{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.174 visninger | Oprettet:

Til alle der bruger Royal Canin. {{forumTopicSubject}}

Opslag fra Facebook:

A Voice For Pets

15. maj kl. 04:38 ·
The Australian Veterinary Association Royal Canin Breakfast was infiltrated yesterday by our pet friend Maria, who covertly entered the premises in the dark at 6am to set up an "unofficial" stand.

Sporting a t-shirt "ROYAL CANIN KILLED MY CAT", she held a 4kg bag of sugar over her head to demonstrate the amount of sugar in a bag of Royal Canin. Some vets agreed with her a bag of Royal Canin can be up to 50% sugar.

Despite the AVA organisers doing everything they could to evict her, she managed to remain in place for the entirety of the breakfast. Numerous vets sympathetic to her cause, some claiming to be entirely raw feeders themselves. Most, as it seemed, were purely there for the free breakfast.

Maria spoke directly to Royal Canin, yelling the words "THE TRUTH IS A STUBBORN THING - IT WON'T GO AWAY", and then "NATURE KNOWS BEST".

The police eventually arrived, but this wasn't until after the breakfast. Maria had a discussion with the officers about the many police dogs who fell sick or were euthanised with the recent Advance Dermocare / Megaesophagus outbreak.

Maria is an advocate for Pet Health. Like many others who *stop and think*, she knows highly-processed high-carbohydrate pet foods are not healthy for our pets. Even if words marketing words like "premium" are printed on the packaging.

Go Maria!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Til alle der bruger Royal Canin.
  • #1   23. maj 2018 Ja så er jeg da glad for Virbac smiley

  • #2   23. maj 2018 Mine katte har altid spis Royal Canin og selv om jeg har prøvet andre mærker, vil de kun spise RC.
    Cadt er lige fyldt 16 år. Sambo fylder 15 år til september og Balaban fylder 13 år midt i juli. Füsun er lige fyldt 10 år i april. Murat fylder 10 år i november.
    De har kunne vælge i mellem 8 forskellige produkter fra RC hver dag. Der står en buffe fremme hvor de kan frit kan vælge.
    Der er nogle få produkter de ikke vil spise. fx. den til maine coon.
    De får hver dag lidt vådfoder.


  • #3   23. maj 2018 Med op til 40% sukker i maden, er det godt nok noget, jeg vil holde mig væk fra og højest give lidt som godbidder. Det er ikke mærkeligt, at kattene kan lide det. De er jo på ren sukkerchok. smiley

  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 475 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 508
    #4   23. maj 2018 Det er da utroligt at kattene ikke får forstoppelse,hvis der skulle være 40% sukker i smiley

  • #5   24. maj 2018 gu er RC da ikke optimal foder, mine får en blandig af applaws-kingsmoor og rc, min Ture ville ikke have andet end rc persian, desværre døde han for en måned siden, men vi kører videre på samme blanding indtil vi render tør for rc


  • #6   24. maj 2018 Jeg er lidt rystet over, at der er så meget "skjult" sukker i kattemad, og ja også i hundemad for den sags skyld. smiley

  • #7   24. maj 2018 Jeg har oplevet at Min Akio fik alt for løs afføring på RC. Det stank desuden forfærdeligt og var nærmest orange - og hold da op dervar meget af det. Nu lugter det nærmest ikke og jeg har svært ved at afgøre hvornår han har været på toilettet haha XD
    Med sukker ville jeg gætte på at de nok får mere lind/flydende afføring, og i større mængder.
    Desværre er der jo rigtig mange katte som får diabetes og andre sygdomme pga overvægt ;( Simpelthen for dårligt at der ikke er lovgivning for hvad og hvor meget de må putte i.

    Sjov fact: katte kan ikke smage sødme. De kan dog smage bitterhed. Hvorfor ved man ikke, men det er da sjovt!


