{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.531 visninger | Oprettet:

Gøre indekat til udekat {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået kat for et par uger siden og har tænkt på, at den skal ud på et tidspunkt, men hvordan skal det gøres?
Skal man tage den ud i snor først eller skal man bare lukke den ud? Han skal selvfølgelig kasterers først, så det bliver ikke lige nu, for det er han ikke gammel nok til.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gøre indekat til udekat
  • #1   3. dec 2011 Nu kan jeg ikke se, hvor gammel han er, men jeg lader ikke katte komme ud, før de selv insisterer på det......
    Mindre killinger er alt for pjattede og fjumrede til at kunne klare farlige situationer.
    Det plejer at passe med en 9-10 måneder..
    Hvordan han skal vænne sig til det frie live afhænger fuldstændig af, hvordan du bor - altså af de omgivelser, han skal lære at færdes i...


  • #2   3. dec 2011 Når nu det er en killing, så skal du være ekstra opmærksom de første måneder. Mine killinger er sommerkatte (født i juni). De kom kun ud når der var nogen hjemme i starten. Årsagen til det var og er at de liige skal lære at klatre op og ned fra træer, finde rundt og kunne finde hjem igen. de skal osse til at lære at balancere på plankeværker osv. Der er ikke meget ved at komme op på sådan et, falde ned i naboens have og ikke kunne komme tilbage igen.

    Gå med ham ud og hold øje med ham mens han er ude.


  • #3   3. dec 2011 Okay.. Han er fra den 7/7. Jeg bor på et kollegie i en 1-værelses lejlighed, så der er ikke så meget plads. Han står tit og kigger ud ad vinduet og nu er han begyndt at ville med ud af døren, når jeg går.

    Der er lidt græs og mark til den ene side hvor jeg bor. En børnehave lige udenfor vinduet og ellers bare et boligkvarter med forskellige slags boliger og hvis han går lidt længere væk, så kommer han ned til en vej med lidt meget trafik morgen og eftermiddag.


  • #4   3. dec 2011 Tak for jeres svar smiley

  • #5   3. dec 2011 Som du selv er inde på vent til han er kastreret - og vent til foråret. Skulle han komme på afveje er det ikke sjovet at være ude om vintereren

  • #7   3. dec 2011 Jeg er helt enig med Lotte.
    Men hvis du absolut vil have ham ud i den farlige verden, så vent i det mindste til han er kastreret og øremærket og vaccineret.


  • #8   3. dec 2011 Og jeg er enig i, at han bare er en helt normal nysgerrig lille killing, der er ved at blive stor - katte ELSKER vinduer. Mine udekatte har skam osse udkigskasser i vinduerne...
    Men ku godt lyde som om, det ville være en god ide, når den tid kommer, at starte med at gå i snor; det lyder som om, der er en del distraherende faktorer, han skal vænne sig til ikke at reagere uhensigstmæssigt på: de øvrige kollegiebeboere, børnehavebørn og sikkert osse cykler og en bil eller to.... Mange nye lyde og uro for en lille kat, som kun kender verden i en 1-værelset smiley


  • #9   3. dec 2011 Mange tak for jeres svar smiley Så venter jeg i hvert fald til det bliver forår.

Kommentér på:
Gøre indekat til udekat

Annonce