{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.026 visninger | Oprettet:

FIP {{forumTopicSubject}}

Hej herinde. ??

Indtil i går var jeg lykkelig uvidende om FIP. Og jeg har ellers været kattemor i 18 år. ??
Jeg søgte lidt på nettet og pludselig fandt jeg dette forum.
Min lille Polly blev kun 7 måneder og i går efter knap 3 ugers sygdom måtte vi træffe den absolut sværeste beslutning nogensinde.
Det startede med lidt let feber og mistet madglæde.
1 antibiotika kur. Så fik hun forstoppelse og blev rigtig mat og jeg måtte virkelig lokke hende til at spise.
Så fik hun en luftvejsinfektion. 2 antibiotika kur. Den var færdig i torsdags og hun havde det ok. Lidt træt men ellers ikke noget. Spiste og drak. I løbet af natten til lørdag voksede hendes mave helt vildt og hun var simpelthen så sløj. Hun blev scannet hos dyrlægevagten og dyrlægen var ikke i tvivl, da jeg fortalte som sygdomsforløbet.
Hold da op hvor har hun efterladt store potespor i mit hjerte. ?? Har sagt farvel til 2 katte før hende. Men de har haft et langt og indholdsrigt liv hos mig.
Det her med Polly er så uretfærdig og hun var jo knap begyndt på livet. ?? Og alle de ting hun ikke kommer til at opleve nu.
Og nu sidder jeg her og er rigtig bange for om min Baby, huskat på 10 1/2 kan være blevet smittet med denne coronavirus som åbentbart forårsager FIP.
Umiddelbart kan jeg læse mig frem til at det mest er killinger og ungkatte som det kan videreudvikle sig i.
Har I erfaringer I vil dele med mig?

Polly kom fra Dyreinternat og jeg har ringet og fortalt det, idet jeg ved at hun kom ind med sin mor og søskende. Just in case. ??

Så nu leder Baby rundt efter den lille speedy Pollemus og kalder noget så jammerligt på hende. Jeg må gå og åbne døre og skabe så hun kan se.... puha det er hårdt.... Og jeg sidder bare og tuder og hader FIP så inderligt.... ?? Og af hensyn til smitte fare og Pollys minde farer jeg ikke bare ud til internatet og henter en ny misling... Det skal jo ikke være en erstatning, men et nyt familiemedlem. ??

Potedask herfra ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  FIP
  • #1   1. apr 2018 De fleste katte har Coronavirus. De færreste katte muterer det hos og giver FIP.

    FIP er IKKE smitsomt.


  • #2   1. apr 2018 da jeg arbejde på kv havde vi ind i mellem også killinger som fik FIP når de var kommet ud i et nyt hjem
    men da fip kan stamme fra stress - og internatter har et højt stress niveur ja så havde vi den regle at hvis folks killing/kat fik FIP (det skulle foregår via dyrlægen) ja så fik man altså en ny kat.

    men det er aldrig sjovt når ens kat eller killing ikke er her mere. Om de er 1 år eller 10 så er det lige hårdt.

    men det er ikke smitsomt. så du behøver ikke at være nervøs for Baby.
    et godt råd, selvom at det er hårdt, få fat i en ny så hurtigt som muligt, for Babys skyld. For det lyder til at den tager det rimelig hårdt


  • #3   1. apr 2018 Ja Baby tager det godt nok hårdt. Hun er blevet en rigtig lille klistermås siden i går.Hun mistede jo sin "storesøster" Cille d 4 januar i år. Hun var mainecoon-blanding og blev knap 15. Og nu Polly. Hun har jo aldrig været alene før. Vi fik Polly lige før jul.