  • #8   24. maj 2018 hvad tror I endelig så der er i de andre slags kattefoder? sådan helt seriøst. Jer som er sprunget på kornfri-bølen tænker ikke over hvad der så er i. men prøve at tjek. og huske vedr sukker, så er der jo sukker i frugt. har set kattefoder med æbler, druer mm.

    jeg tror ikke at man skal lægge for meget i det som bliver skrevet på FB. for så er der mange ting som man slet ikke bør gøre/spise/drikke
    tænk på alt det folk skriver om mcdonalds. fatter så ikke hvordan de så kommer igennem fødevarekontroller og at de altid har mange kunder. ja det er ikke det sundste men man dør altså ikke af det

    jeg har da også kendskab til andre foder som er skyld i mange ting (sygdomme mm) men det betyder jo ikke at andre katte ikke trives på det.

    mine er på RC og har været det i mange år. Og mine 13 trives på det. Og mine naboer er også gået på RC. her kan man tydeligt se hvor godt foderet er i forhold til whiskas

    men igen sådan en besked på FB kan man ikke bruge til en dyt.
    og slet ikke når TS i forvejen er i mod RC - beklager susanne smiley



  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 475 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 508
    #9   24. maj 2018 Jeg har flere katte,som ikke vil spise råt ,og som har været vant til rc i mange år.
    de som vil have råt,får det selvfølgeligt som suplement.
    af de andre katte jeg har,er bla 2 på 14 år,3 på 9 år,en på 6 år ,de får stadig rc ,de har aldrig været syge eller noget,har også altid supleret mine killinger med babycat,mens de er små.så jeg har altså ikke haft de store problemer smiley


  • #10   24. maj 2018 Anja, der er heldigvis ikke plads til 40% skjult sukker i det foder, jeg bruger. Ellers ville jeg seriøst overveje at barfe mine katte, så jeg ved, hvad de får. Det her er sku shokerende. smiley


    Berit, det er jo klart. Hvis du giver børn noget med 40% sukker, så vil mange hellere have det end et æble. smiley


  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 475 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 508
    #11   24. maj 2018 susanne,helt ærligt tror jeg ikke på den med 40% sukker,så ville tænderne da forlængst være rådnet væk på mine gamle katte smiley som ikke har dårlige/manglende tænder smiley

  • #12   24. maj 2018 Tja de har sukker i deres ingrediensliste for vådfoder, så hvad skulle afholde dem fra sukker i tørfoder? De skal ikke oplyse sukkerindhold, når det er sukker fra ingredienserne. smiley

  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 475 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 508
    #13   24. maj 2018 nej ok,det skal de heller ikke med kornfrit,hvor der er masser af frugtsukker i nogle af produkterne smiley

  • #14   24. maj 2018 Det er der heldigvis ikke i det, jeg bruger.

    Ofte benytter kornfrit sig af søde kartofler, men dem er der masser af sukker i.


  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 475 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 508
    #15   24. maj 2018 ja og roer,æbler,vindruer og meget andet,men syntes bare man skal fodre med det som kattene trives med smiley

  • #16   24. maj 2018 Joo men det sætter jo det hele i noget andet lys, når jeg tænker på, hvordan mine katte reagerer på at få RC. Så forstår jeg godt, at de får lind mave, kaster op osv. smiley

  • #17   24. maj 2018 Min søsters afdøde kat har fået RC hele sit liv og hun blev 18 år.
    Hvad man ser på FB skal man altid tage med et gran salt.
    Det kornfrie er ofte tilskudsfoder, men det sender jo så mange signaler til køberne.
    Jeg er kun skiftet til Virbac pga. slankediæt og jeg kan love jer for at det både er drøjt i brug og det VIRKER smiley


  • #18   24. maj 2018 Nu har jeg info fra andet end FB, og jo der er gemt en masse skjult sukker i foder til hund og kat.

  • #19   24. maj 2018 Kan se at katte generelt har brug for 10% af deres kalorieindtag fra kulhydrater. I RIGTIG meget foder er der alt, ALT, for meget kulhydrat i forhold til kattenes behov, og mange bliver får en lang række af sygdomme.
    Diabetes, urinvejslidelser, IBD, Pancreatitis etc.
    Det er også ret forskelligt hvem der ejer mærkerne i de specifikke lande.

