{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.486 visninger | Oprettet:

2 katte, 1 bakke?! {{forumTopicSubject}}

Halløj KG.

Min kæreste og jeg leger lidt med tanker, om at få 2 killinger, fra samme kuld. Så de har hinanden, da det vil være indekatte.
Og derfor vil jeg lige høre fra andre som har 2 katte (gerne indekatte, men jer med inde/udekatte skriver også bare).
Om de kan dele en kattebakke? Og har der været problemer med det? smiley

Tak på forhånd. smiley
- Camilla


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2 katte, 1 bakke?!
  • #1   7. maj 2018 Mine deler gerne bakke, men foretrækker at tisse og skide i forskellige bakker. En god finger regel er at have en bakke mere end man har katte, altså 3 bakker til 2 katte.

  • #2   7. maj 2018 Vi har en bakke og tre katte. Ingen problemer i at dele.

  • #3   7. maj 2018 Man siger at man skal have det antal bakker som man har katte + 1.

    Om det kan fungere med mindre skal jeg ikke kunne svare på. Du kan jo prøve. Hvis de begynder at besørge andre steder end kattebakken, så er det nok fordi en er for lidt smiley


  • #4   7. maj 2018 Når mine katte ee ind om vinteren så har jeg 2-3 katte bakker til 6 katte xxl bakker



    profilbillede
  • #5   7. maj 2018 De vil sandsynligvis godt kunne dele, det plejer ikke at være et problem, men det er altid en god ide at have 2 katte bakker for hvis begge katte skal samtidig så kan det nemt blive et problem, samt når killingerne bliver lidt større så får de ofte den idé at de helst vil benytte den ene kattebakke til tid og den anden til afføring og bestemt ikke gøre begge dele i samme bakke. Sådan fik min den mindste det i hvertfald da hun var omkring 7-8 måneder, jeg opdagede det ved at hun begyndte at skide foran bakken og så var det jo bare op med endnu en kattebakke og så var problemet løst.
    Jeg har 2 indekatte og 3 kattebakker, i nogle perioder har jeg 4 kattebakker, for mine 2 vil ikke dele kattebakke, de bruger hver deres, men de er heller ikke vokset op sammen.


  • #6   8. maj 2018 Jeg har en hunkat og en hankat og 3 bakker.
    Den ene står i gangen og benyttes kun af hankatten, de 2 andre står på badeværelset, hvor den ene mest benyttes til at tisse i og den anden til at lave bommerlummer i.
    Jeg kan kun anbefale dig at købe mindst 2 bakker,(bedst med 3. ! pr kat + 1) og stille dem forskellige steder. Har du kun 1 bakke skal du rengøre den flere gange om dagen, når der er 2 der benytter den, har du flere bakker, kan du nok nøjes med 1 gang daglig.


  • #7   8. maj 2018 Jeg har 2 katte og de har 2 bakker smiley
    Kender en som havde 1 kat, de havde også 2 bakker, da katte er ekstremt renlige og nogle katte har brug for flere bakker.
    tit så skal mine to samtidig ^^ så kan det ikkenytte noget med een bakke - det er også tydeligt at de foretrækker den ene til lort og den anden til tis
    Hvis jeg var dig/jer så ville jeg investere i 2 bakker. Selv 1 kat kan have brug for 2 bakker og maner nødt til at være indstillet på at få flere hvis den/de bliver urenlige.

    Jeg mener, du er nødt til at være åben på ideen og være klar til en bakke nr 2 eller 3 eller sågar 4 hvis der opstår store problemer, for man ved jo aldrig om der måske sker noget som gør at ens kat skalhave flere bakker.
    Det er også ofte sådan at killinger har brug for at bakkerne nok ikke er sindssygt langt væk ^^

    Da min pige var dårlig efter narkose var jeg også Extra glad for min Nr 2 bakke, da hun knapt kunne bevæge sig ordentligt og når hun skulle på toilettet så var det altså NU hvor hun forsøgte selv at komme i den men jeg måtte hjælpe og løfte hende i den. Så man bliver nødt til at være afklaret med sig selv at man gør hvad de har behov for, ikke hvad man selv synes smiley


  • #8   8. maj 2018 når det nu er killinger, så ville jeg også vælge at få min 2 bakker. kitter er nemlig nogle gange så optaget af at lege at det skal gå MEGA stærkt når de så SKAL på bakken. Og så er det træls hvis bakken er optaget...

    jeg har 13 rovdyr, 7 bakker inde og 1 ude i løbegården her om sommeren. om vinteren gider de ikke at være ude ret længe så her skal de nok finde bakken.


  • Anne-Marie S
    Anne-Marie S Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Svar: 7
    #9   9. maj 2018 Jeg har en stor bakke til to katte, men de bliver også tømt for efterladenskaber 2 gange om dagen. Det har aldtårig været et problem.

Kommentér på:
2 katte, 1 bakke?!

Annonce