    Jeg har snakket med internatet og jeg kan få en ny killing omkostningsfrit.
    Men jeg har da nærmest paranoia over dette FIP. Jeg anede seriøst at sådan en lumsk og uhyggelig sygdom fandtes. Har læst og læst alt på nettet om FIP og Coronavirus og stadigvæk forstår jeg det ikke helt. Men er klar over nu at det ikke er vores skyld. Vi kunne ikke have handlet anderledes.
    Måske jeg skulle snakke med internatet igen om de har et par killinger. Tror desværre ikke at Baby accepterer en voksen kat. Og så må jeg se at få mit hoved med. Nøjs det gør ondt at miste sådan et lille uskyldig væsen.


  • #4   1. apr 2018 Min ene kat har coronavirus, ja den anden har det nok også, men er ikke testet.
    En køber sendte han og en anden kat retur, fordi de havde virusen, og hun var bange for, at de ville dø af Fip, men han lever i bedste velgående og er 6 år nu, så en andens angst blev mit held smiley så kunne jeg jo få ham.
    Fip smitter ikke og de fleste katte har coronavirus, og får bare lidt dårlig mave af det.
    Men når det sker, at coronavirus mutere er det skrækkelig at opleve, men jeg tror sagtens i vil kunne få en ny killing hjem, bare når i er klar.


  • #5   1. apr 2018 Dejligt at høre en solstråle historie.
    Så det var bare sort uheld at det muterede videre til FIP? Jeg vidste ikke at Coronavirus fandtes og at det er så forholdsvist udbredt.
    Polly var min 4. Kat. Jeg har været forskånet for en del sygdom hos misserne og derfor var jeg total uforberedt på dette.
    Men de kan være smittede med corona og ikke udvikle FIP? Det er altså lidt uhyggeligt....
    Men i det mindste fik hun et par gode måneder her hos os, inden hun blev syg. Hun var ellers den største i kuldet, mest madglade og nysgerrige af dem. Me Ja det er jo en stresset start på livet at være internatet og så få nyt hjem og skal lære en masse.


  • #6   2. apr 2018 Sikke en trist historie.
    Ja man er forskånet for meget når man har katte som er sunde og raske, jeg har haft kat siden jeg var barn, jeg er på mine katte nr 6 og 7 siden jeg fik min første kat som 5 årig, der har så været mange pauser hvor jeg ikke har haft kat, men jeg har været så heldig at jeg ikke har oplevet livstruende sygdomme hos nogen af dem, de tidligere katte er alle afgået ved trafikken.
    Jeg har så lært om disse sygdomme fra blandt andet dette forum og ved at være nysgerrig og læse en hel del, men jeg kan godt forestille mig hvilket chok og hvilken sorg du gennemgår.

    Jeg ved det lige nu lyder og virker hårdt og svært, men både for Babys skyld men også din egen så sig ja til en eller 2 killinger igen i løbet af kort tid, killingen er ikke for at erstatte men for at lindre tabet, katte er jo vidunderlige og hvem kan sige nej til et nuttet lille katte ansigt smiley jeg tror det vil blive nemmere for Baby at kom e igennem sorgen hvis hun skal tage stilling til til en ny lille killing, så vil hun have selskab og ikke føle sig så alene, særligt når hun aldrig før har prøvet at være alene.


  • #7   23. jun 2018 Opdatering.

    Jeg har haft rigtig travlt og har desværre "svigtet" internettet lidt. smiley
    Jeg har bl.a skiftet job smiley og Baby er blevet storesøster igen. smiley

    Tiger Lily på ca 6 måneder har indtaget vores hjem og vores hjerter smiley
    Hun kommer også fra internat og hold da fast hun er en lille lækker pelsklump. smiley
    Baby synes også at være svært tilfreds med den lille ny. smiley

    Vi savner stadig den lille speedy Pollemus. smiley Men heldigvis kun de glade dejlige timer, uger og måneder uden sygdom.

    Nu vi jeg se om jeg lige kan få lov til lidt tid på nettet, uden Tigeren laver alt for mange nykker. smiley

    Lørdagshilsner og potedask herfra smiley


Kommentér på:
FIP

Annonce