    Kan se i kommentarerne til den originale post, at når de skriver “sukker” så mener de “kulhydrater”. Tænkte nok det var det. De mener at kulhydrater = sukker på det cellulære niveau



  • #20   24. maj 2018 Hvis du tager og ligger procenterne sammen, når du kigger på ingredienslisten, så mangler der noget op til de 100%. De manglende % indikerer, hvor meget kulhydrat der er i.

    Kulhydrater kan inddeles i stivelse, forskellige sukkerarter og kostfibre.

    IMO bør den være så lav som muligt.


  • #21   24. maj 2018 Procenter må aldrig lægges sammen smiley

  • #22   24. maj 2018 Det er ellers let at +'e. smiley

  • #23   24. maj 2018 Sukker er jo en samlet betegnelse for kulhydrater, og korn, kartoffel og selv kød indeholder kulhydrater.
    Jeg ved hvad mine får, jeg foretrækker Orijen som indeholder 80%kød, det er ikke det samme som 80% protein, og ja der er 20% som ikke er kød.
    Skal jeg købe godbidder til kattene, køber jeg hellere et andet foder end godbidder, for foder er der regler for, det er der ikke for godbidder.


  • #24   24. maj 2018 PS så snart jeg har for meget andet end Orijen i blandingen, tager Røde på og Mitti taber sig smiley

  • #25   24. maj 2018 Jeg bruger andre tørfoderprodukter som godbidder. Der er kun en enkelt, der er lidt forkælet og får Dreamies i mindre mængder. Og så får de gufstænger med 80/90% kød (kan ikke helt huske om det er 80 eller 90).

  • #26   24. maj 2018 Dreamiesnægter mine 8 katte at spise

    RC foder:

    Savour Exigent

    Ingredienser
    SAMMENSÆTNING: Majs, tørret fjerkræprotein, ris, vegetabilsk proteinisolat*, animalsk fedt, majsgluten, hydrolyseret animalske proteiner, vegetabilske fibre, gær og dele heraf, mineraler, roetrævler, sojaolie, frugto-oligosakkarider, boragoolie. TILSÆTNINGSSTOFFER (pr. kg): Tilsætningsstoffer med ernæringsmæssige egen- skaber: A-vitamin: 14.500 IE, D3-vitamin: 800 IE, E1 (Jern): 37 mg, E2 (Jod): 3,7 mg, E4 (Kobber): 11 mg, E5 (Mangan): 48 mg, E6 (Zink): 143 mg, E8 (Selen): 0,08 mg - Teknologiske tilsætningsstoffer: Clinoptilolit af sedimentær oprindelse: 5 g - Zootekniske tilsætningsstoffer: Ammoniumklorid: 5 g - Konserveringsmidler - Antioxidanter. ANALYTISKE BESTANDDELE: Protein: 33 % - Råfedt: 16 % - Råaske: 7,2 % - Træstof: 3,1 %. FODRINGSANVISNING: se tabel. Udløbsdato, batch- og registreringsnummer: se pakken. Opbevares køligt og tørt. *L.I.P.: udvalgt proteinkilde med en meget høj fordøjelighed.


  • #27   24. maj 2018 Det er også kun min den ene, der spiser Dreamies i begrænsede mængder. smiley




  • #28   25. maj 2018 Det er rigtigt Susanne, så de over simplificerer meget.
    Sukker er ikke alle kulhydrater, på dansk er det kun en gruppe simple kulhydrater som defineres som sukker.
    I daglig tale er sukker jo = sukrose (tror bare ikke vi går og tænker over det så tit smiley )

    Og det er rigtigt at man udregner den resterende procentdel som “kulhydrater”, hvorfor de ikke bare skriver det på maden, ja det forstår jeg ikke.
    Men man skal også huske på at ligesom med mennesker så kan man ikke forvente at een type “diæt” eller foder passer til alle katte :3


Kommentér på:
Til alle der bruger Royal Canin.

Annonce