider de ikke hjælpe længere da de ikke mener det er deres kat.
Så det er hvad der kan ske når man hjælper de arme dyr der ikke kan klare sig selv.
Trist at man løber fra sin første aftale for råd det har de da men jeg kan åbenbart intet gøre der.
Så vil jeg være dyreplager hvis jeg spærre en kat inde som altid har kunne komme og gå som det passer den?
Løbegård eller aj.
Undskyld for stavefejl manglende punktum mm. Men det er vel læseligt smiley


Kommentarer på:  Gøre udekat til indekat ?
  • #1   21. feb 2018 hvis du må så lav en løbegård. den behøver ikke at være stor - bare der er god højde på den. katte elsker at komme op i højderne.
    de tilløbere jeg har og har haft har alle accepteret en løbgård efter kort tid. de er alle blevet neu som det første. oftes virker de taknemlige når de skal nøjes med en løbegård. tror at det er sikkerheden som tiltaler dem.

    du kan se min løbegård på et album på min side
    og ellers prøv at google det, så kommer der mange forslag op. der findes også firmaer som sælger nogle.


  • #2   21. feb 2018 Min veninde har en kat som fungerer fint dom indekat om vinteren og valgfri om sommeren i sommerhus. Tidligere kat kunne også. Jeg har aldrig forstået hvordan de kunne men måske hænger det sammen med at det er et helt andet sted, langt fra lejligheden... Jeg vil tro at han vil elske en løbegård for tror bestemt heller ikke at han synes at det er sjovt med alle de skader. Håber at ejer siger god for en løbegård, for der er mange fordele (I min optik)

  • #3   21. feb 2018 Løbegård må være løsningen.
    Og han er din kat og dit ansvar, du har taget dig af ham og fodret ham i så lang tid, at hverken katten eller andre er i tvivl smiley så når han kan med dine katte, så er jeg sikker på, at løbegården må være løsningen, og fungere det ikke for ham, så må du til den tid beslutte hvad du så gør.


  • #4   21. feb 2018 Hold da op en stor løbegård du har Anja smiley
    Det gad jeg også godt have.
    Jeg har en gang hørt om jeg måtte lave en til mine to indekatte og det var helt ok dog fik jeg det aldrig gjort.
    Min plan var at den skulle være langs huset så de kan hoppe ud og ind af vinduet i mit soveværelse.
    Så den kan have en ok god højde og længde langs huset men den kan ikke være så bred
    Hmm en halv meter måske lidt mere.
    Den skal stå i bedet langs huset.
    Uden for bedet går det ca.10cm. Ned på havegangen så derfor skal det jo helst kunne stå oppe langs huset.
    Meget af grunden til han vil ud er når det er wc tid for kattebakken er han ikke glad for.
    Han gør det jo fordi han ikke får andet valg smiley
    Så det problem kan jeg så ikke løse med en løbegård jo.
    Og dem jeg finder på nettet koster godt nok vildt meget.
    Må se om jeg kan finde noget hjælp til at købe det der skal bruges for tror nu godt jeg selv kan bygge en hvis jeg da bare havde alt hvad der skal bruges. smiley
    Så i mener ikke det er ondt at han aldrig mere kan gå med mig i stalden til hesten hvor vi hver dag hygger og får guffer og køre trillebør smiley smiley
    Det måske mere mig selv som bliver ked over han ikke kan være med der mere.
    Øv det er sgu ikke altid lige let med de kære dyr.


  • #5   21. feb 2018 jeg har aldrig opfattet det som værende ond når man vælger en løbegård. man gør det jo for kattens bedste.

    jo det er faktisk ikke svært at lave en løbegård. jeg har lavet en del.har også lavet nogle af nød da vi boede i sommerhuse. I nogle af dem kunne vi dog ikke lave nogen. så her måtte de blive inde. Og det gik da også.
    man skal bare have noget hegn. det kan være dette. det er godt
    https://www.jemogfix.dk/volierenet-90-cm-x-10-m/4194/9023186/

    og så skal du bare sætte nogle stolper i jorden - her er et pælebor super godt
    sørg for at hegnet når langt ned. nogle katte kan godt finde på at grave under det nemlig. jeg har gerne sat fliser hele vejen rundt. nu den jeg har nu er endelig vores terasse som vi bare at overdækket med hegn, og så lagt tag på det halve den. meget rart når det er regnvejr. kattene vil jo gerne ud, men kan ikke lige lide regn.
    jeg syntes at det er rarest med tag på. Nogen gør det ikke. Men jeg ville være bange for at de smuttede over. så tag/net på
    du kan lave hylder så de kan sidde og holde øje med omgivelserne. hvis du kan få fat i træstammer så kan du sætte dem rundt omkring. Her er det kun fantasinen som sætter grænser. men tænk over at kattene gerne vil have mulighed for at komme op. Og der bør være gode/høje pladser til alle

    ja det kan være svært at komme i jorden pt. men heldigvis bliver det meget koldt i den nærmeste tid, så de færreste katte er interessert i at være ude.
    ellers må du i gang med at lærer ham at gå i snor, så kan du gå tur med ham hver dag indtil løbegården er oppe smiley


  • Dorte  H
    Dorte H Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 29
    #6   24. feb 2018 Er Dario kastreret - og er du sikker på, at det er hunde, han bliver bidt af..?
    For mig lyder det nemlig som typiske kattebid-skader, når de ender som bylder.


  • #7   24. feb 2018 Haha ja Anja
    Jeg gad godt se Dario i en sele smiley smiley
    Han ville sikkert prøve ar æde mig inden jeg fik sele på ham og derefter ville han sikkert bare ligge død eller forsøge at løbe af h.... til i panik smiley
    Jeg har holdt ham inde om natten efter de 2 skader han fik.
    Så ca. Fra det bliver mørkt til morgen når han hopper rundt på mig eller bider i mig ved 07 tiden smiley
    Derefter render han ind og ud til det igen bliver aften.
    Jeg håber det kan fungere til der kan bygges.

    Og Dorte. Jo han er kastreret.
    Og nej vi er ikke 100% sikker på det er en hund.
    Dyrlægen sagde bare at kat kunne det ikke være da han havde bid oven i hovedet og under hovedet og en kat kan ikke gabe så højt og hullet for oven var ret dybt.
    Det var i bidet for neden der udviklede sig en byld over ca. 3 dage da jeg ikke så der var hul og kun han var lidt hævet som så tog til over de ca. 3 dage.
    Der var andre “små skader” omkring hals og nakke.
    Og og og der var en hund på stedet som sidste sommer overfaldt ham da han var med mig ude i området og den hund har været luftet løs op til flere gange plus vært stukket af fra ejer så hvem ved ?
    Det har dog ikke været den eneste der har fået lov at være løs så ?
    Da han forleden kom halt ind tror jeg dog ikke på slagsmål.
    Måske han har jagtet en anden kat på stedet og faldet ned fra et eller andet ?
    Han går helt fint nu så alt ok.
    Plus hunden jeg mistænker er flyttet fra stedet men her er stadig løse hunde nu og da.
    Måske de er blevet bedre efter jeg fik brokket mig på fb. Hvor vi har en gruppe der høre til stedet. smiley
    Men jeg vil dog lave en løbe gård alligevel for så kan han være i sikkerhed og mine andre 2 kan komme ud også uden jeg behøver rende dem i r.... når de sjælen får lov at prøve ude livet lidt. smiley
    Puha en lang roman sorry. smiley


Kommentér på:
Gøre udekat til indekat ?

Annonce