{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
623 visninger | Oprettet:

Ormekur - prøver? {{forumTopicSubject}}

Jeg har netop skiftet dyrlæge, da den gamle har nedlagt sin smådyrs-praksis (pga. travlhed).

Nu er tiden så kommet hvor jeg skal have ormekure til kattene, men den nye dyrlæge vil have afførings-prøver fra dem allesammen. Jeg ved at i hvert fald én af dem har orm (fandt en i bakken), men hvem af dem aner jeg ikke, derfor skal jeg ha ormekur til dem alle.

Nu er mit problem så: Hvordan får jeg samlet prøver fra dem allesammen? Jeg har jo ikke ligefrem tænkt mig at sidde på vagt ved kattebakken hele dagen, vente og se hvem der skider hvor og hvornår...

Nogen der har en smartere løsning?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ormekur - prøver?
  • #1   28. maj 2007 Hvor mange katte har du?



  • #2   28. maj 2007 Det var da i mine øjne en underlig anmodning fra dyrlægen.

    Jeg har talt med min dyrlæge om det samme, fordi i og med at jeg har udekatte, har de jo risiko for orm - og eftersom de primært besørger udenfor, er det dælme svært at indhente afføringsprøver. Han siger, at i sådanne tilfælde giver man ormekur på mistanken. De kan også lave en prøve selv ved at stikke en vatpind op i endetarmen og hive en prøve ud den vej.


  • #3   28. maj 2007 Jeg er såmænd heller ikke i tvivl om, at det er korrekt fremgangsmåde - så jeg skal nok revidere ordet "underlig" :).

    Det er bare i mine øjne praktisk uladsiggørligt (eller meget tæt på) og ved at fastholde den anmodning, trækker han jo tidspunktet for behandlingens påbegyndelse ud og giver dermed katten(e) unødvendige gener.


  • #4   28. maj 2007 puha - har samlet tre nu i hver sin pose med navn udenpå - det var dog ellers pænt klamt :S
    Mangler kun 2 nu...

    Og ja, måske er det den rigtige fremgangsmåde, men jeg har nu alligevel aldrig oplevet det før. Den gamle dyrlæge skrev bare ormekure ud til kattene med mellemrum *S*


Kommentér på:
Ormekur - prøver?

Annonce