{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gøre udekat til indekat???
  • #1   24. apr 2011 Det korte svar er: Nej.
    Normalt ikke. Kig på kattens temperament og hvor meget den rent faktisk er ude. Men du skal ikke regne med det. I det hele taget kan det være svært bare med katte, hvis forældre har gået ude. Det er noget andet med katte, der har levet indendørs i generationer.
    Både du og katten vil blive utroligt kede af det, så lad være. Det er at skabe problemer for sig selv fra starten. Og det er synd for katten.


  • #2   24. apr 2011 Ja, det kan du i de fleste tilfælde. Det kommer helt an på kattens temperament og hvordan den bliver aktiveret indenfor.

    Ofelia i min profil blev født i en stald af en 5 generations staldkat, der aldrig har været inde. Hun gik ude/inde fra hun var 0-4 år og siden da har hun on/off fået lov til at være ude. Efter vi er flyttet for 2 år siden har hun konstant været indekat og med adgang til kattegård.


  • #3   24. apr 2011 Ja det kan det godt smiley

    Kisser var de sidste 4-5 år af sit liv indekat uden problemer smiley


  • #4   25. apr 2011 Det kan godt lade sig gøre. Viola var udekat men var ikke særlig populær ved en af naboerne, så vi valgte at lade hende blive inde. Det første stykke tid var hun lidt sur og gnaven og der valgte vi så og få en kat mere. Der efter gad hun ikke ud:) Nu har de så en løbegård de har adgang til hele dagen og det er noget der passer dem begge to:)
    Så med en god portion tålmodighed og masser aktivering, burde det ikke være umuligt:)


  • #5   25. apr 2011 Jeg er selv i gang med projekt "Udekat til indekat"..
    Perle har rendt frit i 2 år, fordi hun ikke kunne lide det hjem hun havde..
    Jeg fik fanget hende ind her for 2 uger siden, GUDSKELOV..
    Hun var nemlig højdrægtig..
    Her i onsdags fødte hun :0)

    Hun har ikke så meget som kradset på dørene eller vinduerne for at komme ud...
    Om det er fordi hun har killinger, ved jeg ikke...
    Men det får jeg måske svar på, når killingerne er væk...

    Men her om 1½ måned skal vi til at flytte, og der får hun adgang til løbegård på 25 m²...
    Plus hun bliver steriliseret...

    Jeg tror på at det lykkes...
    Så må vi se om min tro er stærk nok ;0)


  • #6   25. apr 2011 Det kommer an på temperament!
    Min afdøde kat Mads, tog jeg ind fra terrassen. Han var en tamkat der var smidt ud - tror vi nok. Anyway - han blev vurderet til 10 mdr. og da han GIK ind ville han ikke ud igen! Han levede som indekat i 8 år.
    Tarzan (også afdød) flyttede ind i en alder af 8 år! Han havde strejfet om i ½ år, men ejeren ville ikke have ham tilbage. Han havde været vant til det frie liv, men i det år jeg havde ham var han ikke interesseret i at komme ud. Om det var fordi han var syg, ved jeg så ikke.
    MEN! Elvis som flyttede ind i en alder af 16 uger er født i det fri af en vildkat og han trives altså ikke hvis han ikke lige kommer ud at gå i sin sele et par dage. Han bliver hyperaktiv og voldelig overfor Freddie, så han kan altså ikke være 100% indekat.
    Så det er bare at prøve, det kan jo ikke skade, men respektér hvis den ikke trives inde og forsøg at dække de behov den nu har.


  • #7   25. apr 2011 "min" mulle/tiger han havde været indekat (eftersigende) i 4 måneder og det gik fint sagde hun men bare 1 månede hos mig gjorde at han sad ved døren og ville hellere kikke ud af vinduet end nusse, så han blev flyttet på landet for hans eget bedste smiley

Kommentér på:
Gøre udekat til indekat???

Annonce