505 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

killing og mor killing og mor

Hey.
Jeg er helt ny herinde på kattegalleri, og nu håber jeg at kunne få svar på et par spørgsmål jeg har om min lille næsten nyfødte killing (1 uge gammel) og dens mor.
Jeg har aldrig selv prøvet at ha en kat der skulle have killinger, og det var heller ikke meningen, men Snuffie (morkatten) var drægtig da vi fik hende (fandt vi ud af efter et par uger), så der var ligesom ikke noget valg. Men jeg glædede mig alligevel helt vildt!
Snuffie fødte to killinger, men den ene var virkelig svag, og lille, og ville ikke sutte. Her kommer mit 1. spørgsmål:
Er det normalt at morkatten kun har en pat der "virker"? De to killinger brugte kun 1 pat, det synes jeg er lidt mærkeligt..
Den lille killing døde, jeg havde ellers givet den nød"mælk" (æggeblomme, fløde, vand og sukker), og havde hentet modermælkserstatning hos dyrlægen, men da jeg kom hjem var den død. Jeg kørte ud for at handle, tænkte at Snuffie skulle have tid til at sige farvel, men da jeg kom tilbage var der kun hovedet tilbage af den lille 2 døgns gamle killing... Spiste Snuffie den??? Da jeg kom hjem var der en fremmed kat i huset, kan det havde været den??? Synes det var så frygteligt, for hun var så lille og fin, den lille killing! Hvem tror I det er der har spist den??

-Christina

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afbryde gulv varme i el tavle 1.000 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Rengøring af tomt hus 1.700 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  killing og mor
  • #1   19. maj 2007 Snuffie har nok spist den..
    det plejer de..
    Mille fik killinger igår aftes, og her idag fandt vi ud af at der var en død killing, den havde hun ikke spist..
    Alle Mille's "patter" "virker" da?..

• #2   19. maj 2007 hej..

det er normalt at en mor spiser sine killinger, hvis der er noget galt med dem...

nogen katte gør det andre gør det ikke.. men det er ikke unormalt

mvh sanne

• #3   19. maj 2007 Okay... jeg synes bare det var så modbydeligt, jeg havde overhovedet ingen ide om at det ville blive sådan at få killinger! Det er ikke så let som jeg troede! Vogter også over den sidste killing som en høg, den skal bare overleve! Men den er jo tyk og fed, den er jo ene om mælken, så mon ikke den vokser op og bliver den dejlig kat!

• #4   19. maj 2007 Christina - Ja, man kan godt få et chok når man ser sådan noget. Det er dog helt normalt. Katten følger bare sit instinkt.
    Har også oplevet af en af mine hamster unger (1 ud af 10) døde da de var nogle dage gamle. Den var mor-hamsteren også godt igang med at fortære da jeg opdagede det. Men det er kun naturen der er på spil der. Det må man bare tage med.

Jeg håber dine fremtidige oplevelser med killingen og mormissen bliver bedre :o) Er den rund og tyk og spiser godt, så skal den skam nok klare sig og blive en lille bold på ben :o)

• #5   19. maj 2007 Hej Christina.
    Til dit spørgsmål nummer 1.
    Det er killingerne som skal få gang i patterne - nogen får gang i alle og nogen ikke. Killingerne har normalt deres egen pat, men nogen gange ja så er der ikke nogen som ikke har fået gang i deres egen, og må dele.

Kommentér på:
killing og mor

Annonce