{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.008 visninger | Oprettet:

Opdatering : Holder tæger væk? {{forumTopicSubject}}

Jeg skrev et oplæg, som gik ud på om hvidløg i olien til kattenes mad også holder tæger væk som det gør med lopper....

Jeg fik at vide at der var nogle der mente at hvidløg skader katte - noget med at de kunne danne blodmangel på kort tid... Vi aftalte at jeg skulle undersøge sagen nærmere og give svar.

MEN... jeg snakkede med min dyrlæge idag (Falke Dyreklinik i Næstved), og de sagde at hvidløg ikke er skadelige for katte, men at det bare er en skrøne.... så det holder jeg mig til... (selvfølgelig ved jeg godt at dyrlæger ikke altid er enige, men i og med at hun er min dyrlæge, så stoler jeg på hende...)

Knus Sanne


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opdatering : Holder tæger væk?
  • #1   22. maj 2007 Vi brugte det til vores hund det med hvidløg smiley Men syns nu ikke det virkede, han var heller ikk for glad for det

  • #2   22. maj 2007 http://www.siamis.com/Helse/giftigeplanter.html

    - af dyrlæge Sabine Förderer : http://www.vspnet.dk/index.php?id=98

    Jeg ville ikke turde experimentere med det !


  • #3   22. maj 2007 vores går ikke ude. men vil ik tør experimentere på det.

  • #4   22. maj 2007 vi køber bare frontline og det virker.. så det holder jeg mig til. om hvidløg er skadeligt for katte ved jeg ikke, men jeg er næsten 100% sikker på jeg ikke kan få mine til at spise det

  • #5   22. maj 2007 hej.

    der har været mange debatter ang. hvidløg.

    Men det giver kun blodmanglel hvis de bliver overdoseret.. og her snakker jeg om 5 gange det anbefalet i mange dage..

    mvh sanne


  • #10   22. maj 2007 Som jeg også skrev den gang. DET HEDDER IKKE TÆGER!!!!!
    Hvorfor ønsker folk dog aldrig at lære at bruge det rigtige ord? Det samme gælder for sku og sgu.

    Men til jer der ikke læste den sidste tråd så skrev jeg :
    "Hehe, bare lige en lille ting fra en biologstuderende.. :oP

    Hvad vil du holde tæger væk for? Tæger er insekter med seks ben. Stort set alle tæger er uskadelige plantesaftsugere.

    Her er nogle billeder at tæger, så i nemt kan se forskellen :o) Fx hører vores skøjteløber (det lille insekt der løber på vandoverfladen af damme og lign :o) også under de næbmundede insekter, som tægerne også gør.

    http://www.vestrehus.dk/Dyresider/naebmundede.htm

    Dem der suger på os pattedyr kaldes for flåter og tilhører mide familien, der hører under spilndler familien. Dvs at de har 8 ben :o)

    Billeder ses her :o) tæl selv

    http://www.vestrehus.dk/Dyresider/spindlere.htm#Mider



    " og jeg synes ærligt talt at det var fint illustreret og nemt at forstå.


  • #11   22. maj 2007 Den der lange liste med giftige planter - på det første link -der tror jeg man skal tage den "giftighed" med lidt forbehold. Vores katte har da flere gang stynet vores azalea potteplanter totalt uden de mindste gener. De har også spist julestjerner og fredsliljer med største fornøjelse. - NR. 2 link var om hunde??
    Vores katte er måske bare mærkelige, det skal jeg ikke kunne sige.


  • #12   22. maj 2007 Fredsliljer er hammer giftige!!
    Min hund åd engang vores, og det kostede et par omgange hos en dyrlæge. Han var sååå syg.

    Siden har vi ikke haft sådan nogen i huset.


  • #13   22. maj 2007 Netdyredoktor: (link fjernet)

  • #14   22. maj 2007 Eva K.

    *lol* havde helt glemt at det ikke hedder tæger smiley Sorry....

    Hmm må indrømme, at jeg snart ikke ved hvad jeg skal tro på, ville helt vild gerne stole på min dyrlæge, men det bekymrer mig at der er så mange der mener at det ER giftigt, og at der er nogle frygtelige historier vedr hvidløg og katte (måske skrøner - hvad ved jeg)?

    Jeg tror jeg trækker mig tilbage, og lytter til jer herinde... giver dem ikke hvidløg mere, bare helt almindelig olie, også må jeg købe en tang og loppemiddel hvis det bliver nødvendigt... Mine katte betyder ALT for mig, vil ikke risikere at de bliver syge eller værre går hen og dør...


  • #15   22. maj 2007 Poly cats
    Jeg ved godt det lyder mærkeligt men vores katte har altså aldrig kastet op efter deres "planteorgier", eller på nogen anden måde været dårlige.
    De gnaver også altid i dem når vi ikke ser det , når vi er på arbejde eller om natten. - For de ved jo godt at de ikke må. - små skurke....!


  • #16   22. maj 2007
    claes S
    Ja mine har da osse guffe nogen Drageblodstræer, inden jeg læste de var giftige - de viste heller ingen symptomer på forgiftning.
    Så nogen kan måske tåle mere end andre - og det gør det jo bare endnu sværere at måle giftigheden af det forskellige. :o)


  • #17   22. maj 2007 Sanne - Hehe, det er helt okay. Bare en af mine kæpheste :o)

  • #18   23. maj 2007 Eva K:

    *smiler* sådan en skal man også have en gang imellem for at blive hørt smiley


  • #19   23. maj 2007 Linda - Jeg har taget dem på fersk gerning flere gange, med plante dele i munden, men hvormeget de rent faktisk har tygget i sig, har jeg jo ikke styr på.
    Sidste sommer da vi havde killinger kralvede de rundt overalt i fredsliljen og gnavede blade af. Lige til at få dårlige nerer af... Men der skete ikke noget med dem til alt held.
    De blev derfor forvist fra badeværelset til de mistede interessen for liljen.


Kommentér på:
Opdatering : Holder tæger væk?

Annonce