{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
913 visninger | Oprettet:

Kat på 8 mdr tisser en del! {{forumTopicSubject}}

Hej,
Jeg har en hankat på omkring 8 mdr, som åbenbart godt kan lide at tisse meget - Han går på kattebakken omkring 4-5 gange dagligt, og han drikker rigeligt med vand. Det skal lige siges han ikke er kastreret endnu smiley
Jeg fodre begge mine katte med vådfoder fra Royal Canin. Min anden hankat på 4 år tisser nærmest kun én gang dagligt - Han er dog kastreret smiley

Her på det sidste, er Enzo, den yngste, begyndt at tisse uden for kattebakken - indtil videre er det sket 3 gange, samme sted, selvom jeg har gjort rent. Jeg havde samme oplevelse med den ældste kat, inden han blev kastreret, men han gik ikke nær så meget på kattebakken for at tisse, som Enzo gør. Mon han er ved at blive kønsmoden?

Derfor ville jeg høre om det er normalt for en kat at tisse 4-5 gange? Jeg var mærket ham over det hele - så han har ikke ondt, heller ikke når han går på kattebakken. smiley


Kommentarer på:  Kat på 8 mdr tisser en del!
  • #1   3. apr 2018 Det kan sagtens være, at han strinter i bakken. Få ham kastreret, inden han finder flere steder udenfor bakken at strinte.

  • #2   3. apr 2018 Da min hankat var 8 måneder, gik han rundt og vandede mine gardiner i kattetis + alt mulig andet. Ja, han er sikkert kønsmoden.

  • #3   3. apr 2018 Tusinde tak for svar - Jeg har fået tid hos dyrlægen her på torsdag, så han kan kastreres smiley

    Der var lige 2 episoder i nat, hvor han tissede på væggen, det er noget værre noget, så jeg må håbe det forsvinder efter indgrebet smiley


  • #4   3. apr 2018 Ja men husk, at almindelig rengøring ikke fjerner lugten at katte tis, der skal R10 eller lignende til, og brug for Guds skyld ikke klorin eller Ajax for det tror katten bare er tis, og vil så tisse/strinte videre de steder.

  • #5   3. apr 2018 Ja, lige præcis Jette, det har jeg desværre oplevet før. Derfor anvender jeg en urinfjerner, som er egnet til at fjerne katteurin effektivt.

    Jeg ved dog ikke hvorfor han gentager sine tisseture det samme sted trods al den rengøring smiley


  • #6   3. apr 2018 Han afmærker, så du kan håbe du ikke har ventet for længe med kastrationen, men skyyyynd dig smiley

    Jeg har kun haft en kat som blev sent kastreret, opdrætteren havde overvejet om han skulle være den nye hankat, han var knapt 8 mdr da jeg fik ham, og havde aftalt, at han max skulle vente 2 mdr på at blive kastreret, men han skulle jo lige falde til først smiley
    Da han kom, kunne jeg knapt finde kronjuvelerne, men der gik ikke andet end 14 dage, så lå han på operationsbordet, da var kuglerne på størrelse med hasselnødder smiley og dyrlægen sagde også det var sidste øjeblik, der var jo bare en lille blid dreng han kunne koste rundt med, så hormonerne kom i fuld firspring smiley


  • #7   3. apr 2018 Ja, det håber jeg heller ikke smiley Han har dog været til sundhedstjek, omkring 2 mdr siden, og der mente dyrlægen ikke at han var klar til kastration. Men jeg har heldigvis fået en tid til ham på torsdag! smiley

  • #8   3. apr 2018 Han er helt klart kønsmoden, så god ide at du har fået tid til kasteration..
    Det med at han tisser ofte har egentligt ikke noget med kønsmodenhed en at gøre, altså hvis det er helt almindeligt tisseri.
    Jeg har 2 hunkatte begge neutraliseret, den ene tisser gennemsnitligt 1 max 2 gange dagligt, den anden tisser mellem 2-4 gange dagligt, tror det både har noget med hvor meget væske de indtager og så bare deres personlighed, det er bestemt ikke noget du behøver at bekymre dig om. Det er først bekymrende hvis de sjattisser konstant, eller hvis de går på bakken og der intet kommer eller kun ganske lidt og man kan se katten anstrenger sig, så skal man klart reagere, men gode store tissetårer de er helt normale, jeg tror også yngre katte tisser oftere end ældre katte, i hvert fald syntes jeg min den yngste tisser mindre end hun gjorde som teenager/ ungkarl, hun bliver 6 år her om en god måned.


  • #9   3. apr 2018 Ikke klar? smiley

    Mine killinger kastereres med 12 uger, inden de bliver solgt !


  • #10   4. apr 2018 Han har heldigvis altid haft stor drikkelyst, og har tisset mange gange i løbet af dagen, siden jeg fik ham. Desværre levede han ikke under gode omstændigheder, inden jeg tog mig af ham. Det var et beskidt miljø, og han fik ikke ret meget foder af sin tidligere ejer smiley Så han har døjet med bakterier i maven og andre fordøjelsesproblemer, men han er heldigvis helt rask nu. Det var nok derfor dyrlægen mente at han ikke var klar til kastration på daværende tidspunkt smiley

Kommentér på:
Kat på 8 mdr tisser en del!

Annonce